Rymdaction i Shattered Horizon
Ser jävligt bra ut! Verkar som om månen fått en bit bortsprängd och förmodligen bildat ett fält runt jorden!? Väntar med spänning:D
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Larvigt att det blir mynningsflammor bara, ok att krutpatroner funkar i rymden, men mynningsflammor blir det ju knappt ens i verkligheten.
Ska man tänka så så kan man ju tänka på att spelet borde inte innehålla ljud heller eftersom de är i rymden..
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Larvigt att det blir mynningsflammor bara, ok att krutpatroner funkar i rymden, men mynningsflammor blir det ju knappt ens i verkligheten.
Ska man tänka så så kan man ju tänka på att spelet borde inte innehålla ljud heller eftersom de är i rymden..
Lyssna i början - "Preloading audio simulation files"
finns nu på utvalda digitala distributionstjänster
Kunde ni inte ha nämnt vilka dom utvalda är/var, the choisen one´s?
Såg nu slutet på filmen, så står det steam, men kommer den släppas på andra också?? Gillar inte steam, så vill helst slippa köpa där??
Ps. Skönt med ett spel som är "native" DX10 spel, har inte ens support för dx9. Är nog första spelet hittills som är det??
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Larvigt att det blir mynningsflammor bara, ok att krutpatroner funkar i rymden, men mynningsflammor blir det ju knappt ens i verkligheten.
Det blir visst mynningsflammor i verkligheten. Dock syns de inte så tydligt i dagsljus och/eller om ammunitionen är laddad med snabbt krut.
Och hur vet jag detta då?
Jo, för att jag har egna pistoler och gevär som jag laddar egen ammunition till...
Larvigt att det blir mynningsflammor bara, ok att krutpatroner funkar i rymden, men mynningsflammor blir det ju knappt ens i verkligheten.
Ska man tänka så så kan man ju tänka på att spelet borde inte innehålla ljud heller eftersom de är i rymden..
I spelet kan man faktiskt stänga av dräkten och dess med den dess ljudsimulationsfunktion. Resultatet är att du bara hör det ljud som transporteras via skelettet till huvudet. Rätt tufft faktiskt!
Och spelet är helt okej tycker jag, just nollgravitationen gör att man kan använda banorna rätt kreativt.
Larvigt att det blir mynningsflammor bara, ok att krutpatroner funkar i rymden, men mynningsflammor blir det ju knappt ens i verkligheten.
Det blir visst mynningsflammor i verkligheten. Dock syns de inte så tydligt i dagsljus och/eller om ammunitionen är laddad med snabbt krut.
Och hur vet jag detta då?
Jo, för att jag har egna pistoler och gevär som jag laddar egen ammunition till...
Jag sa "knappt" jag har sällan sett militära vapen ge ifrån sig en mynningsflamma, det hände väl när man sköt i mörker och då var det högst tillfälligt, inte alls i närheten av vad hollywood och spel vill få oss att tro med sina bautaflammor.
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!
Verkar riktigt skoj men samtidigt inte tillräckligt realistiskt för min smak. Hade varit intressantare om rymdstridandet var typ i linje med vad som beskrivs i t ex Heritage-triologin av "Ian Douglas" med större avstånd, mer realistisk fysik (spreja kulor i viktlöshet utan att ta hänsyn till sitt eget masscentrum, hallååå?) och mer detaljerad skadesimulering för rymdkostymerna.