Criterions Need for Speed nästa år

Robot
Medlem
Criterions Need for Speed nästa år

Men varför byta utvecklare av serien ifall shift blev så bra nu då?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Men varför byta utvecklare av serien ifall shift blev så bra nu då?

Det var bestämt redan innan shift släpptes att
Criterion skulle göra nästa del i serien.

Är väl ett sätt av EA att helgardera sig om en del floppar så kan dom snabbt få ut nästa del från en annan studio.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Om jag förstått det rätt så kommer EA använda sig av olika utvecklare för att de ska få längre tid att arbeta med spelen. Det är väl möjligt att det kommer en uppföljare på NFS Shift 2011 kanske. Nu är väl det meningen att de ska supporta spelet med uppdateringar/DLC ett tag.

Medlem

Samma stuk som Activision kör på CoD serien, två olika utvecklare turas om, vilket ger dubbel utvecklingstid.

Medlem

Detta kan bli precis hur bra som helst!
Är det något som Criterion kan är det att skapa ett grymt flyt i sina spel. Hoppas dom tar med sig det och gör en "Seriös" Burnout av NFS.
Ser fram något enormt till detta spel nu.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

INTE ETT TILL

Det är bra då kan dom som gillar arcade racing köpa sina need for speed och dom andra som föredra simulator köpa slightly mad studios version

Medlem

Så Burnouts förra utvecklare ska utveckla nya NFS-spel? Kan bli nåt.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Oh, det här kan bli intressant! Jag älskar Burnout-serien, det är nog mina favoritracers!

Medlem
Skrivet av intro18:

Det är bra då kan dom som gillar arcade racing köpa sina need for speed och dom andra som föredra simulator köpa slightly mad studios version

Exakt, jag är ett stort fan av NFS serien men har inte så mycket som rört vid Shift. Varför? jo för att sim racing tilltalar mig inte alls.

Trevliga nyheter med andra ord


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

NFS med Burnouts skadefysik vore nice.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Samma stuk som Activision kör på CoD serien, två olika utvecklare turas om, vilket ger dubbel utvecklingstid.

Dubbel utvecklingstid för två utvecklare? Nja, så är det väl ändå inte? Förhoppningsvis skapar de väl var sina titlar som släpps om vartannat...

1
Skriv svar