Rage kan skippa dedikerade servrar

Rage kan skippa dedikerade servrar

Here we go again..


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

3, 2, 1, FLAME!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Drokk! - tur att jag inte förväntar mig något från Rages' möjliga MP.

Edit: Fan... iD alltså, säljer ut sig... jävla Bethesda.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Drokk - tur att jag inte förväntar mig något från Rages' möjliga MP.

Det är väl det om möjligt som ID gör riktigt jävla bra? :3

Dags att starta en namninsamling då!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

vad fan e det som händer i pc värden:down:

Medlem

Aldrig hållt mycket intresse för det spelet om jag ska vara ärlig, men det är ju tråkigt om det blir så.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Är väl SP som är det intressanta i det här spelet

Medlem

Kan inte jag får skriva era nyheter i stället, jag skriver vad folk vill höra, typ så här:

"iD droppar stödet för Xbox 360 samt PS3 och kommer ha ett fet-nice hardcore MP med dedikerade servers... "


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skillnaden är väl lite att Rage kommer vara ett lika stort multiplayerspel som HL2 var.

Medlem

Hade aldrig tänkt att spela Rage online ändå, så det är väl skit samma.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hade aldrig tänkt att spela Rage online ändå, så det är väl skit samma.

+1

MFZ
Medlem

any publicity is good publicity.

om jag ska vara cynisk så tror jag inte ett ord på detta. jag tror dom kommer sätta in dedikerade servers och iom detta komma ut med lite extra cred för att dom står på spelarens sida.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Rage verkar lite coolt ändå

Medlem

Om vi känner Carmack rätt så har väll han en annan BRA lösning, IW har ju en riktigt kass lösning på det hela.

Medlem

synd för mp men dom kan ju nästa ta bort mp då och göra sp mycket bättre


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Är väl lika mycket fokus på MP i Rage som för Doom3... CoD:MW2 är ju ett spel som ska nötas i MP 2 år framöver... minst.

Medlem

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

De har ju sagt att Rage är ett singleplayer spel så det är inte så konstigt att deras fokus inte ligger på multiplayer. IDs multiplayer-team jobbar med Quakelive just nu så vi vet inte vad de säger om Carmacks uttalande om dedikerade servrar.

Medlem

Spelar själv bara FPS-spel på krysslådan där dedikerade servrar är mycket ovanligt så man spelar oftast 8vs8, vilket jag tycker är perfekt. Det blir roligare matcher och allt hänger inte på att ett par killar i laget spelar bra utan alla måste pitcha in.
Jag förstår inte det roliga att spela 64st på en liten karta där man knappt hinner spawna innan man är död...

Förövrigt så finns det inget som heter sekundmeter, du menar nog meter per sekund.


signatur

The king stays king.

Medlem

Jag har aldrig hatat konsollägare lika mycket som jag gör just nu. Fan ta er.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

bara för de inte kmr dedis betyder de inte att de kommer suga, kanske blir en lösning som wow använder sig av tex, de använder inte dedis o de suger inte för de förutom att vissa tycker de men smaken e som baken.
sen står de "inget är skrivet i sten än" så bara o vänta o se, mkt möjligt att dom kommer ha egna servers som folk får connecta till o ha en gubbe på eller ja p2p haha

Medlem
Skrivet av PingviN:

Jag har aldrig hatat konsollägare lika mycket som jag gör just nu. Fan ta er.

vad är det för fel på dig?

Medlem
Skrivet av AntonH:

Förövrigt så finns det inget som heter sekundmeter, du menar nog meter per sekund.

förövrigt säger man sekundmeter när man prata om meter per sekund eller de beror väll på vem du frågar

Medlem

Minns jag fel eller skippade inte id dedikerade servrar redan i Doom 3?

Medlem

Om vi säger såhär , jag har haft fullt förtroende för ID innan så , om han nu har en bättre lösning och med bättre så menar jag verkligen bättre så får man väl lita på honom.

Det är ju inte heller lika katastrofalt med Rage i och med att det inte finns några tidigare titlar eller en clan scene så de har ju lite friare händer med hur de vill forma communityn.

I Cod där emot så dödar de ju allt de byggt upp och vad pc spelarna förväntade sig det är lite skillnad.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av PingviN:

Jag har aldrig hatat konsollägare lika mycket som jag gör just nu. Fan ta er.

vad är det för fel på dig?

Anledning till att vi får värdelösa multiplayerlösningar och mindre funktioner är för att konsoller suger. Tyvärr så säljer konsoller bra vilket leder till att 9/10 spel är en direkt portning av konsollspelet. Konsollspel håller alltid lägre klass än PC-spel då de begränsas av hårdvaran (till detta räknas även handkontrollerna). Att konsollerna inte klarar av annan multiplayer än matchmaking och p2p gör inte direkt saken bättre heller.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av Newguy:

förövrigt säger man sekundmeter när man prata om meter per sekund eller de beror väll på vem du frågar

Det här är helt OT men skit samma.

Människor som använder sig av termen sekundmeter menar såklart meter per sekund ja.
Men vad man egentligen säger är hur många sekunder det går på en meter vilket är så fel det kan bli.

Hoppas ni har lärt er något och inte använder ordet sekundmeter något mer. Om ni inte menar sekunder per meter av någon anledning...


signatur

The king stays king.

Medlem
Skrivet av PingviN:
Skrivet av TruB:
Skrivet av PingviN:

Jag har aldrig hatat konsollägare lika mycket som jag gör just nu. Fan ta er.

vad är det för fel på dig?

Anledning till att vi får värdelösa multiplayerlösningar och mindre funktioner är för att konsoller suger. Tyvärr så säljer konsoller bra vilket leder till att 9/10 spel är en direkt portning av konsollspelet. Konsollspel håller alltid lägre klass än PC-spel då de begränsas av hårdvaran (till detta räknas även handkontrollerna). Att konsollerna inte klarar av annan multiplayer än matchmaking och p2p gör inte direkt saken bättre heller.

Men jisses, är det här den nivån ni PC-spelare har när ni diskuterar? :/ Inte konstigt att Infinity ward struntar i er community...

Medlem
Skrivet av nicbex:
Skrivet av PingviN:
Skrivet av TruB:
Skrivet av PingviN:

Jag har aldrig hatat konsollägare lika mycket som jag gör just nu. Fan ta er.

vad är det för fel på dig?

Anledning till att vi får värdelösa multiplayerlösningar och mindre funktioner är för att konsoller suger. Tyvärr så säljer konsoller bra vilket leder till att 9/10 spel är en direkt portning av konsollspelet. Konsollspel håller alltid lägre klass än PC-spel då de begränsas av hårdvaran (till detta räknas även handkontrollerna). Att konsollerna inte klarar av annan multiplayer än matchmaking och p2p gör inte direkt saken bättre heller.

Men jisses, är det här den nivån ni PC-spelare har när ni diskuterar? :/ Inte konstigt att Infinity ward struntar i er community...

Tyvärr stämmer det mycket väl det Pingvinen skriver, konsolerna är mycket begränsade tekniskt, 5 år gammal hårdvara säger det mesta. Det är väldigt synd att pc användarna ska behöva lida av det.

123
Skriv svar