Unreal Engine 3 gratis

Robot
Medlem
Unreal Engine 3 gratis

Vore fett om man kunde programmera...

Medlem

Riktigt intressant måste jag säga. Detta borde innebära att små utvecklare kan börja knåpa med UE3 för sin spelidé och den dag de får en utgivare bakom sig så kan de köpa en licens för motorn istället för att behöva investera i en licens och sen hoppas på att få ihop ett bra nog spel.

/ LordDaimos

Medlem

"så fort du börjar tjäna pengar på dina skapelser tillkommer licenskostnader."

Eh, nej. Den är fortfarande gratis, så länge utvecklarna betalar in 25 % av spelets vinst - efter att de gått med över $5000 i vinst - till Epic. Det finns alltså inte någon fast kostnad och utvecklarna behöver inte betala ett enda öre utan enbart vidarebefodra delar av inkomsten.

Medlem

Låter ju riktigt häftigt. Bara man kunde sånt så skulle man ju kunna göra mini-spel.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Trevligt. Får se om någon skapar någonting roligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Detta lär ju få fart på modding communityn om inte annat.

Medlem

sweet!
äntligen ett bra animations/spel/m.m. program gratis
nu slipper jag använda anim8or eller blender men jag såg en sak
rekomedrade 8g ram O_o och jag har 2


signatur

Öl löser inga problem, men det gör heller inte mjölk :)

Medlem

Undrar om det räknas när det gäller skolor? Hade varit sjukt ballt med kurser i att använda Unreal-motorn.

Medlem

Precis i god tid! Behövde en motor till ett projektarbete, så kan nog gå på denna till det.

Medlem

Då kanske man får se en våg av indie spel lite längre fram då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av jolin093:

sweet!
äntligen ett bra animations/spel/m.m. program gratis
nu slipper jag använda anim8or eller blender men jag såg en sak
rekomedrade 8g ram O_o och jag har 2

Du borde nog ta reda på skillnaden mellan ett 3d-program och en spelmotor innan du utalar dig.

Du kanske tycker Blender är komplicerat, men jag kan lova dig att det är betydligt enklare än att sätta sig in i UE3.

Medlem

Ni kan alla forvanta er The Haunted pa UDK i sinom tid om det skiter sig i MSUC. Vi jobbar pa for fulla muggar!

http://www.moddb.com/mods/the-haunted

/pimps


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av Jakeman:

Undrar om det räknas när det gäller skolor? Hade varit sjukt ballt med kurser i att använda Unreal-motorn.

Tror bestamt man gor det pa.... Future games? Har for mig det iallafall. belaget i stockholm. Sjoerd de jong (hourences.com) har haft diverse forelasning om level design i ue3 dar.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

äntligen, här ska programmeras tills fingrarna blöder!


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Inaktiv
Skrivet av Dreamtale:

"så fort du börjar tjäna pengar på dina skapelser tillkommer licenskostnader."

Eh, nej. Den är fortfarande gratis, så länge utvecklarna betalar in 25 % av spelets vinst - efter att de gått med över $5000 i vinst - till Epic. Det finns alltså inte någon fast kostnad och utvecklarna behöver inte betala ett enda öre utan enbart vidarebefodra delar av inkomsten.

Eh, nej. Allt du tjänar över $5000 går 25% till Epic -- inte bara vinsten. Semantik men en viktig skillnad.

Medlem

Äntligen
Hoppas fler utvecklare fattar det här konceptet, för det här är verkligen rätt väg att gå.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

coolt, trist att det inte är ID tech motorn har aldrig gillat unrealED eller unrelmotorn överhuvud taget, men nu låter det ju som man skulle ge den en chans igen...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

En ljusare framtid, för hobby programmerare.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

coolt, trist att det inte är ID tech motorn har aldrig gillat unrealED eller unrelmotorn överhuvud taget, men nu låter det ju som man skulle ge den en chans igen...

Varfor gillar du den inte? Skalet till att jag fragar ar for att jag anvant de flesta stora 3d motorer inkl. ett par inhouse engines pa foretag och Unreal ar overlagset den basta jag jobbat med.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Inaktiv

fixade detta för några dagar sen
lyckades få in en karaktär och dess animationer

men lyckas fan inte trigga dom ingame :/
kunde få till de i Unreal Tournament 3 versionen av editorn, men inte i den här UDK skiten

Inaktiv

kan ju vara en fördel för dom som kan programera för att unreal engine 3 är ju en fin grafikmotor.
Kan ju vara bra för skolorna som utbildar elever också

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Dreamtale:

"så fort du börjar tjäna pengar på dina skapelser tillkommer licenskostnader."

Eh, nej. Den är fortfarande gratis, så länge utvecklarna betalar in 25 % av spelets vinst - efter att de gått med över $5000 i vinst - till Epic. Det finns alltså inte någon fast kostnad och utvecklarna behöver inte betala ett enda öre utan enbart vidarebefodra delar av inkomsten.

Eh, nej. Allt du tjänar över $5000 går 25% till Epic -- inte bara vinsten. Semantik men en viktig skillnad.

Det är sant, men man behöver fortfarande inte slänga ut pengar på en licens.

Medlem

Skulle inte banga en homebrew UE3 remake av System Shock 2!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Nice ingen överdriven kodknackare, men kan va kul o testa

Medlem
Skrivet av Drevlin:

Ni kan alla forvanta er The Haunted pa UDK i sinom tid om det skiter sig i MSUC. Vi jobbar pa for fulla muggar!

http://www.moddb.com/mods/the-haunted

/pimps

snälla fixa en story eller nåt till spelet. det är grymt. om ni planerar på att sälja det så tänker jag köpa det säkert

Inaktiv

Ohh TEH NOES. De tjocka jävlarna har ju inte skapat en Linux port ännu. Det lär ju aldrig bli av nu. Är Vargen död?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Ohh TEH NOES. De tjocka jävlarna har ju inte skapat en Linux port ännu. Det lär ju aldrig bli av nu. Är Vargen död?

Ja tyvärr, vargen är död. För länge sedan.

Medlem

[quote=kimr120]

Skrivet av Drevlin:

Ni kan alla forvanta er The Haunted pa UDK i sinom tid om det skiter sig i MSUC. Vi jobbar pa for fulla muggar!

http://www.moddb.com/mods/the-haunted

/pimps

snälla fixa en story eller nåt till spelet. det är grymt. om ni planerar på att sälja det så tänker jag köpa det säkert[/quote

Thanks man, härligt att höra att du gillar det. :)Ett kampanjlage är på listan över saker vi vill göra men i dagslaget ar vi ett coreteam pa fyra personer, myself included. Finns inga resurser till det just nu, tyärr. Får se vad som händer i framtiden, men det är något alla i teamet verkligen vill.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Detta ska testas

12
Skriv svar