D2D vägrar sälja Modern Warfare 2

Robot
Medlem
D2D vägrar sälja Modern Warfare 2

Bra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem
Medlem

alltså vad fan hände, ettan var så underbar men det enda man fortfarande kan hoppas på med tvåan e sköna vapen å perks och sp O_o


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

100% rätt.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Och nu får vi hoppas att fler följer dem, så att IW förstår att de gör fel.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

100% rätt.

+1


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

skulle vilja se IW's marknadsundersökningar som ledde till många av deras val med MW2. Undrar om det slår rätt i huvudet på dom om man puttar dom ned för samma trappa igen?

Medlem

Dom gör ingen förlust på det!

Medlem

Lite pussar på D2D från mejjeh.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

svaret är bra på er fråga, men inte så speciellt. För om jag har förstått rätt så är det Steam som är tredje parts delen... eller har jag fel?
Dom är konkurrenter, så det handlar isf inte om "oss" köparna så mycket.

Men det IW har gjort med MW2 är fortfarande fel. Med tanke på FZ nya nyhet om IW så är det ett fult gäng som gör dessa spelen. Bryr sig inte så mycket om fansen som pengarna.
Dom har rätt, vi har fel, typ.
A little bit up their own ass, eller?

Medlem

BRA!! Mer av sånt i spelvärlden tack, lite mer moral och mindre girighet.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

http://kotaku.com/5398259/online-retailers-refusing-to-sell-m... kotaku säger att det är steam som är anledningen. gamersgate ska tydligen också hoppat på det hela.

det är med anledning av att steam automatiskt innehåller en konkurrerande affär som dom avböjer det hela. inte pga bristen av dedi servers.


signatur

Signalmatros på HMS Visborg

Inaktiv

Vad är det för fel i skallen på folket på IW?

Medlem

Verkar som ett vettigt beslut från D2D's sida men frågan är om det har någon som helst inverkan på IW, det blir förmodligen bara att de som vill köpa det elektroniskt köper det via Steam eller någon annan leverantör istället.


signatur

.slanger

Medlem

Spelar väl mindre roll, vill folk ha skiten så köper de väl på annat ställe, bara d2d och dem som fölorar pengar på det

MFZ
Medlem

valve gnuggar händerna.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

jag hoppas på årets flopp ...

Medlem

Helt rätt!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

förmodligen IWs utgivare som bestämmer hur det ska distribueras, inte IW själva och att det distribueras digitalt genom Steam är ju bara bra tycker jag. Lite konkurrens är bara bra, håller nere priserna.
Att de väljer att inte sälja det pga detta är ju bara barnsligt. Har inte läst några artiklar ingående men någon skrev här att de gjorde det pga att det är en konkurrent.
Att IW valt att skippa dedi servrar och bara 9 spelare per lag osv är lite tråkigt men de har nog en anledning. Spelet kommer äga och få bra betyg och det kommer va skitkul att spela både på SP o MP är jag övertygad om.

Medlem

Hatar att ha spel genom steam Det känns inte som om jag äger dem. Om man köper ett spel lagligt i butik ska man ej behöva dras med att vara bunden till steam.
Tack så mycket, pirater...

Enligt mig är detta värre än att ej ha dedicated servers (knappast någon som förstår mig dock )

Medlem

Helt rätt. Om ändå fler försäljare ignorerat MW2-släppet.

Medlem
Skrivet av Slajm:

skulle vilja se IW's marknadsundersökningar som ledde till många av deras val med MW2. Undrar om det slår rätt i huvudet på dom om man puttar dom ned för samma trappa igen?

Eftersom spelet är primärt ett konsolspel och typ 65-75 av försäljningen kommer vara där så bryr de sig nog inte så mycket... majoriteten av det som faktiskt säljs på PC lär vara retail eller steam ändå...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Alltså.. Att man gör ett par misstag under utvecklingen av ett nytt spel är väl helt förlåtligt (ex. Bf2 var väldigt buggigt, Wc3 var väldigt obalanserat, men dessa patchades upp och blev ändå två av de mest spelade spelen i historien). Men nu har IW verkligen lyckats med ALLT som går att göra för att få sina fans förbannade.. Jävligt synd att de verkar ha gjort ett kul spel samtidigt som de våldtagit sannolikheten att någon med heder och vett i kroppen någonsin skulle köpa det.. Först visar man tydligt att man tänker kortare än näsan räcker och påstår sig satsa på "de vanliga spelarna" när det man egentligen gör är att döda sin riktiga community med clanspelare, vilken är den del av communityn som håller spelet vid liv. Sen framkommer det att man använder en tredje parts programvara, vilket bara ställer till problem för dem som faktiskt KÖPT spelet, pirater kommer alltid att hitta ett sätt att få bort skiten, men stackars de verkliga konsumenterna?
Jag vet inte om jag orkar bli arg längre.. Måtte någon se till att Infinity Wards vilar i bitar och det helst ganska snart innan de hinner förstöra ett spel till..

Medlem

Det är bra så till vida att dom agerar utefter sina principer. Sen kan man ju diskutera principerna själva, förstås. Men jag gillar att man står för vad man anser vara fel.


signatur
Medlem

Helt rätt, vill helst ha lite konkurrens till Steam och behöver inte deras kladdiga fingrar överallt...

Medlem
Medlem

Det kommer iallafall inte bli game of the year nu? =O=O

Medlem

Bra gjort av D2D


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar