Dragon Age uppdaterat

Robot
Medlem
Dragon Age uppdaterat

En liten heads-up bara; ifall du installerar patchen kan du inte längre starta spelet från launchern.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

"* made Easy difficulty easier"
Behövdes det?

"* slightly increased attack, defense, and damage scores for all party members at Normal difficulty"
Hur mycket är "slightly" i det här sammanhanget? Jag vill ha nummer!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

hur startar man den då?

väntar fortfarande på att mitt ex ska dimpa ner i posten

Medlem

* made Easy difficulty easier

Haha, vilket skämt. Spelade på medium hela vägen tills jag körde fast pga något oövervinnlig gosse på en bro. Då bytte jag till easy, och det var PÅ TOK för lätt. Jag fick samma känsla som att jag nyss fuskade.

* slightly increased attack, defense, and damage scores for all party members at Normal difficulty

Det här är bättre. Easy är för lätt och Normal är för svårt för mig.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Hm. Stötte på ett scripting error ganska tidigt. En scen som spelades upp två gånger, fast lite konstigt den andra gången pga vad som hade skett i första uppspelningen.

Kom dock förbi den den andra gången

Medlem

Gör inget att de gör Easy enklare, easy ska ju ändå vara för nybörjare.

Men att de gör normal lite enklare är jag tacksam för, då svårighetsklivet mellan normal och easy nästan var för stort.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Hm. Stötte på ett scripting error ganska tidigt. En scen som spelades upp två gånger, fast lite konstigt den andra gången pga vad som hade skett i första uppspelningen.

Kom dock förbi den den andra gången

Utan att spoila något, var det i The Fade?

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av Gagoff:

Hm. Stötte på ett scripting error ganska tidigt. En scen som spelades upp två gånger, fast lite konstigt den andra gången pga vad som hade skett i första uppspelningen.

Kom dock förbi den den andra gången

Utan att spoila något, var det i The Fade?

Hände för mig också =P


signatur

Korvspad.

Medlem

Jag spelar på Easy och det verkar vara svårt för mig. Tank håller inte aggro alls och alla fiender slår bara min mage/healer som dör på 3-4 slag.

Hoppas det blir lättare nu.

Medlem
Skrivet av Lootskin:

* made Easy difficulty easier

Haha, vilket skämt. Spelade på medium hela vägen tills jag körde fast pga något oövervinnlig gosse på en bro. Då bytte jag till easy, och det var PÅ TOK för lätt. Jag fick samma känsla som att jag nyss fuskade.

* slightly increased attack, defense, and damage scores for all party members at Normal difficulty

Det här är bättre. Easy är för lätt och Normal är för svårt för mig.

Håller med. Samtidigt är det väldigt svårt att se och få överblick i den klassiska "baldurs gate"-vyn. Man ser FÖR lite när man är i det läget, vilket gör det väldigt svårt att styra ens gubbar, och se ens fiender. Spelet är riktigt bra. Skulle nog inte ge det en 5a, tackvare dessa småsaker.
Jag finner mig spelandes i det "inzoomade" läget för att det andra är för svårstyrt och klumpigt. Speciellt inomhus och i trånga utrymmen.

Medlem
Skrivet av Rolle:

Jag spelar på Easy och det verkar vara svårt för mig. Tank håller inte aggro alls och alla fiender slår bara min mage/healer som dör på 3-4 slag.

Hoppas det blir lättare nu.

Har du ställt in dina gubbars tactics? Hjälpte enormt mycke att säga åt tanken att taunta av de som slår på min healer


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Tycker spelet är perfekt på hard. Inte för lätt och inte för svårt. Alla fighter klarar jag första eller andra gången. VÄLDIGT välbalanserat spel.


signatur

Have a good time!

Medlem

Bara kört några fighter tills man blir en grey warden men måste säga att striderna känns tråkiga?

Inaktiv

ninotramp, skaffa dig en mage så får du kul!

Medlem
Skrivet av q0rra:

En liten heads-up bara; ifall du installerar patchen kan du inte längre starta spelet från launchern.

Jag har inga problem att starta från launchern efter patchen. Källa tack.

Medlem

*Mutter* spelbutiken skickade förbokade spelet för sent så man inte fick det idag, Där förlorade dom en kund helt klart dubbelt grr


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

FM-guru
F.d. Sisyr

Enda jag har stört mig på ifråga om svårighetsgrad är att det är sjukt mycket lättare som mage än de andra klasserna. Finns ett par jobbiga ställen också där trial & error-taktiken får prövas. Jag spelar på normal, har svårt att tänka mig att easy behövdes göra enklare? :S

Medlem

Easy-nivån motsvarar ungefär konsollernas normal enligt uppgift från Bioware så jag antar att det är för att göra spelet mer barnvänligt... vilket är konstigt då spelet har "M"-rating.. alltså inte barntillåten.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Vafan! Jag tycker ju normal är för svårt och easy för lätt. Kan dom inte göra easy lite svårare istället? :S fan också.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Förstår inte hur någon kan köra på de lägre svårighetsgraderna. Man kör alltid alla spel på svåraste, annars känns det ju inte ens som man klarat spelet. Givetvis kör jag på Nightmare som i min mening är för lätt. I många fighter behöver jag inte ens pausa och hittils finns det ingen fight som krävts mer än två försök för att klara, tycker Dragon Age än så länge är löjeväckande enkelt.

