Logitech Wireless Guitar

Robot
Logitech Wireless Guitar

Logitechs lyxgitarr gör mycket rätt: den har tyngden, utseendet och känslan. Ändå uteblir det stora habegäret.

#guitar-hero


Medlem
FZ testar lyxiga Logitech-instrument

Kul grej och man önskar att standardprylarna såg ut såhär, dock kan jag inte alls förstå hur Logitech kan bränna pengar på skiten - för jag kan inte tänka mig att det är någon vidare stor marknad för dessa grejer när standardprylarna funkar bra?


signatur
Medlem

Dom funkar ju inte bra... Standard skiten pajjar ju på en vecka!


signatur
Medlem

Inte för att vara dumm men, fan va töntförklarad man skulle bli av sina vänner om man köppte nått av detta..

Fan va nördigt

Medlem

@tavener: Varför? Varför ska ens polare bry sig om nåt sånt skit

Medlem
Skrivet av draim:

Dom funkar ju inte bra... Standard skiten pajjar ju på en vecka!

Tss, de funkar tillräckligt länge för att man ska hinna tröttna.


signatur
Inaktiv

lamt


signatur

a"C"RED -

Inaktiv

Det må vara onödigt men hade jag haft pengarna hade jag inte tvekat 2 sekunder på att köpa alltihop.

Det får vara hur töntigt det vill jag har redan både riktiga basar och guror ingen jag känner skulle bry sig

Har det med Rock, Metal och allt inom de genrerna att göra då är det värt det (om man har pengarna då)
...

Skrattar fortfarande åt patetiska Dj Hero, folk har verkligen ingen smak.

Medlem

Har guitar hero på datorn men sitter och lirar med tangentbordet nu. Vad är det för gitarr man ska ha för att det ska funka?

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Det må vara onödigt men hade jag haft pengarna hade jag inte tvekat 2 sekunder på att köpa alltihop.

Det får vara hur töntigt det vill jag har redan både riktiga basar och guror ingen jag känner skulle bry sig

Har det med Rock, Metal och allt inom de genrerna att göra då är det värt det (om man har pengarna då)
...

Skrattar fortfarande åt patetiska Dj Hero, folk har verkligen ingen smak.

Att leka gitarr med 5 färgglada knappar och klicka med en fjäderkonstruktion eller leka DJ med 3 färgglada knappar och en rotationsfunktion+behöva göra saker med vänsterhanden.
Om du frågar mig så är de inte så jättelångt ifrån varandra, båda är lek.

Sen om vi kollar på låtlistan istället så är ju smaken som baken, de finns ca 4-5 bra låtar per Guitar Hero-spel har inte lyssnat på DJ Hero mashupen men några av låtvalen var noterbara.

Själv så tänker jag inte införskaffa DJ Hero än då de är för dyrt. (Köpte GHWT för 549:-)

Kan även nämnas att Gitarr och Bas är förknippat med mer än Brütal Legend tracklistan.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Dyra leksaker...

Medlem

Ja det är synd att standardprylarna inte är bättre

Medlem

eeeh, pajar på en vecka draim? Jag är ett stort GH fan och jag har alla gh spel inkl trummer och gitarr o mick. allting funkar utmärkt och ingenting har pajat än, gitarrena är perfekta ( typ ) om dom har aldrig pajat för mig även om jag kör på expert och kör 1-2 timmar varje dag så jag har ingen aning vad du gör med dina gittarer egentligen... gh trummorna borde dom fixa dock för den gula symbalen slutade fungera efter 3 veckor efter jag hade köpt trumestet men när jag bytte tillbaka dom o skaffa ett nytt trummset så har det hållt än så länge..

Medlem

Vet inte vad ni snackar om. Jag har de här trummorna och de är perfekta. Min FC (=100% Full Combo) av Brianstorm håller med.

Edit: Jag köpte också dem från Webhallen för 1790kr. Lite skillnad mot the 2500kr som ni sa att de kostade...

Inaktiv

Ser ju minst sagt inte dumt ut. Men håller mig till min riktiga gitarr ist. Riktiga män spelar riktigt gitarr!

Medlem
Skrivet av Chanquad:

Vet inte vad ni snackar om. Jag har de här trummorna och de är perfekta. Min FC (=100% Full Combo) av Brianstorm håller med.

Edit: Jag köpte också dem från Webhallen för 1790kr. Lite skillnad mot the 2500kr som ni sa att de kostade...

Guitar Hero på trummor är faktiskt riktigt roligt, men jag har stött på ett problem. Jag spelar riktiga trummor och baspedaltekniken jag använder gör att den ibland registrerar dubbla slag i Guitar Hero. Jag blir helt galen och det förstör verkligen hela upplevelsen för mig. Den gillar även att glida iväg...

Några tips?

PS. Jag har de vanliga trummorna, inte någon specialvariant.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Kul att några andra också tillverkar "kontroller" till spelen och som dessutom gör dem bättre och mer trovärdiga.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Den där hade visst riktig "bottleneck" och stämskruvar...

