Natural Selection 2 premiärplåtat

Robot
Medlem
Natural Selection 2 premiärplåtat

NS var riktigt coolt, hoppas 2:an levererar.

Medlem

En av dom bästa (Om inte den bästa) modden genom tiderna imho.
Grymt nyskapande och sjukt roligt.
Givet köp

Medlem

Var längesen man körde ettan, men det var ju jävligt roligt då man spela det :D. Detta ser mycket bra ut iallafall, hoppas på det bästa!

Medlem

ser mäkta bra ut iaf, en sak som är säker hoppas de släpper skiten snart, börjar ju bli dags om man säger så Detsamma gäller black mesa-moden.

Medlem

Sweet! Ser fram emot detta Finns ju en skriptad ingame film nagonstans ocksa. Ser riktigt skjysst ut.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Drevlin:

Sweet! Ser fram emot detta Finns ju en skriptad ingame film nagonstans ocksa. Ser riktigt skjysst ut.

I filmarkivet, såklart


signatur
Medlem
Skrivet av hansen:

En av dom bästa (Om inte den bästa) modden genom tiderna imho.
Grymt nyskapande och sjukt roligt.
Givet köp

Nyskapande? Gloom var ju långt före som classbased Aliens vs Humans-mod I princip samma sak, fast äldre grafik. Men herrejösses vad roligt man hade på lanen. Det var bättre förr...


signatur

BF2,Starcraft,Diablo2,Quake3,Quake2Gloom...

Medlem

NS1 var bara tråkigt och tvåan ser ut som en AVP klon.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av pixelshader:
Skrivet av hansen:

En av dom bästa (Om inte den bästa) modden genom tiderna imho.
Grymt nyskapande och sjukt roligt.
Givet köp

Nyskapande?

Att ha en commander med "topview" är ju inte så vanligt det heller? Hur som helst så var det grymt kul och jag hoppas verkligen att dom lyckas!

EDIT: Är inte NS egentligen ganska likt battlzone till spelsättet? Även det är iaf ett spel som det gärna får komma en uppföljare till, grymt kul!

Inaktiv

Tråkigt? du skulle prövat customs t.ex ns_siege007 ^^.

En del matcher man spelat var episka eller skitskoj, men nog spelat sönder 1an spelade det varje dag i flera år så kul/episkt är det inte längre alls, var roligare förr i tiden när NS spelare var gentlemen sen kom attityden och dom tråkigare matcherna och den stora massan, NS var tredje mest spelade spelet på Steam ett bra tag.

Vill testa demo på en del spel men NS2 är det enda spelet jag ser fram emot 2009-2010.

Medlem

Jag hoppas dom inte gjort spelet steelt, ex där du tappar hastighet när du hoppar som marine, m.m så det är lite skicklighet.

hatade dom nya patcharna där dom gjorde spelet mer noobvänligt med slöare rörelse och mindre individuellskill vid nod takovers. Iaf ska lätt testa det älskade 1an

Medlem

Längtar något extremt mycket till NS2. Hoppas bara inte det blir NS1 med snyggare grafik. NS1 är iaf en av mina absolut favorit moddar och har spelat det åtskilliga timmar.

Inaktiv

Inte spelat NS men däremot Gloom vilket ÄGDE! Röjde på finska servrar konstant där i forntiden

Hoppas det här är åt samma håll ^^ Längtat efter ett nytt "gloom" länge.

Medlem

För övrigt så är det en egen motor de kör på d.v.s. inte source-motorn. Vilket öppnar upp för en del spännande möjligheter. Dock om man följer twitter-strömmen så har de nämnt att de vill ha typ Mirror's Edge beteendet i sin POV om man blir nedknockad eller något. Dvs. Blur, trevande händer med mer.

Är lite småskeptisk men jag menar $19.95 är inte mycket. Så tiden får visa vägen. (Går att förboka från http://www.naturalselection2.com/)


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

NS1 var bara tråkigt och tvåan ser ut som en AVP klon.

Rock Band var bara tråkigt och tvåan ser ut som en Guitar Hero klon.

Half-life var bara tråkigt och tvåan ser ut som en Return to Castle Wolfenstein klon.

GTA San Andreas var bara tråkigt och GTA IV ser ut som en Saints Row klon.

Nej men om vi ska bete oss något moget så skulle jag gärna vilja ha screenshot där NS2 ser ut som AVP och inte som en uppföljare av NS1. Alla måste inte gilla alla spel men då du inte verkar veta vad du pratar om så blir jag lite fundersam.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

NS1 var bara tråkigt och tvåan ser ut som en AVP klon.