Om något så skulle de behöva göra spelet betydligt svårare, man vill ju känna att det faktiskt kräver lite tankeverksamhet bakom striderna.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Förstår inte hur någon kan köra på de lägre svårighetsgraderna. Man kör alltid alla spel på svåraste, annars känns det ju inte ens som man klarat spelet. Givetvis kör jag på Nightmare som i min mening är för lätt. I många fighter behöver jag inte ens pausa och hittils finns det ingen fight som krävts mer än två försök för att klara, tycker Dragon Age än så länge är löjeväckande enkelt.

Om något så skulle de behöva göra spelet betydligt svårare, man vill ju känna att det faktiskt kräver lite tankeverksamhet bakom striderna.

frän du då


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Paladia:

Förstår inte hur någon kan köra på de lägre svårighetsgraderna. Man kör alltid alla spel på svåraste, annars känns det ju inte ens som man klarat spelet. Givetvis kör jag på Nightmare som i min mening är för lätt. I många fighter behöver jag inte ens pausa och hittils finns det ingen fight som krävts mer än två försök för att klara, tycker Dragon Age än så länge är löjeväckande enkelt.

Om något så skulle de behöva göra spelet betydligt svårare, man vill ju känna att det faktiskt kräver lite tankeverksamhet bakom striderna.

Cool story bro.

Medlem

Älskar det här spelet. Spelar på Normal med en Dwarf/warrior och tycker jag får lagom med utmaning.
Sen läser jag mycket om folk som har problem med dlc, krasvher av spelet men för mig har allt fungerat till 100% med DLC, patch och i övrigt. Kör fysiskt version av spelet från webhallen.

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av Gagoff:

Hm. Stötte på ett scripting error ganska tidigt. En scen som spelades upp två gånger, fast lite konstigt den andra gången pga vad som hade skett i första uppspelningen.

Kom dock förbi den den andra gången

Utan att spoila något, var det i The Fade?

Inte 100 på vad "The Fade" är. Spelar som alv och det hände i människornas slott när man talar med en kock. Var ganska trött när jag spelade så har nog missat en del detaljer

MDu
Medlem

Jag tycker det är löjeväckande att PCG:s recension påstår att det inte finns några buggar. Kolla spelets techforum!

Jag har väntat sen BG 2 på det här, och nu kan jag inte spela spelet på grund av grafikbuggar(som jag verkligen inte är ensam om). Nvidia-kort har buggad grafik och ATI-kort kan tydligen knappt starta alls. Ingen officiell info. Jag är allvarligt talat rätt deppig vid det här laget... istället för att ha spelat i två heldagar så har har jag spelat igenom min Origin under några timmar och spenderat all övrig tid med att försöka få igång spelet. Det jag har spelat har verkligen varit underbart, men det drunknar i trubbel

Medlem
Skrivet av Paladia:

Förstår inte hur någon kan köra på de lägre svårighetsgraderna. Man kör alltid alla spel på svåraste, annars känns det ju inte ens som man klarat spelet. Givetvis kör jag på Nightmare som i min mening är för lätt. I många fighter behöver jag inte ens pausa och hittils finns det ingen fight som krävts mer än två försök för att klara, tycker Dragon Age än så länge är löjeväckande enkelt.

Om något så skulle de behöva göra spelet betydligt svårare, man vill ju känna att det faktiskt kräver lite tankeverksamhet bakom striderna.

För att citera Lumbergh i Office Space "yeah, about that..."


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Spelar det på normal och tycker utmaningen var riktigt kul, PC versionen då. Tror inte dem gjort det lättare på konsol för att nybörjare ska få det lättare.. tror på att det är en kontroll fråga, tangent bord med mus.

Medlem

toolset finns nu att ladda ner med

http://social.bioware.com/toolset.php#downloads


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av MDu:

Nvidia-kort har buggad grafik och ATI-kort kan tydligen knappt starta alls.

Nåja, *alla* har inte problem - jag kör detta ypperliga spel både på ett HD4850 i Win7x64 samt i laptoppen under Vistax86 på nått integrerat nVidiakort. Funkar helt felfritt so far.. enda jag har att klaga på är att man inte kan ställa in ännu högre detaljnivå i spelet, t.ex view distance o sånt.


signatur

In war, truth is the first casualty

12
Skriv svar