Medlem
Skrivet av Poet:
Skrivet av Chanquad:

Vet inte vad ni snackar om. Jag har de här trummorna och de är perfekta. Min FC (=100% Full Combo) av Brianstorm håller med.

Edit: Jag köpte också dem från Webhallen för 1790kr. Lite skillnad mot the 2500kr som ni sa att de kostade...

Guitar Hero på trummor är faktiskt riktigt roligt, men jag har stött på ett problem. Jag spelar riktiga trummor och baspedaltekniken jag använder gör att den ibland registrerar dubbla slag i Guitar Hero. Jag blir helt galen och det förstör verkligen hela upplevelsen för mig. Den gillar även att glida iväg...

Några tips?

PS. Jag har de vanliga trummorna, inte någon specialvariant.

Jag vet många song använder heel-toe teknik i guitar hero, med det är oftast med riktiga pedaler som de köpt extra. Här har du ensnubbe som använder tekniken med den vanliga fot pedalen.

[http://www.youtube.com/watch?v=RVYkYfvD4H0] Runt 3:15.

Edit: Jag läste lite fel. Ladda ner Drum tuner från Redoctanes hemsida och sänk sensitiviteten på fot pedalen. Jag hade tvärtom och behövde höja sensitiviteten till max.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

@tavener: Varför? Varför ska ens polare bry sig om nåt sånt skit

För att jag själv skulle tycka det är sjukt nördigt och inte värt att lägga pengar på.

Då kan man ju lika gärna köpa ett riktigt instrument och bli nånting istället.

Man gör fan bort sig om man köper sånt här skit bara för att spela ett spel -.-

Medlem
Skrivet av tavener:
Skrivet av Athaleos:

@tavener: Varför? Varför ska ens polare bry sig om nåt sånt skit

För att jag själv skulle tycka det är sjukt nördigt och inte värt att lägga pengar på.

Då kan man ju lika gärna köpa ett riktigt instrument och bli nånting istället.

Man gör fan bort sig om man köper sånt här skit bara för att spela ett spel -.-

Jag håller med om att det är sjukt nördigt. Men du kan ju inte säga att "Då kan man lika gärna köpa ett riktigt instrument och bli någonting istället". Vem är det då som inte kan skilja på spel och inte spel...

Inaktiv

Det med att skruven som håller Hihaten lossnar händer på riktiga trumset också, iallafall för mig

Medlem
Skrivet av Chanquad:

Jag vet många song använder heel-toe teknik i guitar hero, med det är oftast med riktiga pedaler som de köpt extra. Här har du ensnubbe som använder tekniken med den vanliga fot pedalen.

[http://www.youtube.com/watch?v=RVYkYfvD4H0] Runt 3:15.

Edit: Jag läste lite fel. Ladda ner Drum tuner från Redoctanes hemsida och sänk sensitiviteten på fot pedalen. Jag hade tvärtom och behövde höja sensitiviteten till max.

Tackar för tipset. Får ta och testa det när tillfälle ges. Jag kör heel-toe på mitt riktiga trumset, men det får baspedalen att glida iväg i GH. Har testat massa olika grejer, men det är inget direkt som hjälper. Har du någon bra metod?

Ursäkta att jag tjötar men det förstör verkligen hela upplevelsen så jag vill lösa problemen

Tack på förhand!


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Detta är ju helt onödigt, det går ju lika bra att använda dom "vanliga" instrumenten i plast än att köpa något för några tusen mer.

Inaktiv

Riktig gura gäller. Guitar Hero och allt inom den genren är så sjukt uttjatat. ZZZZzzzzZZZZzzzzZZZZ

Inaktiv
Skrivet av Spunkad:

Har guitar hero på datorn men sitter och lirar med tangentbordet nu. Vad är det för gitarr man ska ha för att det ska funka?

x-plorer har jag till mitt


signatur

[/5] "powernap over"

Medlem
Skrivet av Typez:

Detta är ju helt onödigt, det går ju lika bra att använda dom "vanliga" instrumenten i plast än att köpa något för några tusen mer.

Exakt!

Medlem

Det där är ju inte till för de vanliga spelarna... det är ju för hardcore fansen... det finns ju dyrare tillbehör till de flesta spelen som endast hardcore spelarna köper. För de som inte förstår sig på spelglädjen med det spelet man blir hardcore fan av så är nog alla såna köp nördiga... men vem bryr sig egentligen, vi som hänger på den här sidan är nog alla mer eller mindre nördiga
Går ju att jämföra med t.ex. Logitech G25... varför ska man köpa en sån om man kan köpa en billigare ratt... varför ska man köpa någon hightech mus om man kan ha en vanlig noname mus från biltema?
För övrigt... ni som spelar sönder orginal gitarrerna på kort tid... kan det vara så att det kanske är eran spelteknik det är fel på och inte gitarrerna?

1
Skriv svar