Bantat multiplayer i Modern Warfare 2

Medlem

hahahaha vilken fail!


signatur

Hunch

Medlem

I och med nyheten att det skulle bli P2P så var det väl självklart att de var tvungna att sänka antalet spelare. Att spela t.ex 32 spelare på en ensam persons ADSL-lina är ju totalt omöjligt hur bra nätkod du än har. 9vs9 är nog också bara i bästa möjliga förhållanden.

Att banorna inte är gjorda för mer är ju bara larv. Det logiska svaret skulle då vara att lägga till 3-4 större banor för de som vill spela med mer spelare.

Tragiskt att se spelvärlden gå bakåt i utvecklingen.

Medlem

Vem är förvånad över det här? Det var ju ett självklart steg efter att man sent om sider levererade nyheten om IW.net. Alla vet ju att P2P-lösningen inte klarar av ett skit. Det kommer att faila så jävla hårt.

Stormstegen mot konsoll är verkligen skrämmande. Att man till och med har tagit bort lean-funktionen är så nerfat att det knappt finns på kartan.

Halleluja vad rövknullade vi hela tiden blir av IW! Så jävulskt fult av dem att spara på dessa "nyheter" för att rädda så många pre-orders som möjligt.

Ända sedan jag hörde intervjun på bash and slash så har jag bestämt mig för att fett bojkotta det här spelet. I intervjun säger IW:s representant att man som PC-spelare inte kommer att märka någon skillnad mot tidigare spel i CoD-serien. Vilken jävla lögn! Så ruttet som man behandlar oss PC-kunder, något liknande har fan aldrig hänt...

Inaktiv

Så jävla kasst. Först tar dom bort valfrihet från spelarna när det gäller dedikerade servrar/mods, sen tar dom bort valfrihet när det gäller antal spelare på en server. Sen säger dom att PC versionen inte är nån konsolport eftersom man kan använda mus och chatta.

Oj jag glömde, du kan även ändra grafikinställningar! Wohooo.

Hade sett fram emot liret, men blir absolut inget köp. Får vänta på Bad company 2 istället. Laddar ner MW2 och kör ut singleplayer kampanjen.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Bojkotta Activision!

Du menar väl Vivendi? som är ägare till Activision och Blizzard...Visst bojkotta alla dessa bolag;)

Medlem

Underbart. Alldeles för grötigt på Cod4. Kul med 64 pers på shipment liksom -.-

Inaktiv
Skrivet av Rickard11:

Underbart. Alldeles för grötigt på Cod4. Kul med 64 pers på shipment liksom -.-

Vem säger att du måste spela på 64 pers server om det fanns valfrihet att göra en server med antalet spelare man önskar?

Inte precis svårt att välja en 10vs10/12vs12 server i CoD4. Kanske lite svårare att få en slot på servern, men gör man en favorites list med sådana servrar är det lätt som en plätt:P

Du skulle kunna jobba på IW/Activision/Vivendi. Grattis!

Medlem
Skrivet av Rickard11:

Underbart. Alldeles för grötigt på Cod4. Kul med 64 pers på shipment liksom -.-

Risken är stor att det blir 6v6 eller mindre beroende på latency. Och skojigt när du råker ut för Host Migration...

http://www.youtube.com/watch?v=H9m8dDstPb4

Medlem
AW8
Medlem

Och jag som inte trodde det kunde bli värre...


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av mcmuff:
Skrivet av SPARTAN-123:

Ur min synvinkel överreagerar de flesta. Jag är ingen PC- spelare så jag förstår väl inte riktigt det här med dedikerade servrar, men det är väl inte för dem man köper ett spel? Dessutom så tycker jag att 9v9 är lagom. Och jag gillar inte att vissa PC-spelare ser ner på konsolspelare.

Du är ingen PC-spelare så hur kan du säga att de flesta överreagerar? herregud.

Jag är liten och dum.


signatur

Övning ger träning.

Avstängd
Skrivet av Puddy:

9vs9 är ju verkligen MAX antal spelare. Det stör inte mig men det är ju kasst att inte ha valmöjligheten.

LEAN däremot... det ville jag ha tillbaka! Om inte i MP av balanseringsskäl; i SP då!

Balanseringsskäl. Dagens bästa omedvetna ordvits. ;D

Nä. Vad pysslar IW med? Vill de förlora alla sina köpare? Emellrtid tror jag att den dystra sanningen är den att de vet att de flesta (däribland jag) fortfarande vill ha spelet, och särskilt de som nött/nöter CoD4 och därför menar de väl att det är värt att offra några nya/inte så jättesugna kunder. De lär ju liksom inte ha brist på köpare. Sen är det ju Activision också. De börjar bli mer och mer lika EA. :/

Ska förresten tillägga att 18 spelare inte är så lite när jag tänker efter. De bästa servrarna i CoD4 var ändå de med 16 spelare. 32 var faktiskt för mycket.

Medlem

Vissa tyckte 32 var för mycket, andra inte. Tycker ändock att valmöjligheten borde stå kvar. Jag hade precis kommit till ro i mitt sinne med att det inte skulle vara några dedikerade servrar, men att bara få köra 9vs9 är.... inte kul faktiskt.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Konsolldynga.


signatur

Retro.

