Lips: Number One Hits

Robot
Lips: Number One Hits

Microsoft och utvecklaren Inis gjorde Xbox 360 till en karaoke-maskin när de släppte Lips, på samma sätt som Playstation har sitt Singstar. Nu kommer uppföljaren, [/i]Lips: Number One Hits[/i], och vi ger dig en trumhinnesprängande syn på hur du kan göra för att sabba dina stämband.


Medlem
Lips-uppföljaren testad

Nackdelen med Lips är väl att det finns inga svenska låtar väl,
och med svenska låtar menar jag låtar som sjungs på svenska.

Medlem

nackdelen med lips är att det är en riktigt dålig kopia

Medlem

Nackdelen med lips är att det är för mycket nya skitlåtar med, släng in mer 60 70tal


signatur

B lup

Medlem

Believe it or not, men Sverige är inte centrum av jorden. Hur många ungerska, etiopiska eller vietnamesiska låtar är med i spelet? Och alla dessa länder är större än Sverige befolkningsmässigt.

Det är skillnad på att vara kulturmässigt större (okej vad vet jag? men i vietnamn hade de i alla fall inte gjort någon grupp som Abba) än andra länder SAMT att om man är svensk och vill sjunga på svenska är det väl inte konstigt? (personligen skiter jag i vilket).

bara jag som tycker det var helt jätteskumt att kent hade en låt med i Gitarr hero world tour? det var ungefär WTF?!


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Föredrar Singstar före Lips. Lips känns bara som en kopia.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Believe it or not, men Sverige är inte centrum av jorden. Hur många ungerska, etiopiska eller vietnamesiska låtar är med i spelet? Och alla dessa länder är större än Sverige befolkningsmässigt.

På Singstar kan man ladda ner en hel del svenska låtar och köpa Singstar skivor med svenska artister sjungna på svenska,
kan Singstar så kan väl Lips.

Det är väl mer en fråga om att vilja göra det, isåfall tänker ju Sony bättre med att ha alla möjliga länders artister sålda i sina hemländer,
medans MS tänker, äh det räcker med amerikanska och engelska artister, vi orkar inte engagera oss längre än så.

KoP
Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Föredrar Singstar före Lips. Lips känns bara som en kopia.

Tycker alla karaokerspel till alla konsoller känns som dåliga kopior av karaokemaskinerna som finns på pubar etc.

Medlem

@ Mr.Waterboy, mrsarun
Om ni skulle testa Lips så ser ni att det är mer än bara "en kopia", det är en förbättring. Trådlösa mikrofoner, egna låtar, avatarstöd etc. är saker som Singstar saknar. Att Lips har ett något sämre låtutbud är försåtligt, dock kan man ju alltid lägga till egna låtar om det kniper

Lips har många fördelar som gör det spelmässigt bättre än singstar, som fastnat på 90-tal. Om man sedan inte kan spela pga man saknar rätt konsol, eller om låtutbudet är det största felet så är det väl så. Personligen har jag båda, och spelar endast Singstar när det gäller låtar som lips saknar. Har inget emot framtid och utveckling, har bara något emot att vissa ska klaga utan att ha testat, mrsarun, (dvs fanboys).

Sen klarar jag mig allderles utmärkt utan samma gamla svenska "topplåtar" som manglats ut i radio och på skivor sen urminnes tider. Hellre sjunger jag/lyssnar jag på nya låtar, helt från hela världen. När det gäller svensk musik skulle de kunna släppa en skiva med låtar från melodifestivalen, eller låtar som download, det räcker för mig
Dock vet jag att många 40+ gillar ABBA och svensktoppen så ett svenskt lips är väl bra för dem med

Medlem

Det ligger mycket i det som Grumbledock säger. Och visst finns det svenska låtar till Lips, men de är ganska få än så länge. Däremot sträcker sig Lips utbud över många olika genrer och länder.

Något som är en väldigt stor och påtaglig skillnad mellan Lips och Singstar är att Lips känns mycket trevligare. Det beror inte bara på kommentarerna (där Lips är snällare) utan också på att själva atmosfären i Lips är mer party, mer "ha kul och sjung".

Jag har både Lips och Singstar, men jag sjunger mycket hellre i Lips så länge låtarna finns där.

Medlem

"Framgångsrika spelidéer leder allt som oftast till kloner"

Ja, det är ju Microsofts företagsstrategi. Tyvärr lyckas detta karaktärslösa företag att få marknadsandelar med en ofta sämre produkt än den de kopierade från början.

Inaktiv

Mitt tips, skippa Lips.

Medlem

Hur är det med exaktheten i sången på Lips ?
På Singstar måste man väl sjunga dom korrekta orden annars lyckas man inte ?
Är det samma på Lips ?
Vet iaf att sången på Rockband är en katastof,
en full polare ylade sig igenom låtarna och fick maximalt med poäng,
det var riktigt komiskt.

Sen är det ju så att en stor skara fans av spel som Lips och Singstar kan inte engelska,
typ min syrras småtjejer, 9 och 7 år gammla,
dom diggar sjungandet men kan inte sjunga engelska låtar,

så i ochmed ett svagare utbud av svenska låtar så blir en stor publik besviken,
så helt klart en bra portion av både engelsk och svenskt passar dom flesta,
man får tänka så också,
det är inte bara medelålders personer som sjunger karaoke.
förhopningsvis får Lips ett bättre utbud som passar fler.

Medlem

man måste inte sjunga de korrekta orden. Man kan nynna också. Det suger dock väldigt att göra det. Om man ska sjunga så ska man sjunga!

Medlem
Skrivet av Vad Är Mitt Namn?:

man måste inte sjunga de korrekta orden. Man kan nynna också. Det suger dock väldigt att göra det. Om man ska sjunga så ska man sjunga!

I första versionen av Lips kunde man det, men att man inte längre kunde nynna/göra ljud utan måste sjunga ska vara en av de stora "fördelarna" med det nya spelet. Synd bara att recensionen inte nämner något om det är sant...
Senast jag spelade singstar/andra kareoke gick det bättre att nynna än sjunga i dem med, vilket suger

Medlem
Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Det är skillnad på att vara kulturmässigt större (okej vad vet jag? men i vietnamn hade de i alla fall inte gjort någon grupp som Abba) än andra länder SAMT att om man är svensk och vill sjunga på svenska är det väl inte konstigt? (personligen skiter jag i vilket).

bara jag som tycker det var helt jätteskumt att kent hade en låt med i Gitarr hero world tour? det var ungefär WTF?!

Jag tyckte de inte var särskilt skumt att de hade en låt med, är ju trots allt world tour och fanns ju många ej engelska låtar med. Dock låtvalet var ju lite sisådär. Kent har ju släppt engelska singlar?

Sen så är de iofs skön rytm och melodi. L'via L'viaques är min favoritlåt i GHWT och jag förstår inte ett ord utöver de få engelska bitarna.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Håkan:

Believe it or not, men Sverige är inte centrum av jorden. Hur många ungerska, etiopiska eller vietnamesiska låtar är med i spelet? Och alla dessa länder är större än Sverige befolkningsmässigt.

Jag förstår din tanke.

MEN du seriöst. Hur många etiopiska, vietnamesiska eller ungerska låtar har haft hits i västvärlden?

Svenska grupper har haft många hits i hela västvärlden. Vi lever just i västvärlden, och önskar därför hitmusik som spelats här.

Vad tusan har befolkningsmängden med det här att göra? Jag antar att du var på skojhumör idag.

Och du, tro mig när jag säger att asien redan har lips-liknande spel som är anpassade efter deras hitlistor.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

@ Mr.Waterboy, mrsarun
Om ni skulle testa Lips så ser ni att det är mer än bara "en kopia", det är en förbättring. Trådlösa mikrofoner, egna låtar, avatarstöd etc. är saker som Singstar saknar. Att Lips har ett något sämre låtutbud är försåtligt, dock kan man ju alltid lägga till egna låtar om det kniper

Lips har många fördelar som gör det spelmässigt bättre än singstar, som fastnat på 90-tal. Om man sedan inte kan spela pga man saknar rätt konsol, eller om låtutbudet är det största felet så är det väl så. Personligen har jag båda, och spelar endast Singstar när det gäller låtar som lips saknar. Har inget emot framtid och utveckling, har bara något emot att vissa ska klaga utan att ha testat, mrsarun, (dvs fanboys).

Ehm, ok om det var längesen sist, men du ska veta att jag har lips, och det suger rejält! På den svåraste nivån kan man t.ex ta en ters-stämma (följa stämman som läggs i bakgrunden) och ändå få full pott, suger rejält! Och jo det är en dålig kopia, fortfarande. Fanboy? jasså, jag har både xbox360, Wii, och ps3, och favoriter inom alla konsoler, men lips är verkligen inte favoriten inom karaoke-genren, inte på långa vägar! Men du har väl inte köpt allt som singstar har... f.ö finns det ett ännu bättre alternativ, på pc!

Inaktiv

Något som är en väldigt stor och påtaglig skillnad mellan Lips och Singstar är att Lips känns mycket trevligare. Det beror inte bara på kommentarerna (där Lips är snällare) utan också på att själva atmosfären i Lips är mer party, mer "ha kul och sjung".
Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

1
Skriv svar