Debutrulle från Dawn of War 2: Chaos Rising

Medlem
Debutrulle från Dawn of War 2: Chaos Rising

Aldrig varit ett stort Warhammer fan men första DoW var faktiskt helt okej. Men detta??? Detta är fan inte Warhammer längre.

Warhammer handlar om krigen och arméerna... Inte detta spelet där det ryms 20 st Space Marines mot 20 st Tyranids...

Detta är inte Warhammer och jag är glad som inte köpte det när det finns så mycket bättre spel.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Är det det rent visuella, att du inte ser fler enheter som stör dig?
Eller är du så duktig (micro) att du kan hålla igång fler enheter utan att de står outnyttjade?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Öh... Dawn of War II är ju ett fantastiskt roligt spel som hela tiden får nytt gratis innehåll, vem bryr sig om spelet inte följer table top-versionen till punkt pch pricka.

Striderna i DoW II representerar väl ungefär 1000-1500 poängs matcher, så jag förstår inte riktigt problemet.

Medlem

Jag har inga problem att använda en armé till sin fulla potential. När jag styr en armé är det inte någon som inte gör någonting.

Och detta spelet har alldeles för få enheter.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ser inga problem med dom små styrkorna man har i Dawn of War 2, det följer böckerna mer än table top.
Dessutom, som Rafner redan har sagt, så är det inte ovanligt att man spelar med små arméer i Warhammer 40k heller.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Inaktiv

Äntligen lite jävla chaos i smeten! Nu är det bara imperial guard som fattas för min del. =D

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Aldrig varit ett stort Warhammer fan men första DoW var faktiskt helt okej. Men detta??? Detta är fan inte Warhammer längre.

Warhammer handlar om krigen och arméerna... Inte detta spelet där det ryms 20 st Space Marines mot 20 st Tyranids...

Detta är inte Warhammer och jag är glad som inte köpte det när det finns så mycket bättre spel.

ROFL hur kan du säga att dow 2 inte är warhammer?
Det är ju uppenbart att du inte har en aning om vad du pratar om.

Medlem

Remus: Jagtycker att DoW2 är mer likt tabletop-spelet än DoW1 var.
Spelar inte WH40k tabletop själv, men de kompisar jag har som spelar Wh40k brukar inte använda många figurer på bordet och jag har fått för mig att WH40k tabletopspelet aldrig varit till för några större strider, ialla fall inte om man läser White Dwarf tidningen och tittar på striderna i den.

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag har inga problem att använda en armé till sin fulla potential. När jag styr en armé är det inte någon som inte gör någonting.

Och detta spelet har alldeles för få enheter.

Jag antar att du gör det utan att "blobba" ihop dina enheter också. Du verkar vara en hejare på RTS.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Chaos! Plague Marine's fick mig helt sålt på expansionen, blir kul o se ett warhammer spel som inte fokuserar på Khorne

Medlem

Underbart spel. Givet köp!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Lupercal!

Definitivt köp.

Medlem

Att de ska fortsätta på första kampanjen Har väntat på det.

Medlem
Skrivet av Remus:

Aldrig varit ett stort Warhammer fan men första DoW var faktiskt helt okej. Men detta??? Detta är fan inte Warhammer längre.

Warhammer handlar om krigen och arméerna... Inte detta spelet där det ryms 20 st Space Marines mot 20 st Tyranids...

Detta är inte Warhammer och jag är glad som inte köpte det när det finns så mycket bättre spel.

DoW 2 är betydligt mer TableTop Warhammer 40k än vad DoW 1 var. Inga baser och fokus på taktiskt krigande med ett fåtal squads. Det är exakt vad Tabletop warhammer 40k är. Om man inte spelar special relgerna för typ Apocalypse eller vad det heter då man har betydligt större arm

Men chaos kommer bli trevligt, saknar dock fortfarande Imperial Guard. Och då några roliga typer och inte bara standard random futuristisk design.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

är det reklam innan filmerna på FZ nu?

Medlem

Kul att dom har lite fler riktiga demoner, Bloodletters och Flesh hounds är ju roligare än Khorne berserkers.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Fast detta var ju inget nytt, trailer har funnits länge ute på internet

Medlem

Fast detta var ju inget nytt, trailer har funnits länge ute på internet

Medlem
Skrivet av Remus:

Aldrig varit ett stort Warhammer fan men första DoW var faktiskt helt okej. Men detta??? Detta är fan inte Warhammer längre.

Warhammer handlar om krigen och arméerna... Inte detta spelet där det ryms 20 st Space Marines mot 20 st Tyranids...

Detta är inte Warhammer och jag är glad som inte köpte det när det finns så mycket bättre spel.

Håller med till viss del. Undrar om det finns någon mod för större unit-cap...


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv

Death to the false emperor!

givet köp

1
Skriv svar