Haha, vaa?
På vilket sätt ser NS2 ut som en AVP klon? Spelsättet är juh inte ens nästan likadant.
Du menar att båda spelen är snygga och det finns utomjordingar?

Medlem

Natural Selection... fan va bra det var när de kom alltså. Spelas det något fortfarande? Har inte kollat på flera år nu.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

ser ju inte Liiiiiiite cooolt ut längtar


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av saru:

Natural Selection... fan va bra det var när de kom alltså. Spelas det något fortfarande? Har inte kollat på flera år nu.

Det spelas faktiskt fortfarande, nya säsongen (clan-spel) drog precis igång. Public finns det alltid servrar att spela på, och på de bra/kända servrarna får man ofta köa för att komma in.

Medlem

GAAAH, MÅSTE HA!!! ;D SER JU UNDERBART UT! <3


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem

Var länge sen man sket ner sig till en onos som plötsligt decloaka och tuggade i sig alla ens polare


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hade totalt glömt bort NS, spelar knappt FPS online längre, men det var en fantastiskt rolig mod.

Citat:

Thanks for pre-ordering the Special Edition of NS2!

Tycker helt klart att man ska uppmuntra "bra" utvecklare.

Tack för nyheten FZ!

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Jag hoppas dom inte gjort spelet steelt, ex där du tappar hastighet när du hoppar som marine, m.m så det är lite skicklighet.

hatade dom nya patcharna där dom gjorde spelet mer noobvänligt med slöare rörelse och mindre individuellskill vid nod takovers. Iaf ska lätt testa det älskade 1an

Att hoppa och behålla hastigheten är jue bara en bug i hl1 motorn, nödvändig för skulks ska bunnyhoppa men marines som gjorde liknande körde jue bara hela grejjen i stöpet. Marines SKA inte ha en ärlig chans i närstrid.

Slöare, säg något förutom att de ändrade hur fades använde blink. De var för bra när en duktig spelare hade dom men generellt anser jag Kharaa var lite svagare.

Gällande NS2 är jag lite orolig att de tar för mycket "detta är coolt" saker. Även om de skämtar en hel del på facebook/twitter

Medlem

längtar som fan, 1an var riiiiiiiktigt rolig

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av FuzioN:

Jag hoppas dom inte gjort spelet steelt, ex där du tappar hastighet när du hoppar som marine, m.m så det är lite skicklighet.

hatade dom nya patcharna där dom gjorde spelet mer noobvänligt med slöare rörelse och mindre individuellskill vid nod takovers. Iaf ska lätt testa det älskade 1an

Att hoppa och behålla hastigheten är jue bara en bug i hl1 motorn, nödvändig för skulks ska bunnyhoppa men marines som gjorde liknande körde jue bara hela grejjen i stöpet. Marines SKA inte ha en ärlig chans i närstrid.

Slöare, säg något förutom att de ändrade hur fades använde blink. De var för bra när en duktig spelare hade dom men generellt anser jag Kharaa var lite svagare.

Gällande NS2 är jag lite orolig att de tar för mycket "detta är coolt" saker. Även om de skämtar en hel del på facebook/twitter

Missförstå mig ej, Men jag syftar på dom ska göra det lite annorlunda givetviss, Men båda ska vara flexibla inte någon av dom ska vara stela dock tycker jag marines ska springa slöare och vara stela med.

och du kan allvarligt inte säga bara för man hamnar i närstrid ska skulken vinna... För det finns något som heter strafa slagen och samma sak staffa skotten, den som är skickligast på strafa och träffa ska ju vinna.

Dvs Har man marines som skjuter stenhårt men är skitstela kan ju vilken noob som helst döda som marine, Hellre ser jag "riktiga" battles som förut där man hamnade 7 vs 7 och hoppade spraya kitade runt sj kunde jag ta ut ett helt lag själv emot sopor av skulks med flyt och skicklighet och lite hjälp av mina kamrater att ta åt sig lite focus m.m

På hög nivå av spelare blir detta ju inte givet, detta ända jag syftar på spelet ska ha individuell skill som gammla NS hade, Inte vara stelt, Så nod battles inte handlar om bara att ni var fler spelare där eller hade onos utan ni vart helt enkelt bättre spelare, Sen ska ju ekonomin upgrades trix taktiker m.m spela sin roll med.

Men när individuella skillenförsvinner, dör spelet och intresset av MÅNGA, titta på mw2 där har du ett exempel.

1
Skriv svar