Zimmer: Spel lika mycket värt som film

Robot
Medlem
Zimmer: Spel lika mycket värt som film

Älskar det mesta av hans verk! Har till exempel "The Rock Main Theme" på MP3:n, så oerhört skönt att lyssna på!

Medlem

Zimmer är guld värd, han har gjort musik till både anime, film och nu spel också!!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Zimmar är guld värt, han har gjort musik till både anime, film och nu spel också!!

Han är bra men han har inte gjort nån musik till "anime".

Medlem
Skrivet av Narcisuss:
Skrivet av KlosterKatten:

Zimmar är guld värt, han har gjort musik till både anime, film och nu spel också!!

Han är bra men han har inte gjort nån musik till "anime".

Skrivet av Wikipedia:

Except for the opening and ending themes, the entire musical score for Blood+ was the work of noted film score producer Hans Zimmer and noted composer Mark Mancina.

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Blood%2B


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

My bad. Han har inte gjort nån musik till bra anime.

Medlem
Skrivet av Narcisuss:

My bad. Han har inte gjort nån musik till bra anime.

Blood+ är en mycket bra anime med hög rating, sluta trolla. Hans Zimmer har dessutom gjort musik till skitfilm ändå..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

gott. då kanske spel officiellt kan klassas som konst/kultur och få ett lägre skattekrav.

Medlem

Jag tycker att han har en poäng, men tror att det kommer att dröja längre tid innan spelen anses ha lika stort kulturellt värde som de andra kulturformerna; spelen som medieformat är alldeles för ungt än så länge...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Lejonkungen <3

Hoppas det blir något speciellt det här

Medlem

Det är klart att spel är lika mycket kultur som film.

Det känns nästan konstigt att säga det. Ungefär som att säga:"Män är lika mycket värda som kvinnor.".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vet inte om jag känner till någon som gör ett lika bra musik till filmer som Zimmer...!


signatur

Jaha, om du läser det här så dödade jag visst inte tråden...

Medlem

Hans Zimmer visste jag inte riktigt vem det var men jag är förälskad i Gladiator musiken, Den Siste Samurajen och några fler... Han är MINST top 3 bäst i världen inom kompositör yrket.

Infamy musiken är bland dom bästa jag någonsin hört till ett spel. Och det säger inte lite.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Medlem

Min självklara favoritkompositör när det gäller film. Alltid svulstigt och stämningsfullt. The Rock är hard core!

Medlem

Respect; Zimmer är riktigt bra.

Medlem

Haha, Nice. The Man is on our side, moahahahaha!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

1
Skriv svar