D2D vägrar sälja Modern Warfare 2

Inaktiv

helt rätt


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Så jävla rätt

Medlem
Medlem

Ahh, hoppas fler hoppar på deras vagn.

Medlem

Starkt gjort av D2D. Tycker det är fruktansvärt girigt av utgivarna att överhuvudtaget överväga att distribuera spelet på annat sätt än Steam om det nu absolut kräver att det körs genom den tjänsten. Jag har inte så mycket emot Steam men spelen jag inte köper från dem vill jag heller inte vara tvingad att spela genom dem.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av gorman:

förmodligen IWs utgivare som bestämmer hur det ska distribueras, inte IW själva och att det distribueras digitalt genom Steam är ju bara bra tycker jag. Lite konkurrens är bara bra, håller nere priserna.
Att de väljer att inte sälja det pga detta är ju bara barnsligt. Har inte läst några artiklar ingående men någon skrev här att de gjorde det pga att det är en konkurrent.
Att IW valt att skippa dedi servrar och bara 9 spelare per lag osv är lite tråkigt men de har nog en anledning. Spelet kommer äga och få bra betyg och det kommer va skitkul att spela både på SP o MP är jag övertygad om.

OK.

Medlem

De låter bra men verkar som en förre skrev handla om steam och då tycker jag inte de är så bra längre.

Medlem
ro
Medlem
Medlem

Så MW2 blir verkligen Steam-only? Kasst. Nog gillar jag Steam mycket, men MW2 är nog något jag hellre skulle vilja ha i kartong och kunna installera vars som helst så att man kan lana. Väldigt fint av D2D men antar att dem som köper aktivt från dem blir lite besvikna :/


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Helt rätt? Ja i moralisk synpunkt.
Men ekonomiskt, nej knappast.
Jag hade inga planer på att köpa detta vid d2d, men det är ändå ett givet köp pga. singleplayer kampanjen.
online läget orkar jag inte ens bry mig om då man redan har cod4 och world at war

Medlem
Skrivet av Exim:

jag hoppas på årets flopp ...

Ja för det lär ju hända.


signatur

---
Boo!

Inaktiv

våga vägra corporatism, även om denna lilla händelse är som en piss i mississippi.

KoP
Medlem
Skrivet av Exim:

jag hoppas på årets flopp ...

Det kan du hoppas på. Men det kommer likväl sälja som smör på konsol.

Medlem

Vad för tredjeparts-mjukvaruklient är det alla dillar om?

Medlem

Oh vem fan använder D2D, steam rockar ju alla nerladdningsalternativ...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Pffft, dubbelmoral. De säljer mer än gärna Empire: Total War.

Citat:

This game uses Steam for DRM.

Medlem

Fan vad nice om det är kopplat till Steam, det betyder att jag kan köpa spelet på billigast möjliga sätt och ändå få det kopplat till Steam. <3

D2D.... Orka bry sig. De borde hoppa på vagnen och sälja spelet till ett bättre pris än de gör på Steam, då kommer de fortfarande få kunder.

Men men, det kommer ta ett tag innan jag köper det då jag inte gillar IW's val om dedikerade servrar.

Medlem

Bra D2D!


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Inaktiv

Steam är bra. Tills den dag Valve går i konkurs.

Medlem

Äntligen ett vettigt företag som står på konsumentens sida. Tack!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av abbe:

Fan vad nice om det är kopplat till Steam, det betyder att jag kan köpa spelet på billigast möjliga sätt och ändå få det kopplat till Steam. <3

Skämt va?

Jag kommer inte köpa spel via steam så länge jag slipper, om jag måste spela via steam skiter jag i, men jag ska ha en fysisk skiva med fodral och gärna nåt extra när jag köper ett spel. Måste man ändå tanka ner det då tror jag att folk hellre tankar ner det gratis än att betala steams ockerpriser... Det är ju digitalt, då ska det fan inte vara billigare att skicka efter ett exemplar(inklusive frakt) från nån näthandlare.

Medlem
JB
Medlem
Skrivet av spikes:

Har googlat på g2play.net och har läst tillräckligt med skumma saker för besluta att inte köpa där ifrån.

Medlem
Skrivet av AtreX:

Alltså.. Att man gör ett par misstag under utvecklingen av ett nytt spel är väl helt förlåtligt (ex. Bf2 var väldigt buggigt, Wc3 var väldigt obalanserat, men dessa patchades upp och blev ändå två av de mest spelade spelen i historien). Men nu har IW verkligen lyckats med ALLT som går att göra för att få sina fans förbannade.. Jävligt synd att de verkar ha gjort ett kul spel samtidigt som de våldtagit sannolikheten att någon med heder och vett i kroppen någonsin skulle köpa det.. Först visar man tydligt att man tänker kortare än näsan räcker och påstår sig satsa på "de vanliga spelarna" när det man egentligen gör är att döda sin riktiga community med clanspelare, vilken är den del av communityn som håller spelet vid liv. Sen framkommer det att man använder en tredje parts programvara, vilket bara ställer till problem för dem som faktiskt KÖPT spelet, pirater kommer alltid att hitta ett sätt att få bort skiten, men stackars de verkliga konsumenterna?
Jag vet inte om jag orkar bli arg längre.. Måtte någon se till att Infinity Wards vilar i bitar och det helst ganska snart innan de hinner förstöra ett spel till..

Problemet är att de inte vill ha långlivade spel. De vill att man skall köpa nästa spel istället. (Efter att de prackat på spelarna några DLC)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Fanta:
Skrivet av spikes:

Har googlat på g2play.net och har läst tillräckligt med skumma saker för besluta att inte köpa där ifrån.

Länka ngt skumt? Har nog 30-40 polare som har handlat där och aldrig varit problem.

Medlem

Varför skriver alla helt rätt och sånt om och om igen, som om att detta är för att företaget tycker presis som ni.
Detta har inget att göra med pc versionens begränsningar. Fail asså. Tror nog jag ska köpa 2 ex bara för att öka försäljningen, alltid bra med en backup om cd'n pajjar.

12
Skriv svar