Dragon Age har DLC-problem

Robot
Medlem
Dragon Age har DLC-problem

Har inte fått mitt DA:O än vafan, spelbutiken skickade ett mail idag och sa att nya releasedatumet är 5/11 (IDAG!!)

Medlem

Sökte runt en massa utan att få några rekommendationer att fungera. Till sist fick jag äntligen tillgång till mitt DLC genom att köra spelet som adminstratör och sedan köra updateservice grejen i bin-ship mappen som adminstratör med. Det sparkade igång det hela för mig. Kör Win 7 64 bit.

Medlem

Spelet har inte släppts så får väl rösta nej eftersom man inte försökt

Medlem

Fungerade felfritt för mig.

Medlem

fick mitt idag från spelbutiken:)

Medlem
Skrivet av Benmaskin:

Sökte runt en massa utan att få några rekommendationer att fungera. Till sist fick jag äntligen tillgång till mitt DLC genom att köra spelet som adminstratör och sedan köra updateservice grejen i bin-ship mappen som adminstratör med. Det sparkade igång det hela för mig. Kör Win 7 64 bit.

Tips ta hem DAzip filmerna från t ex EA hemsida och installera dom manuellt annars, och sedan gå in i Addin.xml filen och ändra alla auth=1 till auth=0

Fattar inte hur detta ska vara ett problem hos användare som köpt spelet.

Medlem

Fick mitt nyss med posten


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

nj
Medlem

Den här tråden i Biowares forum har en massa förslag på hur man löser sina DLC-problem.

Medlem
Skrivet av mrsarun:

Har inte fått mitt DA:O än vafan, spelbutiken skickade ett mail idag och sa att nya releasedatumet är 5/11 (IDAG!!)

Har inte heller fått min från spelbutiken.
Blir inte från dem nästa gång.

Så jävla besviken.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Jag har haft problem med DLC, det vägrar börja ladda ner... Står permanent på 0% på en, medans resten laddar ner helt utan problem.

Skrivet av Grasfer:

Spelet har inte släppts så får väl rösta nej eftersom man inte försökt

Vadå inte släppts? Släpptes ju idag här.

Medlem

Jag bokade mitt via Steam, har preloadat det... Men kan inte spela förens om 26 timmar! Förhoppningsvis utan bekymmer! F.ö så föredrar jag att köpa mina spel via Steam... slippa alla förbannade dvd-skivor och ett konstant surrande från dvd-spelarn.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av mrsarun:

Har inte fått mitt DA:O än vafan, spelbutiken skickade ett mail idag och sa att nya releasedatumet är 5/11 (IDAG!!)

"Nya" releasedatumet? Det europeiska releasedatumet har sedan ett par månader tillbaka varit den 5:e, eller 6:e enligt vissa andra källor. Det tidigare satta datumet var i oktober. När trodde du att det skulle släppas egentligen?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av mrsarun:

Har inte fått mitt DA:O än vafan, spelbutiken skickade ett mail idag och sa att nya releasedatumet är 5/11 (IDAG!!)

"Nya" releasedatumet? Det europeiska releasedatumet har sedan ett par månader tillbaka varit den 5:e, eller 6:e enligt vissa andra källor. Det tidigare satta datumet var i oktober. När trodde du att det skulle släppas egentligen?

Nä jag visste att det var idag, men jag fick det mailet idag där de skrev att "Det nya release datumet är 5/11 2009"
Mitt paket behandlas dock fortfarande (Beställde det den 4e juni)

Medlem

Betalat för spelet men inte fått det, kommer nog tanka det för att få vara med i diskussionerna Snackar med spelbutiken nu får se vad de säger.
Störigt när de flesta jag vet beställt från dem har fått det men inte jag

Medlem

Är det någon som har köpt dragon age via komplett?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fick mitt idag på förmiddagen från webhallen. Har laddat ner alla DLC som jag fick gratis och har även köpt DLC:t Wardens Keep och allt har funkat utmärkt.
Tycker Bioware har löst detta med hur man laddar ner DLC mycket smidigt.

