Dragon Age uppdaterat

Inaktiv

laggar rätt gött med 2 st 8800 gtx:or och en amd 6400, kanske skulle jag satsa på ps3:ans version istället?

vad tror ni gubbs :>

Medlem

Nääe - kan inte lagga väl. Testa köra utan SLI. Har själv AMD6400x2-processor och bara HD4850 med 512mb och det flyter på som fan.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av Paladia:

Förstår inte hur någon kan köra på de lägre svårighetsgraderna. Man kör alltid alla spel på svåraste

Om man gillar att dö / ladda om stup i kvarten så ja, då gör man det. Jag tycker spel har roligare saker än så att erbjuda.


signatur
Medlem

Bästa spelet jag lirat på evigheter. Funkat helt felfritt för mig, inga buggar eller krasher. Trist för dem som har det dock.

Tycker spelet är galet bra balanserat. Allt känns väldigt genomtänkt. Hoppas de kommer fortsätta jobba med spelet borta hos BioWare.

Flyter även som en dröm på mina två 4890 i 1920x1200.

Inaktiv
Skrivet av Juggernawt:

Nääe - kan inte lagga väl. Testa köra utan SLI. Har själv AMD6400x2-processor och bara HD4850 med 512mb och det flyter på som fan.

fasen va konstigt, har high osso ingen antialiasing osso rutan ikryssad!

4 gb ddr2 minnen osso drygt 40 processer igång!

cp spel!

Flyter på skitfint för mig iaf, 1920x1080, 4xAA och 16xAF på ett 5770 och en q6600 samt 4gb ram.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Förstår inte hur någon kan köra på de lägre svårighetsgraderna. Man kör alltid alla spel på svåraste, annars känns det ju inte ens som man klarat spelet. Givetvis kör jag på Nightmare som i min mening är för lätt. I många fighter behöver jag inte ens pausa och hittils finns det ingen fight som krävts mer än två försök för att klara, tycker Dragon Age än så länge är löjeväckande enkelt.

Om något så skulle de behöva göra spelet betydligt svårare, man vill ju känna att det faktiskt kräver lite tankeverksamhet bakom striderna.

frågan är om den här personen själv inser hur enormt han ljuger?

Medlem

En sak jag stör mig på med liret är att man inte kan ställa in text-storlek. Blir snabbt trött i ögonen av att läsa på en 40" i 1920x1080 (sitter givetvis på "tv-avstånd; är inte blind!).. tvungen att ställa ner till 1440x900 för att orka lira (läsa) några längre stunder.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Paladia:

Förstår inte hur någon kan köra på de lägre svårighetsgraderna. Man kör alltid alla spel på svåraste, annars känns det ju inte ens som man klarat spelet. Givetvis kör jag på Nightmare som i min mening är för lätt. I många fighter behöver jag inte ens pausa och hittils finns det ingen fight som krävts mer än två försök för att klara, tycker Dragon Age än så länge är löjeväckande enkelt.

Om något så skulle de behöva göra spelet betydligt svårare, man vill ju känna att det faktiskt kräver lite tankeverksamhet bakom striderna.

frågan är om den här personen själv inser hur enormt han ljuger?

Antagligen inte:) Satt och läste borta på RPGwatch igår då de pratade om att just det här skulle hända; en massa människor som säger att de spelar på det svåraste utan problem osv... För min del är normal utmärkt då jag ställs inför lite lagom med utmaning:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Spelet är inte trivialt på normal. jag spelar på normal och tycker det är lagom svårt, man kan inte springa igenom alla strider utan att bry sig direkt. Jag spelar som Rogue/dualist/ranger och spelar jag om spelet som något annat blir det nog på Hard bara för lite mer utmaning.

Medlem

Spelar på 360 versionen där jag spelar Rogue (Bard) på normal och måste säga att de känns sjukt nerfade jämfört med Mage. Med Morrigan kan jag lätt ta upp till 5 fiender när resten av gruppen dött. (beroende på klasser på dem såklart, men de flesta kombinationerna som kastats på henne hittills har gått bra).
Jag förstår om de som spelar mage tycker att det är enkelt men som Rogue (Meleeklasser överhuvudtaget?) är det, inte svårt, men definitivt en utmaning.
Det blir oftast trial and error och det finns bara ett ställe jag inte kunnat klara hittills, det var en grupp med mages som dödade min grupp på bara nån sekund då hela gruppen tvingas in i det stora rummet där de står i av en cut scene och blir nermalda innan man hinner göra något ordentligt.

Hursomhelst har jag inte spelat på annat än normal och kan säga att det här inte handlar om vad man själv tycker är svårt eller enkelt utan vad som i överlag anses vara easy, normal osv. Det är därför svårighetsgrader finns för att man ska kunna välja själv hur stor utmaning man vill ha. Om det står easy lär det kännas som easy och inte som normal eller hard imo.

Svårighetsgrader i det här spelet är relativa till klassen verkar det som. Som Rogue känns Normal definitivt som vad "Hard" är i de flesta andra spel man spelar. Medan som Mage känns Normal som Easy.
Förstår inte hur folk anser att det är balanserat. Fast det kanske är jag som råkar vara naturligt bättre med Mage klasser än med melee?

Medlem

ahahaha, tycker normal är för lätt
men min tjej ska lätt spela på easy så finns målgrupper.

Medlem

Alldeles för många kids på FZ nu för tiden, "jag spelar på nightmare, jag är uber, ni andra suger". Suck. *klickar på Bevaka inte*

Medlem
Skrivet av Paladia:

Förstår inte hur någon kan köra på de lägre svårighetsgraderna. Man kör alltid alla spel på svåraste, annars känns det ju inte ens som man klarat spelet. Givetvis kör jag på Nightmare som i min mening är för lätt. I många fighter behöver jag inte ens pausa och hittils finns det ingen fight som krävts mer än två försök för att klara, tycker Dragon Age än så länge är löjeväckande enkelt.

Om något så skulle de behöva göra spelet betydligt svårare, man vill ju känna att det faktiskt kräver lite tankeverksamhet bakom striderna.

Sträck på din e-peen lite mer. Nightmare-svårigheten får ingen i säng, i alla fall inte här i den riktiga världen.

Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Paladia:

Förstår inte hur någon kan köra på de lägre svårighetsgraderna. Man kör alltid alla spel på svåraste, annars känns det ju inte ens som man klarat spelet. Givetvis kör jag på Nightmare som i min mening är för lätt. I många fighter behöver jag inte ens pausa och hittils finns det ingen fight som krävts mer än två försök för att klara, tycker Dragon Age än så länge är löjeväckande enkelt.

Om något så skulle de behöva göra spelet betydligt svårare, man vill ju känna att det faktiskt kräver lite tankeverksamhet bakom striderna.

frågan är om den här personen själv inser hur enormt han ljuger?

Antagligen inte:) Satt och läste borta på RPGwatch igår då de pratade om att just det här skulle hända; en massa människor som säger att de spelar på det svåraste utan problem osv... För min del är normal utmärkt då jag ställs inför lite lagom med utmaning:)

Huh? Det är nog ni som kör extremt ogenomtänkta taktiker.

Vad är det i spelet som är svårt? Mot stora grupper kan man köra shatter-combo eller Storm of the Century. Mot bossar räcker det med att ha en tank man helar/pottar eller använder Force Field på. Vad är det ni har sådana problem med att ni måste köra på de lättare svårighetsgraderna?

Antar att det är lättare att tro att ni själva är bäst och att alla andra måste vara sämre, och om någon är bättre så ljuger han!

Medlem
Skrivet av Paladia:

Förstår inte hur någon kan köra på de lägre svårighetsgraderna. Man kör alltid alla spel på svåraste, annars känns det ju inte ens som man klarat spelet. Givetvis kör jag på Nightmare som i min mening är för lätt. I många fighter behöver jag inte ens pausa och hittils finns det ingen fight som krävts mer än två försök för att klara, tycker Dragon Age än så länge är löjeväckande enkelt.

Om något så skulle de behöva göra spelet betydligt svårare, man vill ju känna att det faktiskt kräver lite tankeverksamhet bakom striderna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Efter patchen:
De som inte kan få igång spelet igen ska nog ladda ner det här: (välj x86 om ni inte vet annat)

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=766a...

Då fixar det sig.

Annars är jag rädd att det är ca. samma höga kvalité som BG... lite små buggar där och där... Mass effect hade också det så de är tydligen bra på att göra spel men har nog lite att jobba med för övrigt. Typ kvalitets aspekter på saker och ting. Känns lite hack 'n slash när man släpper sånt här.

Medlem
Skrivet av Jaglavak:
Skrivet av q0rra:

En liten heads-up bara; ifall du installerar patchen kan du inte längre starta spelet från launchern.

Jag har inga problem att starta från launchern efter patchen. Källa tack.

