Playstation 3-försäljningen ökar

Medlem

Bra, på tiden det ökar och att nintendo äntligen förlorar lite.

Medlem

Vad det gäller original- och slimversionen av ps3 så tycker jag originalet är snyggare. I övrigt skulle jag inte ha någonting emot slim.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

En sak är lite lustig, Playstation 2 fick en slim, ps3 fick en slim,
men varför gör inte MS nån Xbox 360 slim ?
Den kunde väl blivit ännu billigare då, och kanske tillåmed blivit bättre byggd värmemässigt och oljudmässigt.

Medlem
Skrivet av Frisky:

Jag tror att anledningen till att PS3 börjat sälja mer nu under en tid är för att alla som redan har PS3 byter upp sig till PS3 Slim. Finns knappt någon som har kvar sin gamla, alla säljer/byter in och skaffar slim versionen.

Bara en idiot säljer/byter in för att skaffa slim, den äldre ser mer exklusiv och dyr ut i mitt tycke och är mycket snyggare. Anledningen att PS3 säljer mer nu är för att slim har kommit och priset sänkts pga de, men även för att Uncharted 2 nyligen släppts, de hetaste spelet just nu.

Medlem
Skrivet av Hizzi:

En sak är lite lustig, Playstation 2 fick en slim, ps3 fick en slim,
men varför gör inte MS nån Xbox 360 slim ?
Den kunde väl blivit ännu billigare då, och kanske tillåmed blivit bättre byggd värmemässigt och oljudmässigt.

PS1 fick också en...Fast kallades PSOne..slim versionen....

Och att inte MS samt Nintendo gör så, är att de har inte budget för det...Nintendo är ett litet företag emot Sony...Samt Microsoft har inte heller denna kapacitet som Sony har.... SONY är ett moster i elekroniska komponeter...med många avdelningar...Typ sony pictures,Sony HiFI,Sony Eriicsson, Sony Vaivo..m.m...Och alla andra stora företag de levererar komponeter till....Så helheten är att om något av under avdelningar går dåligt, har de alltid något som går bra... Så pengar finns det allt i Sony..Om PS3 inte skulle få ihop det dessa 10åren..gråter de inte blod över det....

Medlem

Hade det inte vart smart av Sony att släppa några mmo på ps3 ?
SOE har ju flera egena mmo´s såsom star wars galaxies, Final fantasy online och vad det nu heter igen mmo´ et som är i samma stil som wow,

shit hatar när man ser en bild framför sig men inte ser namnet på spelet,
jaja what ever.. eller så gör SOE ett helt nytt mmo för ps3,
mmo ger ju ofta en bra slant varje månad,
och jag förmodar att det finns ett antal personer som vill ha mmo på konsol.

Medlem
Skrivet av shastar:
Skrivet av Hizzi:

En sak är lite lustig, Playstation 2 fick en slim, ps3 fick en slim,
men varför gör inte MS nån Xbox 360 slim ?
Den kunde väl blivit ännu billigare då, och kanske tillåmed blivit bättre byggd värmemässigt och oljudmässigt.

PS1 fick också en...Fast kallades PSOne..slim versionen....

Och att inte MS samt Nintendo gör så, är att de har inte budget för det...Nintendo är ett litet företag emot Sony...Samt Microsoft har inte heller denna kapacitet som Sony har.... SONY är ett moster i elekroniska komponeter...med många avdelningar...Typ sony pictures,Sony HiFI,Sony Eriicsson, Sony Vaivo..m.m...Och alla andra stora företag de levererar komponeter till....Så helheten är att om något av under avdelningar går dåligt, har de alltid något som går bra... Så pengar finns det allt i Sony..Om PS3 inte skulle få ihop det dessa 10åren..gråter de inte blod över det....

Nej det lär inte göra så mycket om dom förlorar lite på ps3, förr eller senare så blir det + i kassan även på konsollavdelningen när produktionskostnaden och komponenterna är billigare för ps3an,
tänk också vad Sony kommer tjäna på Blu ray framöver,
om nästa generation Xbox ska ha Blu Ray så lär dom få betala en fin slant till Sony.

Inaktiv

Jo men ps3 ska ju få ett final fantasy mmo ju
Men som andra säger, när ms lägger ner 360 för 720 kommer väl förmodligen ps3 fortfarande leverera? Fast nu går det ju så bra för 360 så ms kanske fortsätter utveckla det efter den nya generationens konsoler kommer ut.

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Hade det inte vart smart av Sony att släppa några mmo på ps3 ?
SOE har ju flera egena mmo´s såsom star wars galaxies, Final fantasy online och vad det nu heter igen mmo´ et som är i samma stil som wow,

shit hatar när man ser en bild framför sig men inte ser namnet på spelet,
jaja what ever.. eller så gör SOE ett helt nytt mmo för ps3,
mmo ger ju ofta en bra slant varje månad,
och jag förmodar att det finns ett antal personer som vill ha mmo på konsol.

