Bantat multiplayer i Modern Warfare 2

Medlem

Ur min synvinkel överreagerar de flesta. Jag är ingen PC- spelare så jag förstår väl inte riktigt det här med dedikerade servrar, men det är väl inte för dem man köper ett spel? Dessutom så tycker jag att 9v9 är lagom. Och jag gillar inte att vissa PC-spelare ser ner på konsolspelare.


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av dizzid1a.:

Infinity Ward har grävt sin egen grav och det tror jag dom kommer se på release dagen. Spelet kommer säkert sälja bra till consoler men dom kommer stå där och klia sig i huvet och fråga sig själv. Var är alla PC-Spelare? Nää fy sjutton säger jag. Efter CoD 2 gick allt bara neråt IMO.

Kolla vad Eddie från US har gjort: http://blogs.battlefield.ea.com/

EPIC ! GO EDDIE ! XD !!!


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

nåt säger mig att det här spelet inte kommer faila, att dom vet vad dom håller på med och majoriteten här inte vet det.
kan tänka mig att dom håller tillbaka en hel del information bara för att få folk att reagera, och därmed uppmärsamma spelet. Vi får helt enkelt se, jag för en kommer inte whina och slänga ur mig en massa onödiga kommentar om nåt jag egentligen inte vet.

Medlem

"Men vad håller de PÅ med?!

MWF2 kommer enbart bli ett tidsfördriv tills DICE visar var skåpet ska stå med MC2 i vår."

du syftar på bad company va? för det kommer svepa banan med den här skiten... som det verkar nu så har dom förstört den bästa multiplayer upplevelsen jag haft sen battlefield 2


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

Det roliga är att konsol-versionerna kommer förmodligen slå alla försäljningsrekord som finns, medan PC versionen slår alla rekord för piratkopiering.

Medlem

Definition på högriskjobb: PR-ansvarig på IW.

Medlem

hmm, gillar verkligen inte ändringarna så jag avbokar mitt förhandsbokade ex i väntan på en recension och vad folk säger om det...


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Har redan avbokat 2 exemplar på grund att de tog bort dedikerade servrar. Max 18 spelare är väl inte hela världen. Dock är de knepigt beslut då de gick att spela mer i MW1.

Nä, detta är INTE bra för PC-gaming communityn.


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Inaktiv
Skrivet av Haldur:

Hålller med newguy. Det här tycker jag verkar bra! Det är inte roligt att köra 16vs16 på cod4! Detta bidrar till rankingsystemet, om det nu fanns nåt hehe:)

Förstår inte hur du tänker, ni som gillar 9vs9 har ALLTID kunnat köra det förut. Vi som gillar att köra 16vs16 eller 12vs12 tex kan ALDRIG göra det igen.

Medlem

fler till Consol iaf

Medlem

9 vs 9 kändes lite väl lite som maxgräns.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av SPARTAN-123:

Ur min synvinkel överreagerar de flesta. Jag är ingen PC- spelare så jag förstår väl inte riktigt det här med dedikerade servrar, men det är väl inte för dem man köper ett spel? Dessutom så tycker jag att 9v9 är lagom. Och jag gillar inte att vissa PC-spelare ser ner på konsolspelare.

Du är ingen PC-spelare så hur kan du säga att de flesta överreagerar? herregud.

Tur att man avbokade... IW har pissat PC-spelarna i ansiktet.

Medlem

Jag ser fram emot era reaktioner första gång ni sitter i ett 9v9 spel och hosten migrerar....

Jag förstår dom som gillar mindre spel, men som alltid är det bra med valmöjligheter.
Dom av er som spelar konsol kommer tycka detta är jättebra, men jag är säker på att dom PC-spelare som talar väl om MW2 nu kommer ändra sig.

Men tiden visar....

Medlem
Skrivet av SPARTAN-123:

Ur min synvinkel överreagerar de flesta. Jag är ingen PC- spelare så jag förstår väl inte riktigt det här med dedikerade servrar, men det är väl inte för dem man köper ett spel? Dessutom så tycker jag att 9v9 är lagom. Och jag gillar inte att vissa PC-spelare ser ner på konsolspelare.

Håller med dig om att det är fel att se ner på konsolspelare.

Men angående servrarna så kan jag som exempel säga att jag har köpt CoD2, CoD4, DoD:S samt hela HL-packetet och BF2 för att spela ihop med en specifik community som skapats omkring just det, en dedikated server.

Utan sådana så spelar man med random spelare online och kan nästan lika väl spela mot bots.

Medlem

Från fail till fail. Känns bättre och bättre för varje nyhet att man har avbokat spelet.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag lirar inget annat än 16vs16 eller mer, helst 32vs32. Så nej, blir nog inget MW2 ändå då... suck.