Det funkar ifall du har senaste versionen av Microsoft Visual C++.
Utan den händer det ingenting.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av erikakasinnes:

laggar rätt gött med 2 st 8800 gtx:or och en amd 6400, kanske skulle jag satsa på ps3:ans version istället?

vad tror ni gubbs :>

Har 360 verren, ps3 ska typ vara likadan så, försök på pc först. Striderna är så fruktansvärt tradiga å tråkiga.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Förstår inte hur någon kan köra på de lägre svårighetsgraderna. Man kör alltid alla spel på svåraste, annars känns det ju inte ens som man klarat spelet. Givetvis kör jag på Nightmare som i min mening är för lätt. I många fighter behöver jag inte ens pausa och hittils finns det ingen fight som krävts mer än två försök för att klara, tycker Dragon Age än så länge är löjeväckande enkelt.

Om något så skulle de behöva göra spelet betydligt svårare, man vill ju känna att det faktiskt kräver lite tankeverksamhet bakom striderna.

trollface.jpg

Medlem
Skrivet av Paladia:

Förstår inte hur någon kan köra på de lägre svårighetsgraderna. Man kör alltid alla spel på svåraste, annars känns det ju inte ens som man klarat spelet. Givetvis kör jag på Nightmare som i min mening är för lätt. I många fighter behöver jag inte ens pausa och hittils finns det ingen fight som krävts mer än två försök för att klara, tycker Dragon Age än så länge är löjeväckande enkelt.

Om något så skulle de behöva göra spelet betydligt svårare, man vill ju känna att det faktiskt kräver lite tankeverksamhet bakom striderna.

Det kan variera kraftigt från spelare till spelare, mycket beror på hur erfaren man är och om man spelat liknande spel i samma genre och stil. Jag antar att du både är erfaren och att du har spelat spel i liknande stil, men det finns ju även de som vill prova något nytt och då kan det verkligen underlätta om det finns lägre svårighetsgrader.

Jag kan dock inte tillägga något om hur lätt/svårt spelet är på de olika graderna, jag har ännu inte fått spelet men jag hoppas att det lever upp till mina förväntningar. Även du får hoppas att BioWare försvårar spelet i någon framtida patch ;>


signatur

Rule Britannia, Britannia rules the waves!

Medlem

Har bara spelat det i ca 2timmar med en rogue och en warrior (2timmar på varje) tycker att warrior är mycket lättare och även roligare än rogue, men smaken är ju delad som tur är Ska nog testa spela som mage när jag har spelat ett tag med warriorn och tröttnat på den (om jag nu gör det)

Jag spelar på normal och har bara stött på två problem som jag fick byta svårighetsgrad eller kolla på internet

Det första var med roguen, som jag spelade med först, när man kommer till först riktiga striden med kungen och duncun så fick jag ändra svårighetsgrad när jag dog på bossen ca 8-10 gånger. Vet inte vad jag gjorde för fel men på easy så dog bossen på ca 30 sek, lite väl tråkigt.

Andra var med min noble dwarf warrior som jag inte visste hur man skulle öppna en kista för att få tag i skölden men efter 10min surfande så lyckades jag även med det, kanske var det att jag körde på för liten TV att jag inte såg ledtråden så det har inget med svårighets graden att göra

Kör på min xbox så om det är någon skilnad på PC versionen och xbox versionen vet jag inte, någon som vet om patchen kommer till xboxen också? Har bara haft xbox i drygt en månad så jag vet inte hur det går till med patcher där.

Kan hålla med alla som tycker att hoppet mellan easy och normal är för stort.

Medlem
Skrivet av blodChoklad:
Skrivet av erikakasinnes:

laggar rätt gött med 2 st 8800 gtx:or och en amd 6400, kanske skulle jag satsa på ps3:ans version istället?

vad tror ni gubbs :>

Har 360 verren, ps3 ska typ vara likadan så, försök på pc först. Striderna är så fruktansvärt tradiga å tråkiga.

Tradiga och tråkiga betyder samma sak... nöt.

Medlem
Skrivet av easterstream:
Skrivet av Paladia:

Förstår inte hur någon kan köra på de lägre svårighetsgraderna. Man kör alltid alla spel på svåraste, annars känns det ju inte ens som man klarat spelet. Givetvis kör jag på Nightmare som i min mening är för lätt. I många fighter behöver jag inte ens pausa och hittils finns det ingen fight som krävts mer än två försök för att klara, tycker Dragon Age än så länge är löjeväckande enkelt.

Om något så skulle de behöva göra spelet betydligt svårare, man vill ju känna att det faktiskt kräver lite tankeverksamhet bakom striderna.

