Köp ett husdjur i World of Warcraft

Robot
Medlem
Köp ett husdjur i World of Warcraft

tja, dom ger då bort en del av sina pengar, tror inte dom märker någon skillnad i pengavalvet om dom skulle ge bort lite pengar... Men det är väl bra att blizzard skänker

Medlem

Detta var ju lite smart egentligen, men varför inte skänka hela summan? Det lär ju inte kosta blizz mycket att sälja dem menar jag så det skulle ju vara trevlig välgörenhetsgrej. (den nuvarande på pandan gäller bara till slutet av året)

Medlem
Skrivet av Voxar:

Detta var ju lite smart egentligen, men varför inte skänka hela summan? Det lär ju inte kosta blizz mycket att sälja dem menar jag så det skulle ju vara trevlig välgörenhetsgrej. (den nuvarande på pandan gäller bara till slutet av året)

Tänkte detsamma, känns lite snålt att bara ge bort halva summan.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

För att enda sedan blizzard blev uppköpta av Vivendi så är har det blivit en kassako som bryr sig om avkastning och aktiekurs över allt annat (därför nästan hela kärntruppen innom företaget lämnade strax efter WoWs release).
Och för att rättfärdiga skapandet en petshop och ta betalt för sånt skit så lade de till 50% under en begränsad tid till välgörenhet.

makes me sick.

Medlem

Make-a-wish-foundation... dvs pengarna kommer till slut TILLBAKS till wow-nördarna som spelat sönder sina liv å behöver en hjälpande hand

Medlem

Jo alltså 50% de lär ju inte kunna skratta på vägen till banken med den månadskostnad de har redan nu? Nej tack, jag ritar nog en panda själv och ger 100% till Make-a-Wish. Men nu spelar jag ju inte heller WoW.

Över 12.5 miljoner spelare som redan ger en hundring i månaden? De är mer än 1.25 miljarder kr.

Roliga är ju att Activision Blizzard har en omsättning på 5 miljarder dollar från bl.a. följande serier:

Crash Bandicoot series
Guitar Hero series
Call of Duty series
Tony Hawk franchise
Spider-Man series
Spyro the Dragon series
Warcraft series
StarCraft series
Diablo series


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Katana:

Make-a-wish-foundation... dvs pengarna kommer till slut TILLBAKS till wow-nördarna som spelat sönder sina liv å behöver en hjälpande hand

höhö fyndigt

Medlem

Make-a-wish-foundation - tänker bara på South Park tror jag det är, eller är det Family Guy? De kommer fram till en unge med obotlig cancer iaf, och säger "önskar du dig något?".
Självklara svaret är "I wan't to be healthy."
- Don't you want to meet Madonna?
Men men, får ungar köra bil eller träffa någon baseboll-stjärna innan de dör så är väl det bra. Jag kommer inte köpa något till wow utöver månadsavgiften.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hade 50% av pengarna gått till Diablo 3 så kanske. Om man nu spelade WoW.

Medlem

Lypsää!!!!! ok, kanske för svårt för våra svenska medlemar.

Mjölka!!!!!

Medlem

Bra idé. Frågan är om de gör det för att tjäna ännu mer pengar själva eftersom bara 50% går till Make-a-wish.

Medlem

Gud vad töntigt.
Snacka om att detta spelet har tappat i värde. Det är juh snart värre än My Little Pony.

Nä fy fan. Northrend var droppen som fick bägaren att rinna över. Tur man drog sig hur det här barnspelet i någorlunda tid.

Medlem

Tycker att dem borde ge bort mer än bara hälften. Med ett så framgångsrikt företag så märks det väl inte av om man får in kanske 25.000.000 istället för 50.000.000 (räknat på att ca 1.000.000 spelare världen över köper ett husdjur var.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Det här är så löjligt... Jag kan inledningsvis säga att jag slutade spela wow för ungefär ett halv år sedan, efter att ha spelat det väldigt seriöst från release. Måste även sägas att WoW har haft en av de mest fantastiska spelupplevelserna någonsin, i alla fall enligt min mening.

Blizzard går ut med en ny betaltjänst för användarna, men nu skänker de även 50% av vinsten från det till välgörenhet. Vilket uppenbarligen leder till ännu mer whine från alla håll och kanter.. Okej visst, det var kanske lite klent, summan hade kunnat vara större, men det är ju forfarande bättre än ingenting, som t.ex det där räliga kortspelstjaffset eller server transfer eller vilken annan tjänst som helst där de tar hela summan själv?

Det känns lite som oavsätt vad Blizzard gör så kommer alla som bestämt sig för att de ogillar Blizzard whina. Hur många andra företag har gått ut med extra content som ger delar av vinsten till välgörenhet? Det finns garanterat fler, men tror inte det är så många.. (Har inga siffror, så det är gissningar..)

Jag vet inte, känns som att allt blizzard hat inte är så rätt färdigat..

Medlem

Ungefär som att köpa en Alladin chokladask från rädda barnen för 5000kr.

Fast då går mer än 50% till välgörenhet.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Lypsää!!!!! ok, kanske för svårt för våra svenska medlemar.

Mjölka!!!!!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Najs. The donut is mine.

Medlem

Håller bara med vissa kommentarer här, ge bort hela summan för tusan.

Medlem

10euro?!? 100spänn?!? För en pet?!? Så f*n heller!?!
Vill jag sänka 50kr så kan jag göra det utan att betala blizzard 50kr för det.


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem
Skrivet av Newguy:
Skrivet av Katana:

Make-a-wish-foundation... dvs pengarna kommer till slut TILLBAKS till wow-nördarna som spelat sönder sina liv å behöver en hjälpande hand

höhö fyndigt

haha

Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Voxar:

Detta var ju lite smart egentligen, men varför inte skänka hela summan? Det lär ju inte kosta blizz mycket att sälja dem menar jag så det skulle ju vara trevlig välgörenhetsgrej. (den nuvarande på pandan gäller bara till slutet av året)

Tänkte detsamma, känns lite snålt att bara ge bort halva summan.

Håller med. Om de inte skulle sänka någonting så skulle det nog bara kostat 5euro. Istället för att sänka en del dubblade den nog bara priset.


signatur

Trying is the first step towards failing

Inaktiv
Skrivet av unavailable:

Hade 50% av pengarna gått till Diablo 3 så kanske. Om man nu spelade WoW.

Hur tänkte du nu?

Medlem
Skrivet av realin:
Skrivet av unavailable:

Hade 50% av pengarna gått till Diablo 3 så kanske. Om man nu spelade WoW.

Hur tänkte du nu?

Mer pengar till utvecklingen av Diablo 3. Ingen bryr sig om Make-A-Wish Foundation.

Medlem

Jag förstår att många är trötta på World of Warcraft, men att tycka att det här är snålt/dumt/gör spelet i sig sämre är bara korkat.

1
Skriv svar