Tre snabba till Dragon Age-testaren

AW8
Medlem

Dragon Age!Dragon Age!Dragon Age!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Recensionen i PCgamer var grym! Ser fram emot spelet :).

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av burkmopp:

Hoppas på en objektiv och genomgående recension

Lär dig vad en recension är.

Lär mig.

Medlem
Skrivet av realin:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Rappakalja:

någon som kan länka till pc-gamers recension?

http://korturl.se/wukv

Haha bra där.

Lurade mig.


signatur

12:50. Press Return

Medlem

Ta gärna upp hur konsol versionerna står sig mot PC versionen i recensionen, jag är dåligt insatt i ämnet och vill gärna veta mer.

BTD
Medlem
Skrivet av Phobos:

MMORPG's i all ära, men att ÄNTLIGEN få sätta tänderna i ett episkt RPG utan att upplevelsen solkas av en massa skitungar och whiners samt tiotusen LFG/WTB/WTS/ZOMG/FTW/FTL/ som sprutar ut i vartenda hörn av skärmen kommer att bli ett VÄLDIGT efterlängtat avbrott från vardagen.

Äntligen kan man leva sig in i något, ta sig tid och identifiera sig med vad jag hoppas blir grymma karaktärer som bara BioWare kan skapa.

Längtar!

Kunde inte sagt det bättre själv.. julafton på torsdag!

Medlem

sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet, giev beställt på steam hoppas man får pre-loada snart.

Medlem

Nu blev jag alldeles hård.

Inaktiv

har redan förhansbokat till ps3, LÄNGTAR. fick ju 95 procent av tidning pc gamer och det är redan klart där att deta spelat kommer bli grymt

Medlem

Want... Torsdag... NU...!!!

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Bara jag som misstänker att jag inte kommer bli nöjd med detta?

Nä:P Samma känsla här också.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Går att pre-loada Dragon Age på steam nu

Medlem
Skrivet av Phobos:

MMORPG's i all ära, men att ÄNTLIGEN få sätta tänderna i ett episkt RPG utan att upplevelsen solkas av en massa skitungar och whiners samt tiotusen LFG/WTB/WTS/ZOMG/FTW/FTL/ som sprutar ut i vartenda hörn av skärmen kommer att bli ett VÄLDIGT efterlängtat avbrott från vardagen.

Äntligen kan man leva sig in i något, ta sig tid och identifiera sig med vad jag hoppas blir grymma karaktärer som bara BioWare kan skapa.

Längtar!

Jag kan bara hålla med till 100%!

Medlem
Skrivet av bear_109:

har redan förhansbokat till ps3, LÄNGTAR. fick ju 95 procent av tidning pc gamer och det är redan klart där att deta spelat kommer bli grymt

Synd att det kommer den 19 november till ps3an beställde mitt från kanada, hoppas på att få det den 6:e eller 9onde


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

heh, spelet har redan släppts på scenen till xboxen. "PC'n är död, så många pirater där, finns inga pirater till konsoler"

Aja, min förhandsbokning bör nog skickas ganska snart, redan fått mejl om att de är på gång att länsa mitt konto

Medlem

Mmmm, bara några få dagar kvar nu! Hoppas man får den gamla goa Baldur's Gate känslan!

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

heh, spelet har redan släppts på scenen till xboxen. "PC'n är död, så många pirater där, finns inga pirater till konsoler"

Folk som piratkopierar Bioware spel står lägre ner på skalan än mördarsniglar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vincent_graymore... Jag tror faktiskt jag kan bli besviken. Men, men, tänker köpa det ändå. Lika bra att pröva ^^ . Går man inte med inställningen med att det kommer ha si och så många buggar samt är specifik med vad man tror det misslyckas med så blir man nog positivt överraskad. Det i sin tur leder sen förmodligen till en bättre spelupplevelse än om man tror det kommer vara årets spel och hittar en massa fel med det man trodde skulle vara perfekt.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

pirater där, finns inga pirater till konsoler"

Driver du med oss eller har du ingen koll alls?
Piratkopiering är grymt stor på konsoler, dock skyller alla företag som inte släpper till PC på piratkopiering för att de:
- vill tjäna mer cash på grund av att spel kostar mer till konsoler än till PC
-får grymma stålar från DLCs då på PC är new content oftast gratis
-Sedan de spel som blir portade till PC från konsol d v s oftast spel som har samma release datum blir skit till PC och ingen kommer köpa skiten förutom konsol ägarna

Medlem

http://xbox360.ign.com/articles/104/1040929p1.html

Spelet får en del kritik i IGN's recension.


signatur

12:50. Press Return

Inaktiv

Den fick i alla fall 8.4 (Impressive). Solklart köp.

Medlem

Jag vet inte. Känns ingenting för mig. Jag vill se att hela världen blir besatta av det här spelet och hyllar det inte till skyarna utan över skyarna till och med!

DÅ kan jag testa detta...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

aldrig varit gld för rpg som baldurs gate m.m, "dator" styrda som man samtidigt styr själv, pause. mm Jag hade fallit för spelet om det varit multiplayer där man spelar en och en i party med lite diablo/wow twist men endå höll sig inom sin egna genere.

Men iaf alla tycker inte om samma saker är ju alltid så

Medlem

Värt att notera är att IGN testar xbox360-versionen. Fick tag på ett sådant ex själv också och provspelade två origins, det övertalade mig att förhandsboka till PC då de brister jag kände fanns berodde mest på kontrollen. Jag misstänker även att grafiken är lite bättre på PC.

Medlem

Vill ju inte missa alla mods

Får bli PC version för min del!

Medlem
Skrivet av Cerevian:

Jag misstänker även att grafiken är lite bättre på PC.

Om inget annat så kommer det texture mods inom en ganska snar framtid

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Cerevian:

Jag misstänker även att grafiken är lite bättre på PC.

Om inget annat så kommer det texture mods inom en ganska snar framtid

Oja, det ser man fram emot! Mods är mums.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av lordsinner:
Skrivet av ForrestFox:

pirater där, finns inga pirater till konsoler"

Driver du med oss eller har du ingen koll alls?
Piratkopiering är grymt stor på konsoler, dock skyller alla företag som inte släpper till PC på piratkopiering för att de:
- vill tjäna mer cash på grund av att spel kostar mer till konsoler än till PC
-får grymma stålar från DLCs då på PC är new content oftast gratis
-Sedan de spel som blir portade till PC från konsol d v s oftast spel som har samma release datum blir skit till PC och ingen kommer köpa skiten förutom konsol ägarna

Forrestfox hade "" kring det uttalandet. Jag tror att ni båda vet att piratandet på x-box är omfattande. *gjuter olja på vågorna*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1. Håkan: Vi erfarna recensenter kan redan av bilden i texten bedöma att spelet är en solklar 95:a.
2. lordsinner: Att spelen är dyrare till konsol är för att konsoltillverkarna (Sony, MS, N) tar ut en licensavgift för varje sålt spel. Den högre kostnaden innebär alltså inte i sin tur att dessa pengar kommer utvecklare/utgivare tillgodo. Sedan drabbas såklart också konsolspel av piraternas vassa klor, men piratkopierandet är där inte alls lika utbrett som när det gäller pc.

Medlem

Inte. Många. Dagar kvar. Måste. Hålla. Ut.

123
Skriv svar