Sony: "Spelbranschen behöver nya varumärken"

Robot
Sony: "Spelbranschen behöver nya varumärken"
Medlem
Sony: "Spelbranschen behöver nya varumärken"

säger att det är bättre med få bra varumärken, än massa dåliga

Medlem

Han har rätt tycker jag!

En, högst två uppföljare och sen är det dags att hitta på något nytt!

Medlem

Är själv en person som tröttnar rätt så snabbt på spel om det inte har något som får de att stå ut från andra titlar. Heavy Rain verkar vara just en sådan titel och även om jag är väldigt sugen på Alan Wake så är jag nog mer sugen på det spelet trots alla QTE. Trots att jag kört en hel del Xbox 360 så är det något som får mig att gilla mina PS2 spel mer. Microsoft har inte en enda titel som kan tävla mot spel som Sly, Ratchet, Jak & Daxter, God of war och det är väl lite det som gör att jag tror mer på Sony som "vinnare" när det kommer till denna generations prestandakonsoler.

Medlem

Bra attityd, även om man nog kan säga att det är få distributörer som motverkar innovation nuförtiden. Till och med EA har ju skärpt till sig.

Medlem

Jag applåderar och hoppas på många spännande titlar från Sony. Har redan fått avnjutit ett flertal AAA titlar som är nya IP på PS3. Stort plus och hoppas de vågar fortsätta med detta.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Nej, SONY behöver nytt varumärke. Eller snarare, något som håller i tiden som Halo eller Gears of War. Jag hoppas att God of War blir deras räddning

Inaktiv

Hur kommer det sig att titlarna fortsätter att sälja? Det gäller samma sak för filmindustrin. Jag ser gärna många uppföljare än nya spel. MEn visst det behövs nya varumärken men uppföljare är lika bra! För det är ju dom som oftast säljer?

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Är själv en person som tröttnar rätt så snabbt på spel om det inte har något som får de att stå ut från andra titlar. Heavy Rain verkar vara just en sådan titel och även om jag är väldigt sugen på Alan Wake så är jag nog mer sugen på det spelet trots alla QTE. Trots att jag kört en hel del Xbox 360 så är det något som får mig att gilla mina PS2 spel mer. Microsoft har inte en enda titel som kan tävla mot spel som Sly, Ratchet, Jak & Daxter, God of war och det är väl lite det som gör att jag tror mer på Sony som "vinnare" när det kommer till denna generations prestandakonsoler.

Så du har alltså inte spelat några xbox 360 spel?

Medlem

Visst det låter bra att dem stöttar nya varumärken men det får inte bli för många nya. Då kan det bli så att alla försöker få ut sina spel före alla andra men gör istället ett dåligt spel. Fattar ni?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar