Starcraft II väntas ut i vår

Robot
Inaktiv
Starcraft II väntas ut i vår

Nice! Så länge man får lira lite beta kan jag vänta länge.

Medlem
Skrivet av robba94:

Nice! Så länge man får lira lite beta kan jag vänta länge.

Jag däremot KAN INTE VÄNTA!


signatur

PSN:Eric_says

Medlem

Då vet man vad man har att göra under semestern.

Medlem

Sedan när börjar andra kvartalet i mars? FZ-kalendern?

Medlem
Skrivet av wouland:

Sedan när börjar andra kvartalet i mars? FZ-kalendern?

Jajjemän FZ-kalendern är klurig.Jag tror att jul i FZ-kalendern är i juni:P


signatur

PSN:Eric_says

Medlem

Den korrekta rubriken är givetvis att en tredjedel av Starcraft II väntas släppas till våren. Blizzard vill ju ha drygt 1500kr för ett spel numer.

Medlem

orka bry sig längre ärligt. de håller det ju aldrig.

Medlem

Va? Ska StarDukeCraftNukem släppas äntligen? Must be a lie!
ITS ALL LIES!!

Medlem

Naaajs, då vet man det iallafall
Ser fram emot Starcraft 2 som fään

Medlem
Skrivet av kebbe:

Den korrekta rubriken är givetvis att en tredjedel av Starcraft II väntas släppas till våren. Blizzard vill ju ha drygt 1500kr för ett spel numer.

Snarare runt 1200 kronor för ett spel och två expansioner som vardera är lika långa som ett fullvärdigt spel, men det är roligare att överdriva, eller hur?

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av kebbe:

Den korrekta rubriken är givetvis att en tredjedel av Starcraft II väntas släppas till våren. Blizzard vill ju ha drygt 1500kr för ett spel numer.

Snarare runt 1200 kronor för ett spel och två expansioner som vardera är lika långa som ett fullvärdigt spel, men det är roligare att överdriva, eller hur?

Det är ett Blizzard-spel. Således kommer troligen alla delar gå för 499kr/styck. Det finns ingenting som säger att Blizzard delat upp Starcraft II i en del och två expansioner, så det är bara skitsnack.

Men det är roligare att snacka skit för att försvara sina hjältar, eller hur?

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Stephan:
Skrivet av kebbe:

Den korrekta rubriken är givetvis att en tredjedel av Starcraft II väntas släppas till våren. Blizzard vill ju ha drygt 1500kr för ett spel numer.

Snarare runt 1200 kronor för ett spel och två expansioner som vardera är lika långa som ett fullvärdigt spel, men det är roligare att överdriva, eller hur?

Det är ett Blizzard-spel. Således kommer troligen alla delar gå för 499kr/styck. Det finns ingenting som säger att Blizzard delat upp Starcraft II i en del och två expansioner, så det är bara skitsnack.

Men det är roligare att snacka skit för att försvara sina hjältar, eller hur?

Sist jag köpte ett nytt Blizzard-spel för 499 var aldrig någonsin. Jag har alltid betalat 379 och 399 för mina. Ibland mindre för expansioner
Dessutom så håller jag med Stephan. Det är inte som om att de utvecklar Starcraft II, sedan delar det på tre och väntar ett halvår, ett år eller vad det nu blir innan de släpper nästa del i bästa Sagan om Ringen-stil.

Blizzard is yet to dissapoint me.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

oj, släpps det i vår IGEN!! 8)

Medlem
Skrivet av Poet:

Det är inte som om att de utvecklar Starcraft II, sedan delar det på tre och väntar ett halvår, ett år eller vad det nu blir innan de släpper nästa del i bästa Sagan om Ringen-stil.

Och hur kan du vara så säker på det?... de bör ta mig *** kunnat gjort en campaign på 300+ timmar på de 6år de tagit dem att knåpa ihop denna "remake" på deras egna spel, vad har de annars lagt tiden på?

Skrivet av Poet:

Blizzard is yet to dissapoint me.

Det börja de göra redan när Vivendi gav sig in i leken...

Medlem
Medlem

Betan kommer endå inte i år, väntar bara på att fz ska snappa upp det också.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det är ett Blizzard-spel. Således kommer troligen alla delar gå för 499kr/styck. Det finns ingenting som säger att Blizzard delat upp Starcraft II i en del och två expansioner, så det är bara skitsnack.

Men det är roligare att snacka skit för att försvara sina hjältar, eller hur?

Inget Blizzard-spel hittills har kostat 499 kr, snittpriset har varit ungefär 379kr om jag inte minns fel. Dessutom utannonserades det att varje enskild singleplayerkampanj kommer att vara lika lång som ett normallångt spel, så jag förstår inte riktigt vad du klagar över? Är du arg över att kampanjerna är så långa, eller anser du dig helt enkelt vara berättigad till ett tre gånger så långt spel för dina pengar? Hade du varit mer nöjd om kampanjerna varit en tredjedel så långa och det bara blivit ett spel?

Sen är Blizzard knappast mina hjältar, jag förstår bara inte hur folk kan gnälla över att spelföretag släpper MER spel. Fjanteriet runt L4D2-bojkotten var illa nog.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det finns ingenting som säger att Blizzard delat upp Starcraft II i en del och två expansioner, så det är bara skitsnack.

Skrivet av Blizzard:

What is the StarCraft II Trilogy?