Medlem

Kan inte IW bara släppa en "Saker vi kommer förstöra i spelet"-lista så att vi kan spy galla över allt på en gång. I vanliga fall brukar utvecklarna släppa intressanta nyheter som ökar hypen, inte tvärt om. IW har fått storhetsvansinne, tror de kan släppa vilken skit som helst och låta det rida på CoD4-vågen. Jag hoppas verkligen att spelare världen över visar att det här fan inte är ok genom att låta bli att köpa skräpet.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

ojdå, nu har de skitit i det blå skåpet.

Medlem

men grabbar lugna er! vi har ju musstöd..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

men grabbar lugna er! vi har ju musstöd..

Hahaha precis :D, och text chat ingame också!1111

Kan inte sluta garva åt den där chatten alltså, sjukt många roliga och puckade svar.

Medlem

Sluta lipa nu ffs.

Medlem
Skrivet av Stenis!:

Sluta lipa nu ffs.

Ja för helvete, det är klart att vi ska böja oss frammåt och bara ta det. Varför ska vi få tycka till om en nyhet tråden för just kommenterar till sagda nyhet?


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

"My solution when it comes to dedicated servers is quite simple; make dedicated servers available. However, force admins to choose between creating pure and custom servers. Pure means that the server is not running any scripts, custom content, allows experience gain and caps the playerlimit (9vs9 presumably). The nature of custom servers are obvious. Now, with lots of servers running the game as IW intended (pure); tie in a matchmaking feature. One touch of a button and it finds a suitable pure, dedicated server game.

Pretty nifty huh?"

Medlem
Skrivet av SPARTAN-123:
Skrivet av mcmuff:
Skrivet av SPARTAN-123:

Ur min synvinkel överreagerar de flesta. Jag är ingen PC- spelare så jag förstår väl inte riktigt det här med dedikerade servrar, men det är väl inte för dem man köper ett spel? Dessutom så tycker jag att 9v9 är lagom. Och jag gillar inte att vissa PC-spelare ser ner på konsolspelare.

Du är ingen PC-spelare så hur kan du säga att de flesta överreagerar? herregud.

Jag är liten och dum.

Du har förstånd nog att inse det själv iaf, bättre än de flesta!:)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av Puddy:

"My solution when it comes to dedicated servers is quite simple; make dedicated servers available. However, force admins to choose between creating pure and custom servers. Pure means that the server is not running any scripts, custom content, allows experience gain and caps the playerlimit (9vs9 presumably). The nature of custom servers are obvious. Now, with lots of servers running the game as IW intended (pure); tie in a matchmaking feature. One touch of a button and it finds a suitable pure, dedicated server game.

Pretty nifty huh?"

Synd att det strider mot enda anledningen till IW.net från första början. Finns det nått stöd för dedikerade servrar, begränsat eller inte, så tror IW att dom gör det lättare för folk att skapa crackade servrar.

Lösningen du citerade kanske skulle funka, men IW/deras chefer tänker inte så. Dom kör på max begränsning på alla fronter, för att förhindra minsta lilla chans att folk ska kunna skapa crackade servrar. Det är förmodligen också anledningen till att dom körde en direkt konsolport på spelet, spara arbetstimmar - och begränsa allt som heter 'custom'.

Medlem

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Känns som MW2-ledningen snöat in på nåt...
Det skulle vara på sin plats att få spela ett demo innan release nu när de tagit bort dedikerade servrar (ogillar) och infört max spelare till 18 (kanske är korrekt men om kartorna liknar MW1 så tycker jag det går alldeles utmärkt med fler spelare för de som vill).

Medlem

Bojkotta sådant här skräp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av athlOn:

*avbokat*

Skrivet av jimbow1234:

jaha sådär då har man avbokat spelet.....blir väl att tanka och lira kampanjen iaf.....

Låter som en plan, man blir ju sugen på att "hämnas" efter allt detta.... Spelat CoD online sen dag ett med köpta versioner.

Nu räcker det. :evil:

Hämnas? Varför ska du hämnas och för vad? En sak om du hade köpt spelet och upptäckt att alla saker som du vill ha saknas. En annan sak att du inte vill köpa spelet på grund av att saker du vill ha saknas. Ingen tvingar dig att köpa. Tycker du inte om det som IW har gjort så köp inte då! Ingenting att "hämnas" för. Att ladda ner spelet är däremot olagligt.


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Det är ju ganska uppenbart att Infinity Ward och Activision med detta efterlängtade spel testar pc-marknaden hur mycket de kan komma undan med när det gäller pc-versioner av sina spel.

Avskalade funktioner
Högre pris (60 euros på Steam)
ingen ny grafikmotor (eftersom konsollerna inte klarar mer antar jag)

Alla pc-spelare med denna vetskap och med minsta lilla heder i sig bojkottar det här spelet åtminstone tills det kan köpas för typ 100 kr hoppas jag!

Skriv svar