Nintendo: Digital distribution om 20 år

Robot
Nintendo: Digital distribution om 20 år
Medlem
Nintendo: Digital distribution om 20 år

Rubriken: "Nintendo: Digital distribution om 20 år" var inte schysst.

Här är några som är lika dåliga:
"Saturo Iwata dödförklarar fysiska spelbutiker 2030"
"Mitt liv går fyra gånger långsammare än andras".
"Jag gillar katter och är konservativ"

Orkar dock inte hitta på nån bra rubrik till denna icke nyhet men länken till intervjun på tre sidor var bra.

Medlem
Medlem

Vad sägs om: "Shigeru Miyamoto har skaffat katter".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Föredrar att ha ett spelfodral till mina spel. Att köpa via nätet är inte samma sak.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Nä, fast de vanliga spelbutikerna kommer nog dö ut, det har de nästan gjort här iallafall. Det är ju oftast billigare att beställa en fysisk kopia över nätet, trots frakten.

ewo
Medlem

älskar nät butik som steam och annat, har inga behov för fodraler att klottrar till mitt rum

Medlem

"Inkörda vanor ändras inte så radikalt så fort."
För mig har det ändrats över natten dock.

Handlar uteslutande över nätet. Enda anledningen till att jag inte köper alla spel digitalt över Steam/D2D/Impulse är snarare pga att förläggarna straffar digitala distributörer med straffavgifter för att desperat försöka rädda kvar fysiska butiker.
Därför köper man en del spel över webbutik till 50% av det digitala priset eller ännu billigare, trots att det borde varit tvärtom


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Föredrar fysisk vara när jag köper spel, men bäst var ju förr när man fick stora snygga kartonger med spelen i. Shogo, Incoming och något mer spel jag investerat i, står och ser snygga ut på hyllan fortfarande:)

För övrigt är ju sånna här uttalanden alltid lika roliga.. som gjorda för aftonbladet och annan dynga..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Frågan är om det är köparna eller säljarna som är den största bromsklossen. Jag skulle tippa på det senare.

Personligen föredrar jag mina spel i fysisk form men enda gången jag handlar i en vanlig butik är när jag hittar något i deras reabackar. I övriga fall är det nätbutiker (Webhallen osv.) som gäller. Vad digital distribution beträffar vet jag ingen, förutom GOG, som uppfyller mina krav så där blir det inte mycket handlat i dagsläget.

1
Skriv svar