The StarCraft II Trilogy consists of the base StarCraft II game and two subsequent expansion sets. StarCraft II is subtitled Wings of Liberty (working title) and will include a lengthy single-player campaign that focuses on the terrans and puts players in the role of Jim Raynor, one of the series' main heroes. The first expansion set, Heart of the Swarm (working title), will follow later and include a single-player campaign focusing on the zerg and Kerrigan, Queen of Blades. The second expansion set, Legacy of the Void (working title), will continue the story experience with a single-player campaign centered on the protoss.

Skrivet av kebbe:

Den korrekta rubriken är givetvis att en tredjedel av Starcraft II väntas släppas till våren. Blizzard vill ju ha drygt 1500kr för ett spel numer.

Skrivet av Blizzard:

Are these three separate games? How much will all of these games cost?

The StarCraft II Trilogy will consist of the base StarCraft II game and two expansion sets. Pricing on these games hasn't been determined at this early stage; however, we've always charged an appropriate price for the content the player receives, and we will continue to release high-quality games that offer great value.

DVS du betalar för ett spel + 2 expansions

Skrivet av Blizzard:

How long is each of the campaigns?

StarCraft II's terran campaign will consist of approximately 26 to 30 missions, and each expansion set will include a similar number of missions. This means that the complete StarCraft II Trilogy will include as many as 90 single-player missions. This allows us to create a truly epic story experience with a great variety of unique missions and gameplay types.

original starcraft hade 31 missions, 10 för varje ras plus en tutorial, så det du får är ett helt spel plus 2 expansions

Ni kanse borde ha mer koll på er fakta innan ni börjar snacka massa skit?

http://www.starcraft2.com/faq.xml

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Stephan:
Skrivet av kebbe:

Den korrekta rubriken är givetvis att en tredjedel av Starcraft II väntas släppas till våren. Blizzard vill ju ha drygt 1500kr för ett spel numer.

Snarare runt 1200 kronor för ett spel och två expansioner som vardera är lika långa som ett fullvärdigt spel, men det är roligare att överdriva, eller hur?

Det är ett Blizzard-spel. Således kommer troligen alla delar gå för 499kr/styck. Det finns ingenting som säger att Blizzard delat upp Starcraft II i en del och två expansioner, så det är bara skitsnack.

Men det är roligare att snacka skit för att försvara sina hjältar, eller hur?

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=11226742562&sid=...
Tråden säger att de är två expansioner vi pratar om så det där med ingenting kan du köra upp i röven.

Men de är roligare att ha fel?

PS. 329 kr kostar Cataclysm som är nästa WoW-expansion. Jag har aldrig betalat för något som kostat 499kr av Blizzard. Du kanske handlar på fel ställen? DS.

PS2. Jag spelade World of Warcraft i en månad innan jag insåg att MMORPG inte är något för mig DS.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Kan knappt vänta på Starcraft 2, har ännu inte hittat ett RTS som kan avlösa Starcraft. Visserligen var Red Alert 2 och 3 korta tidsfördriv och jag har suttit mycket på custom maps i WC3(gillade dock inte vanliga matcher) men Starcraft står mig nära hjärtat.

(Hoppas att kebbe ska protestera genom att inte köpa Starcraft 2 så det är en mindre idiot på Battle.Net)


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=11226742562&sid=...
Tråden säger att de är två expansioner vi pratar om så det där med ingenting kan du köra upp i röven.

Men de är roligare att ha fel?

PS. 329 kr kostar Cataclysm som är nästa WoW-expansion. Jag har aldrig betalat för något som kostat 499kr av Blizzard. Du kanske handlar på fel ställen? DS.

PS2. Jag spelade World of Warcraft i en månad innan jag insåg att MMORPG inte är något för mig DS.

Tänk att du lyckades upprepa precis det som sades i kommentaren ovan din. Du måste vara stolt.

Såväl tinos inlägg och följaktligen din upprepning av detta dementerar dock uttalandet att alla kampanjer skulle motsvara ett normallångt spel. Gör de detta handlar det likväl om tre spel, inte ett spel och två expansioner.

Angående priset så gjorde jag en rimlig gissning baserat på efterfrågan. Hypen är stor och hypade spel brukar få en hög prislapp. WoW kostade dessutom långt över 329kr när det släpptes, de senare expansionerna har varit just det, expansioner och således haft ett lägre pris.

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Poet:

Det är inte som om att de utvecklar Starcraft II, sedan delar det på tre och väntar ett halvår, ett år eller vad det nu blir innan de släpper nästa del i bästa Sagan om Ringen-stil.

Och hur kan du vara så säker på det?... de bör ta mig *** kunnat gjort en campaign på 300+ timmar på de 6år de tagit dem att knåpa ihop denna "remake" på deras egna spel, vad har de annars lagt tiden på?

Som ett par tidigare inlägg fint beskriver så har Blizzard själva gått ut med uppbyggnaden på de tre delarna till Starcraft 2.
Jag håller inte med dig om att det skulle vara en remake. De har redan visat väldigt mycket innehåll som skiljer sig från orginalet, framförallt i enspelarkampanjen.

Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Poet:

Blizzard is yet to dissapoint me.

Det börja de göra redan när Vivendi gav sig in i leken...

Helt åsiktsbaserat. Jag står fortfarande fast vid mitt uttalande.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Starcraft 2 Äger. Men jag hoppas det kommer ut som planerat än att dom skjuter på det igen..

1
Skriv svar