Och som andra redan har sagt. Vi har DICE!

God DOES play DICE!

Medlem

Tror dock inte ett dugg på att det ska vara balansrelaterat. Det är bara anpassat för konsoller.

Medlem

DICE är inte direkt mycket bättre i mina ögon, men IW är ju fan rent korkade.

Hur i ******* kan MINDRE valmöjligheter vara bättre? Hur *** kan folk INTE förstå hur en server browser fungerar?

Spelen har ju en åldersgräns och att klicka lite på måfå på servers i listan borde väl t.o.m. en 8 åring klara av.

Medlem

9v9....
Inga dedikerade servrar...
Inget demo...
etc etc...

Från att ha varit ett givet köp till ytterst tveksamt. Känns som att de prioriterar konsol vilket är sjukt med tanke på PC'ns överlägsna möjligheter i FPS-spel.

Medlem

Vilket skämt, när jag först hörde talas om MW2 så vart man ju självklart exalterad med tanke på hur mycket skoj jag haft med CoD 4. Men efter alla nyheter som släppts så blire bara mer och mer ointressant.

Att ta bort lean, sänka max players och hoppa dedikerade servrar är bara ren och skär idioti, om jag vill spela konsol spel så tankar jag det till min 360, vill jag spela FPS på riktigt som man normalt gör på PC, då ska det fan inte vara samma skit limits som på 360!

Nej, det här kommer jag definitivt hoppa över, det blir till att satsa på DICE istället.


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem

*avbokat*

Skrivet av jimbow1234:

jaha sådär då har man avbokat spelet.....blir väl att tanka och lira kampanjen iaf.....

Låter som en plan, man blir ju sugen på att "hämnas" efter allt detta.... Spelat CoD online sen dag ett med köpta versioner.

Nu räcker det. :evil:


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem

Skulle vara kul och see hur många spel som värkligen har avbokasts.

Och jepp jag ser ner på konsol spelar även om jag spelar själv. Men de är för att dom flest har NO CLUE om pc spelande och kommer med idiotiska förklaringar. Såg en bra kommentar på någon sida här. Om PC spelarna är bittra omg konsol spelarna borde varit de ännu mer efter som ni gått utan de så lång tid.
Och de bara bevissar hur trångsynta dom är. Allt detta som tas upp är om VAL.
Jag vill kunna välja vilka jag lirar med.
Jag vill Kunna välja om jag vill köra 32vs32 eller 10vs10 ( och nu är de inte äns 10vs10)

Medlem

Det är ju inget dåligt med 9vs9... fulla servrar innebar ju bara ett regn av granater vart man än satte foten...

KoP
Medlem

Folk kommer ändå "smygköpa" spelet så det kommer sälja som smör iaf.

Medlem
Skrivet av Spunkad:

Det är ju inget dåligt med 9vs9... fulla servrar innebar ju bara ett regn av granater vart man än satte foten...

Summerar multiplayer i CoD-serien ganska bra.

Medlem
Skrivet av Nefty:

Bra. 9v9 är lagom. Dom flesta servrarna i cod4 körde med överdrivet antal spelare, total kaos och helt ospelbart.

Håller fullständigt med. När jag vill ha lite röj/spam/mayhem så lirar jag Shipment/Killhouse Det gör sig inte på de andra banorna tycker jag (CoD4 i detta fallet).. Men (!) majoriteten verkar ju absolut tycka det är banalt, så det är väl synd så sett (att inte ens ha valmöjligheten).

Matchmaking stör mig inte... Största problemet i CoD4 @ public tycker jag verkligen är just att det blir så sanslöst ojämna matcher oftast. Och det verkar ju som de ska ha en liten schysst formel för att avgöra skill. Var lite rädd att det bara skulle gå på level, men de säger ju att det iaf är mer avancerat än k:d. I'll stay positive for at least another week.

Medlem
Skrivet av Busko:

Skulle vara kul och see hur många spel som värkligen har avbokasts.

Amazon.com har haft rea på spelet sen dagen efter server nyheten. (UK-sidan) Sänkt med 10£

Det tyder på en riktig massa avbokningar.

Medlem

Detta är ta mig fan helt katastofalt.... -_-
Aja bra att jag inte förbokade det spel som jag först trodde skulle bli århundradets bästa spel som i sin tur sen visa sig bli en fullständig flopp för oss PC-användare.
Ne jag beställde Battlefield BC2 igår och jag vet att Dice kommer leverera ett mycket bättre spel än MW2.

Medlem

fan ska alla rika PC-spelare göra med sina Fermis och i7or?

Medlem

Asså va fan håller dom på med. Blir fan inget köp för min del. Bojkotta Activision!

Skriv svar