Spector vill åt Deus Ex-rättigheterna

Robot
Medlem
Spector vill åt Deus Ex-rättigheterna

gen han dom ... samt ge han en budget på 1miljard dollar och ingen tids gräns sam enda krav att det inte får vara simplifierat för att det ska släppas till cs kids och konsol spelare ...

Medlem

Gav mig på deus ex ... eller var det 2:an kanske, för inte allt för länge sedan för första gången.Trotts den gamla grafiken och ganska tama dialogen må jag säga att jag hade grymt kul med det!

Inaktiv

DeusEx är ett mästerverk utan dess like.

tyvärr så kommer en ny version med stor sannolikhet att bli en genomsnittligt sunkig consolversion gjord för personer som tycker att en meny med fler än fyra knappar är för svårt.

Medlem

JA, 2an var ju ett skräckexempel på konsolifieringar, grafiken blev nämnvärt sämre under utvecklingstiden och komplexiteten försvann från kartan iom unifierad ammunition osv.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av frunk:

DeusEx är ett mästerverk utan dess like.

tyvärr så kommer en ny version med stor sannolikhet att bli en genomsnittligt sunkig consolversion gjord för personer som tycker att en meny med fler än fyra knappar är för svårt.

Det får inte bli så! Nästan så man vill begå självmord då!:(

Älskar Deus Ex spelen, 2:an var väl lite av en besvikelse om man jämför med 1:an men fortfarande kul och spännande!

Warren är säkert en pina att jobba med men lyckas alltid (!?) med det han gör!

Hejja Warre!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Warren Spector hade inte mycket med Deus Ex 2 att göra i alla fall i jämförelse med 1:an. Harvey Smith har jag för mig hade högsta ansvaret.
2:an blev sämre än väntat eftersom de hade mycket svårt att få motorn att få plats i Xboxens ynka 64MB RAM...

Jag ser gärna fram emot att Warren tar ansvaret för kommande Deus Ex spel. Gärna lika djupt som 1an, i alla fall så nära som möjligt.

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Jag ser gärna fram emot att Warren tar ansvaret för kommande Deus Ex spel. Gärna lika djupt som 1an, i alla fall så nära som möjligt.

Det är ju det han inte gör, däremot -vill- han göra ett till Deus Ex.

-Edit- Efter att ha läst ditt inlägg igen inser jag att du kanske menar att du skulle vilja att han gör det, inte att du faktiskt tror att han redan gör det.

My bad? -Edit-


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av Kaleid:

Jag ser gärna fram emot att Warren tar ansvaret för kommande Deus Ex spel. Gärna lika djupt som 1an, i alla fall så nära som möjligt.

Det är ju det han inte gör, däremot -vill- han göra ett till Deus Ex.

-Edit- Efter att ha läst ditt inlägg igen inser jag att du kanske menar att du skulle vilja att han gör det, inte att du faktiskt tror att han redan gör det.

My bad? -Edit-

Yep, your bad.

Skrivet av Exim:

gen han dom ... samt ge han en budget på 1miljard dollar och ingen tids gräns sam enda krav att det inte får vara simplifierat för att det ska släppas till cs kids och konsol spelare ...

What he said!


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Jag kan låta negativ nu, men jag tror det blir ytterligare en konsoldynga till spel.


signatur

Retro.

Medlem

Har tillbringat hela senaste veckan med att varva Deus Ex 3 (!) gånger, kan helt enkelt inte slita mig ifrån det

Bästa spelet någonsin, alla kategorier. Det har ett djup få andra spel ens kan komma i närheten av.

Tvåan blev som nämnt riktigt kass dock

Ser trots detta enormt mycket fram emot trean - men om de inte tar tillbaka skillsystemet och numpad-systemet (att manuellt skriva in koderna) begår jag självmord.

Medlem

Haha, läste fel, fick för mig att du varvat dx3 3 ggr när jag lästa din post, tänkte "wtf har jag missat ett så stort spelsläpp?"


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Medlem

Har själv tappat räkningen på antalet gånger som man varvat Deus Ex, varje gång att man upptäcker någonting nytt! Helt underbart spel

Blir att klara av det igen så fort HDTP modden släpps (Få c, sniper + dart only, lr kanske GEP + rifles only? alla dessa val)


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

I... I... I thought you were a GEP gun.

Medlem

Det är svårt att beskriva vad som är så jävla bra med Deus Ex för nån som aldrig provat det. Det är ett spel som verkligen har ALLT. Man slukas verkligen av det så jävla stenhårt varje gång man drar igång det. Det är ruggigt långt dessutom, ska man hålla på och utforska och pilla med varenda liten grej så tar det evigheter att spela igenom. Helt underbart!

Medlem

Deus Ex 3 kommer inte heller bli det spel som vi alla suktar efter; det kommer att bli en shooter och något annat onämnbart.

Medlem

Ge Spector spelserien tillbaka. Seriöst.

Man vet redan nu hur jävla dåligt Deus Ex 3 kommer bli, när de kanadickerna sitter och påstår att Deus Ex var "långsamt" och att man vill göra det mer "lättillgängigt". Nej, men ge då fan i att förstöra Deus Ex och skapa en egen spelserie då om ni inte gillar hur det var? Måste alla spel i världen anpassas för folk med IQ 80?
Jävla konsolitis, några år till med en sån här spelindustri och jag slutar köpa spel från större spelbolag över huvud taget...

1
Skriv svar