Medlem

Jag kan inte ens skapa en social network profil, står bara "(Auto-detected from your login information)" på display name.

Så jag kan inte fylla i något nick själv. Försöker jag trycka next så står det bara att mitt display name är upptaget och det går inte skapa en profil, dvs inge DLC.

Lagom irriterande :E

Medlem

btw hur kan man ha problem när spelet inte ens är släppt? pluss att mitt steam tankar i typ 150kbs...suckk

Medlem
Skrivet av Oneone:

btw hur kan man ha problem när spelet inte ens är släppt? pluss att mitt steam tankar i typ 150kbs...suckk

det släpptes idag...

Medlem

Det som strular till det är röran med olika konton hos EA och Bioware. Har man konto sedan förr (t.ex man har registrerat Neverwinter Nights/Mass Effect osv.) så kan det strula till det ännu mer. Kort sagt behöver man regga sig hos EA för ett sk. masteraccount som sedan är kopplat till ett konto hos Bioware (ditt gamla konto eller det nya som du skapar). Går man bakvägen genom ett gammalt konto kan det strula till det ordentlig.

Se till att kontona stämmer och att du är inloggad på rätt, sedan är det bara att pilla in Redeem Code på DA-forumet - klappa igång spelet och spana under downloadable content - kan behöva trycka på refresh knappen under listan av tillgängliga DLC några gånger för att tankningen ska börja.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av mrsarun:

Har inte fått mitt DA:O än vafan, spelbutiken skickade ett mail idag och sa att nya releasedatumet är 5/11 (IDAG!!)

Jag fick mitt idag från spelbutiken, väldigt nöjd:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Oj, jag som har köpt Digital Deluxe-utgåvan via Steam.

Medlem

Nej, däremot fryser hela datorn stup i kvarten av nån outgrundlig anledning. Fullständigt ospelbart därmed, och har inte lyckats hitta nån lösning på 6 timmar. Gör mig väldigt less, då deras support är ett skämt.

Edit: ordnade sig till slut, visade sig att en ram sticka hade gått å blivit död.

Medlem

Allting funka perfekt tills jag försökte adda poäng för att köpa Warden' Keep. Då är jag helt plötsligt inte inloggad eller nåt och får felmeddelande vid points.bioware.com-sidan. Funkar inte heller att logga in där utan blir bara redirectad till user_home på social sidan (där jag utan problem kan kolla min profil och mina gubbar osv)

Medlem
Skrivet av Benmaskin:

Sökte runt en massa utan att få några rekommendationer att fungera. Till sist fick jag äntligen tillgång till mitt DLC genom att köra spelet som adminstratör och sedan köra updateservice grejen i bin-ship mappen som adminstratör med. Det sparkade igång det hela för mig. Kör Win 7 64 bit.

Tack för tipset, prövade att slå på kör som administratör och nu funkar det för mig (Vista 64bit)! Köpte till och med Warden's Keep för att fira.

Medlem

Fick inte min ring från Webhallen och kan inte ladda hem tre registrerade DLCs. Snyggt jobbat, Bioware.

Medlem

Sitter ni på Vista 64 och inte kan komma åt era DLC-grejer.
Windowstangent+R= >services.msc= >starta Dragon Age Updater Service= >starta om spelet= >profit!

Medlem
Skrivet av arkhanari:

Sitter ni på Vista 64 och inte kan komma åt era DLC-grejer.
Windowstangent+R= >services.msc= >starta Dragon Age Updater Service= >starta om spelet= >profit!

Hjälper även på W7. Verkar som att man även måste vänta ett tag efter man registrerat första koden innan man kan aktivera nästa kod (för collectors edition). Jag kunde först bara registrera spelet för dom första småsakerna, efter någon/några timmar accepterade den även min andra kod.

Inaktiv

Jag har nu Dragon Age Collectors Edition ^^


signatur

HB

1
Skriv svar