Finns flera MMO som är på G. Free realms, The agency och ff14 online är väl de som just nu är tillkännagivna. Alla ska komma 2010 vilket inte är helt fel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Bra, på tiden det ökar och att nintendo äntligen förlorar lite.

Citat:

Samtidigt ökar dock förlusten för Network Products & Services Division - divisionen där Playstation-märket och dess produkter återfinns. Nästan 59 miljarder yen (drygt 4,6 miljarder SEK) går denna del av Sony back med under de senaste månaderna

Citat:

Nintendos vinst krymper
Anledningen sägs vara den starkare yenen och prissänkningen på Nintendo Wii, samt att inga större titlar har släppts under perioden. Vinsten blev ändå sisådär 768 miljoner amerikanska dollar så konkurshotet får sägas vara obefintligt.

Playstation -4,6 miljarder SEK
Nintendo +4,6 miljarder SEK

Ja det är verkligen synd om Nintendo

Medlem
Skrivet av noxi:
Skrivet av SWEBarb:

Bra, på tiden det ökar och att nintendo äntligen förlorar lite.

Citat:

Samtidigt ökar dock förlusten för Network Products & Services Division - divisionen där Playstation-märket och dess produkter återfinns. Nästan 59 miljarder yen (drygt 4,6 miljarder SEK) går denna del av Sony back med under de senaste månaderna

Citat:

Nintendos vinst krymper
Anledningen sägs vara den starkare yenen och prissänkningen på Nintendo Wii, samt att inga större titlar har släppts under perioden. Vinsten blev ändå sisådär 768 miljoner amerikanska dollar så konkurshotet får sägas vara obefintligt.

Playstation -4,6 miljarder SEK
Nintendo +4,6 miljarder SEK

Ja det är verkligen synd om Nintendo

Ingen som sagt att Nintendo går minus...De har sin Wii som var smöret på brödet, innan de förlora efter super nintendo, då de nästan var ute ur leken...Men Nintendo går bra för sin enkelhet samt sina äldre godingar i spel...I mitt eget tycko tror jag inte det kommer fungera framöver...Då menar jag att Nintendo måste gå över till det mer tekniska och överge Zelda o Mario (Ni förstår vad jag menar)..Nya ungdoms generationer föds, som inte ser enkelheten som en pörsha... De kom tillbaka med wii för deras nytänkande konsol med remote...Den var hur bra som helst o nytänkande ...men spelen...??? Och jag är alltid intreserad av ny tecknologi...Och det finns massor av speculationer om nästa xbox..playstation 4..m.m...men inga spekulationer om Nintendo...??? Vad är nästa nintendo...? Kanske något nytt...?...Ingen vet...Ända jag vet är att AMD lyckas fånga Sony o nintendo igen med nästa gen. av gfx chip.....

Medlem

Det känns inte riktigt normalt, först så säger Nintendo att dem har tappat fart i sin försäljning samtidigt som Sony går ut med att dem har fått ökad försäljning. Som den Playstation Fanboy jag är så måste jag säga att det gläder mig att Sonys konsol börjar få upp farten (dock så minskade ju PS2) nu. Hoppas att det håller i sig så att det kan kommma en sänkning kanske till jul eller efter.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

KoP
Medlem
Skrivet av redmac:

Sedan har PS3 HOME vilket gör att PSN är en betydligt mer levande community än vad xbl någonsin kan vara.

Det enda som fattas är ju bara att home blir någorlunda roliga och kommer ur beta stadiet nångång. Annars känns det rätt torftigt att lunka runt där imo.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av redmac:

Sedan har PS3 HOME vilket gör att PSN är en betydligt mer levande community än vad xbl någonsin kan vara.

Det enda som fattas är ju bara att home blir någorlunda roliga och kommer ur beta stadiet nångång. Annars känns det rätt torftigt att lunka runt där imo.

Nja, tycker det finns en hel del att göra där, brukar bowla lira biljard, arcade spel, flyga flygplanet, köra minigolf, spela kort medmera och ibland bjuda in playstation vänner till lägenheten för lite ostörda samtal.
Numera så kommer det rätt så ofta nya områden och lite uppdateringar till gammla områden,
så Home är definitivt en hit, för mig iaf.

Medlem
Skrivet av shastar:

EDIT: Vill lägga till det, att jag själv tycker det är bra att de fin slipar sin konsol efter tiden går som de gör...Och lägga till att PSP Slim är det som gäller för PSP... den nya PSP portable är bara ett alternativ till slim, för de som vill ha en lite mindre version...den ersätter inte PSP slim....

Va? Det finns fyra stycken PSP. En orginal psp, två slim och en go..

Medlem

PS3 FTW!


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

12
Skriv svar