Bantat multiplayer i Modern Warfare 2

Medlem
Bantat multiplayer i Modern Warfare 2

9 mot 9... vilken jävla krig! wow... total baksmälla

Medlem

Ju mer jag läser, desto mer tveksam blir jag till detta spel... inte för att vara konservativ men vissa av de ändringar de har gjort ser jag ingen vinst med. Jag tror detta spel blir årets antiklimax. :/


signatur

Tempus fugit.

Medlem

HAHAHA! Tur att man inte köpte skiten!

Medlem

Det är katastrof för oss PC gamers!! Herre gud det är snart 2010 och man rullar ut med P2P mattan...

Medlem

kommer definitivt inte köpa detta spel. djup besviken

Medlem

Men vad håller de PÅ med?!

MWF2 kommer enbart bli ett tidsfördriv tills DICE visar var skåpet ska stå med MC2 i vår.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Nyheten om dedikerade servrar var inte kul, men detta rör som tur är inte mig, för jag gillar mest S&D, med typ max 18 pers.
Jobbigt för alla som gillar att spela med många dock.
Fattar inte att de ska försämra MP så mkt
De gör tvärt emot vad fansen vill. Är de rädda att det ska köpas för många ex, så att de måste avskräcka vissa spelare?

Kommer nog ändå skaffa spelet för SP, eventuellt lite MP, dock ingen polare som ska skaffa :/.

Haha, den var najs.

Inaktiv

Haha slutar de aldrig eller? Vet inte riktigt vad man ska säga längre, detta är ju tragiskt...

Medlem

*sniff sniff*, luktar veckans snackis

Medlem

9vs9 är ju verkligen MAX antal spelare. Det stör inte mig men det är ju kasst att inte ha valmöjligheten.

LEAN däremot... det ville jag ha tillbaka! Om inte i MP av balanseringsskäl; i SP då!

Medlem

gör inget med 9vs9 gillade mest 7vs7 på cod 4


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Haha, har dom ingen lean på konsolerna? Ja herregud, hur fan kan man spela på en sån sak. Jävla budget grejer. XD

Medlem

Jag har inte brytt mig om nått fram tills nu. 9vs9 ? De måste driva !
Vad fan tänker dem med.. Jävla skit, fan vad jag hoppas att Dice levererar nu, annars blir det fan katastrof.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

HAHAHA! Tur att man inte köpte skiten!

Släpps nästa vecka så....

Anywho, kommer köpa iaf. SP kampanjen är säkert skitbra och kan spelas om flertalet ggr. Sen att det är 9 vs 9 är inga probs.

Medlem

Bra. 9v9 är lagom. Dom flesta servrarna i cod4 körde med överdrivet antal spelare, total kaos och helt ospelbart.

Medlem

Jag ser fram emot detta så länge det inte hackar och laggar på internet! Då jävlar ska det flyta som en foliebit på ett lugnt hav!

Märkt att på cod waw så hackar det lite ibland och speciellt när man rör sig från sida till sida, antar att det är lite dåligt optimerat. Har för mig jag inte märkte något sådant på cod 4 mw.

En recension av PC versionen kommer runt nästa vecka.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

CoD är byggt för små strider och det är förklaringen till den här ändringen. Jag ogillar starkt att det inte kommer Dedis, men det här är en bra grej. Blev sjukt störd på att försöka hitta servrar som inte hade mer än 20 spelare. Fler spelare än 20 är inte roligt. I alla fall inte i CoD, spela Battlefield då istället.

Medlem

Nämen nu har dom väl skjutit sig själva i foten!!!
Vad var det för fel med multin i world at war... vilket LOL spel detta verkar bli!

Får bli att vänta på Bad Company 2 istället då. Lär bli ett jäklans röjj..!

Medlem

Har varit lite småsugen på den här titeln ett tag nu och även om jag har haft siktet inställt på 360-versionen är jag inte lika säker på att den kommer inhandlas, just för att jag tycker att IW beter riktigt pissigt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Dom verkar göra allt så folk inte vill köpa det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

"houston we got a problem"


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Jag är mest orolig över hur det kommer att fungera med P2P hostingen. Titta bara på Dragon Rising TOTAL FLOPP katastrof lagg på alla servrar

Jag börjar faktiskt tro att detta är ett test för att se hur mycket dom kan pusha PC-spelarna fast ändå sälja skitbra.

Medlem

Det är uppenbart att man siktar in sig på konsolmarknaden.
Jag själv spelade Cod4 massvis både på konsol och Pc.
Var inget fan av matcher med alldeles för mycket spelare, tycker det gjorde sig bättre med mindre lag så det blev mer strategi, teamwork och skill.
Jag förstår hur de har tänkt men visst jag förstår att pcspelarna blir besvikna.
Själv ser jag fram emot spelet enormt mycket!

Medlem

Har Fragzone blivit aftonbladet helt plötsligt? Jag hade öht. inte velat se ett MW2 med fler än 18 spelare, banorna och spelmekaniken har aldrig varit byggd för masskrig ala Battlefield. Nu vet jag inte hur MW1 var på PC men om det var 18 max där så får förstår jag inte på vilket sätt IW har bantat 2:an? Förstå att COD5 är utvecklat av EN HELT ANNAN UTVECKLARE, varvid man inte kan jämföra 5:an med MW2.

Medlem

Det som kunde blivit så bra. Det blir ju bara värre med det spelet, snacka om konsol spel/till pc allså!

Medlem
Skrivet av NexusSolo:

Men vad håller de PÅ med?!

MWF2 kommer enbart bli ett tidsfördriv tills DICE visar var skåpet ska stå med MC2 i vår.

MC2? Menar du inte Bad Company 2(BC2)?

On-topic: Detta är löjligt. Tycker synd om alla CoD fans.

Medlem

Bryr mig inte ifall det är max 18 spelare men när de börjar säga att muskontroll är något speciellt så vet man att det bara är en ren portering. Skrattade i 20 minuter när jag läste det första gången.

Skriv svar