Det kan variera kraftigt från spelare till spelare, mycket beror på hur erfaren man är och om man spelat liknande spel i samma genre och stil. Jag antar att du både är erfaren och att du har spelat spel i liknande stil, men det finns ju även de som vill prova något nytt och då kan det verkligen underlätta om det finns lägre svårighetsgrader.

Jag kan dock inte tillägga något om hur lätt/svårt spelet är på de olika graderna, jag har ännu inte fått spelet men jag hoppas att det lever upp till mina förväntningar. Även du får hoppas att BioWare försvårar spelet i någon framtida patch ;>

Ja, just nu har jag fått försvåra spelet själv för att det ska bli roligt. Inte använt något av "collectors" sakera (vilka jag anser vara fusk), använder ej heller Blood Dragon Armor från preorder eller något annat från dlc. Sedan kör jag med en sämre setup än vad som vore optimalt, jag har även tonat ner lite på en del övriga items.

Jo, jag är relativt erfaren, har kört igenom alla noterbara RPGs till PC, självklart inklusive Baldurs gate 1+2 + expansioner samt Icewind Dale 1+2 (som är snarlika spel). Då jag alltid kör alla spel på svåraste, så märker man efter ett tag vad som fungerar och vad som inte gör det. Kör man på lättare så blir man inte straffad för ogenomtänkta strategier eller builds och därav så tror man lätt att sitt sätt är det bästa (varvid en del likväl så ogenomtänkta kommenterar här på forumen). Jag var även ledare för Europas mest framstående WoW-guild, så visst har jag en relativt gedigen erfarenhet när det kommer till diverse rollspel.

Medlem
Citat:

Ja, just nu har jag fått försvåra spelet själv för att det ska bli roligt. Inte använt något av "collectors" sakera (vilka jag anser vara fusk), använder ej heller Blood Dragon Armor från preorder eller något annat från dlc. Sedan kör jag med en sämre setup än vad som vore optimalt, jag har även tonat ner lite på en del övriga items.

Jo, jag är relativt erfaren, har kört igenom alla noterbara RPGs till PC, självklart inklusive Baldurs gate 1+2 + expansioner samt Icewind Dale 1+2 (som är snarlika spel). Då jag alltid kör alla spel på svåraste, så märker man efter ett tag vad som fungerar och vad som inte gör det. Kör man på lättare så blir man inte straffad för ogenomtänkta strategier eller builds och därav så tror man lätt att sitt sätt är det bästa (varvid en del likväl så ogenomtänkta kommenterar här på forumen). Jag var även ledare för Europas mest framstående WoW-guild, så visst har jag en relativt gedigen erfarenhet när det kommer till diverse rollspel.

Jag läste lite på Dragon Age-forumen häromdagen, och det är många som reagerar på att spelet har blivit mycket lättare jämfört med BioWares tidigare spel som Baldur's Gate till exempel. Det är lite tråkigt för sådana som verkligen söker en utmaning, men å andra sidan märker jag att allt fler spel har blivit lättare de senaste åren. Även jag söker en viss utmaning i några spel, men jag börjar oftast på normal/medium innan jag beger mig in på de högre svårighetsgraderna. ^^


signatur

Rule Britannia, Britannia rules the waves!

Medlem

Efter att ha spelat första rundan som en dvärg krigare så tyckte jag att det var utmanande och roligt att spela på normal. Jag läste några uttalade sig om att det var lätt, kunde inte hålla med. Jag fick kämpa hårt och när jag klarade av vissa moment så kändes det tillfredställande. Den andra gången jag tar på mig det underbara dragon age har jag såklart lärt mig att värdera sakerna bättre och spelar såklart även taktiskt bättre. Denna gång valde jag att vara en magiker, med bra ”aoe” och ”cc”(som passar mig). Jag spelar det på nightmare och tycker inte att jag behöver anstränga mig mycket mer, ofta så får jag känslan av att det är lättare än den första gången jag spelade som Dvärg krigaren på normal! Detta får mig att tänka att även om jag trodde att vissa tyckte om att visa sin ”epenis” så kan dessa människor nog ha spelat på nightmare utan större problem, under dem rätta omständigheterna. Men jag hade dock aldrig sagt att spelet var för lätt, jag är ju alltid förberedd nu. Jag skulle inte klarat nightmare med min första karaktär.. speciellt inte då jag fick en viss helare väldigt sent den gången. Vågar man säga att om jag spelar spelet en 3e gång så kanske det skulle kännas ”lätt” på nightmare? Kanske dem som har en stor ”epenis ” var duktiga nog att redan tycka det? (även om jag tvivlar på att det är så)

12
Skriv svar