Våld, sex och känslor i Heavy Rain

Robot
Medlem
Våld, sex och känslor i Heavy Rain

Heavy Rain kommer säkert bli awsome! Synd bara att det är PS3 exklusivt. x/

Medlem

Verkar onekligen välproducerat, men "F", funkade föga bra på PC, gick inte att spela det på något tillfredställande sätt, trist, det var ju en bra story.

Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här. Å ena sidan så är det nog en riktigt bra story och engagerande karaktärer, men å andra sidan så ser det inte ut att ha så roligt gameplay. Bara en massa quick-time-events!

Det återstår och se hur det blir till slut... Förhoppningsvis bra!

Medlem

Seriöst det här spelet verkar hur tråååååååååkigt som helst!!! Kollade precis lite youtube klipp och kan bara säga att gameplayen och grafiken är riktigt kass...
(Och jag är ingen 360-fanboy!)

Medlem

Kanske en värdig ersätter till shenmue.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Om det inte är en shooter så kan det vara intressant.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Verkar riktigt bra tycker jag, har inget alls emot quick-time events, tycker det är kul.
Jag tackar ja till nästan alla spel som inte är FPS vilket är typ 1 av 1000.
Det här blir ett köp, får hoppas storyn är lika bra som dom hypat den.

Inaktiv
Skrivet av jimbow1234:

Seriöst det här spelet verkar hur tråååååååååkigt som helst!!! Kollade precis lite youtube klipp och kan bara säga att gameplayen och grafiken är riktigt kass...
(Och jag är ingen 360-fanboy!)

Jag som tycker de verkar hur intressant som helst, var länge sen man fick ett bra detektiv spel

Annars så tänker jag på Mass Effects rubriker gjorde på Fox, de gör allt för att få slänga stenar på TV-spel känns de som. Iallafall blir spelet ett givet köp

Inaktiv

Mer story & mindre gameplay är inte alltid dåligt. Gillar spel som vågar ha långa cutscenes samt invecklad story, men gameplay måste ju finnas där någonstans annars köper ju man en film & tittar på.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

De är ju quick-time events med massa olika val blandat med minispel mer eller mindre. Där de helt enkelt knappt går att misslyckas, om du dör så fortsätter spelet vidare utan den karaktären.

Så du kan se det som en film som visar olika kombinationer av scener så variationerna blir dock ändliga.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Verkar bra, första spelet som fick mig att änns överväga att skaffa mig en PS3a.
Hoppas inte den är som fahrenheit, börjar bra, men flippar (och floppar) totalt i slutet.
Snyggt var det iaf!

Det borde ju släppts till PC. Jävla dålig stil att det inte sker.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Det borde ju släppts till PC. Jävla dålig stil att det inte sker.

hur kan det vara dålig stil då det är sony som gör spelet till sin egen konsol?

vet du vad jag tycker är dålig stil? att Microsoft köpte upp Alan Wake och låser ute ps3 - det är inte fare game.

men men..

jag ser verkligen fram emot spelet, och ang alan wake kommer jag köpa ett xbox för att få spela det.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av matte89:

Mer story & mindre gameplay är inte alltid dåligt. Gillar spel som vågar ha långa cutscenes samt invecklad story, men gameplay måste ju finnas där någonstans annars köper ju man en film & tittar på.

Tycker det är välkomnat att göra något nytt. Man MÅSTE inte producera en vanlig film eller ett superinteraktivt spel. Gråzoner är ju ganska fräscht trots allt. Tänk att få kolla på en film där du kan påverka handlingen, eller att du spelar ett spel med flera timmar av cutscenes. Och det är väl inte helt fel med ett "spel" där du aldrig interagerar utan bara tittar på (vilket ju bler en CG-film, heh)? Mums! :heart:


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av Rubber Duck:

Verkar onekligen välproducerat, men "F", funkade föga bra på PC, gick inte att spela det på något tillfredställande sätt, trist, det var ju en bra story.

Jag hade inte ett endaste problem vad jag kan minnas när jag körde det på PC.

Medlem

Detta kan verkligen bli intressant kan man minst säga.
Tycker även han har en underbar blick om hur han vill att spelet ska vara

"Allt är tillåtet, inga begränsningar, så länge som det är logiskt och hänger ihop med handlingen och inte är omotiverat."

Något som få verkar gå efter i både film och spel.

Medlem

Snubben där har helt rätt. Dessutom undrar jag varför Fox News jämt ska gnälla

KoP
Medlem

Finns inte mycket som kan chocka om man spelat Gudfadern 2 (mycket boobs) eller Ballad of Gay Tony (mycket sex). Heavy rain ska helt klart inhandlas.

Inaktiv

Vill ha en X360-version!

1
Skriv svar