Insomniac: 60 fps inte lika viktigt längre

Robot
Medlem
Insomniac: 60 fps inte lika viktigt längre

Jag skulle gärna vilja få hela storyn, missar jag länk till bloggen nånstans?

Sen flyter RaC-serien på riktigt bra för det mesta men jag tror de har dippat under 60 fps även tidigare.

Medlem

Tragiskt att släppa på det där.... 30fps, jävla konsolstandard som konstant måste motarbetas... ALLTID!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag håller med att om så länge fpsen inte droppar under 30 så bryr jag mig inte direkt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Precis, det vi märker är ju främst drops i framerate, den förmåga att se dålig framerate beror ju mkt på hur pass ljus bilden är eftersom vi lättare ser en dålig framerate i ljusa partier framför mörka, det kan också vara en sak att tänka på.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Har det _nånsin_ varit viktigt i annat än bilspel?

(... och q3)

Medlem

Sub 30 fps och motionblur är vad denna generationens konsoller har bidrigit med till spelhistorien. För klen hårdvara för den grafik utvecklarna försöker frambringa, det är så man kan spy.

Medlem

Isomniac propagerar men de verkar inte gå hem, konstigt!

Edit:
Lessa på optimering för slö konsoll tro?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Sjukt dåligt beslut!

Felsta spel är helt ospelbara under 60fps.
Tappar hela känslan.

Medlem

eftersom många spel inte går speciellt fort så tror jag inte 60FPS är ett måste.
visst märker man ibland när det blir dropps men man får väll helt enkelt leva med det.
jag har nog alldrig kunnat ha fullgrafik på min PC i spel och varit helt fritt från FPS dropps nånstans heller förutom om jag nu inte spelat ett gammelspel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers

Länken till bloggen skulle självklart vara med, nyheten är uppdaterad och annars hittar du den här.


signatur
Inaktiv
Skrivet av shiko:

Sjukt dåligt beslut!

Felsta spel är helt ospelbara under 60fps.
Tappar hela känslan.

hahahahah >_<
tack för dagens skratt!

Medlem

nog för att majoriteten inte märker nån skillnad, men jag gillar inte trenden och jag skulle ser skillnad, jag reagerar.

Medlem

Ser hellre att spelen flyter på bra än att en viss fps uppnås.

Medlem

Jag reagerar verkligen när ett spel har dålig fps. Jag avskyr det, hatar det, mår dåligt av det. Hellre enklare grafik och bra flyt... Jäkligt synd att trenden verkar vara grafik framför allt.

Medlem

Så det är viktigare att spelet är snyggt än att det flyter på bra? Ja men det är ju en sund inställning. >.>

Men de får väl göra hur de vill antar jag, fastorka vänja sig vid att spela på mindre än 60 FPS.

Medlem

känns som om 60fps är nån klenod från svunna PC-tider..
nu är jag glad om man kan hålla 40 stabila på ett nytt spel.
Menar, de som köpte GTA4 till PC utan quadcore lär ju inte haft så jävla kul på sina 10-20 fps. Tycker spel släpps på tok för dåligt optade. Men de e väl som allt annat en fråga om pengar, kollar man på vissa AAA-titlar så märker man att man får mycket grafik till bra fps. Senaste är väl OpFp DR

Medlem

Gaming var - och borde fortfarande vara 125 stabila FPS.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Quest for Booty har redigt med framedrops, så att Insomniac prioriterat 60fps tidigare har jag svårt att tro.

Medlem

30 fps!!!!!!! Jag tycker 60 fps e på tok för laggit. Tur man inte ska spela Ratchet.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

125fps för faan, jag mår fan dåligt av dagens jävla luffarkonsoller som inte ens klarar av sina egna spel.

dagens ungdom borde skämmas att de godtar det öht, men men de vet väl inte bättre.

MFZ
Medlem

60fps borde fan vara ett KRAV på alla spel!


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

asså är de flesta här tappade i backen som små eller? När ni tittar på bio t.ex.
Hur laggigt upplever ni det då ? Säger ni "Jävla skitfilm, laggade satan så jag kunde inte läsa texterna eller se vad som hände i filmen."


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

MFZ
Medlem
Skrivet av Ctrl:

asså är de flesta här tappade i backen som små eller? När ni tittar på bio t.ex.
Hur laggigt upplever ni det då ? Säger ni "Jävla skitfilm, laggade satan så jag kunde inte läsa texterna eller se vad som hände i filmen."

innan du yttrar dig tycker jag du kan starta ett spel på din pc, sätta en gräns på 30 fps och lira lite, byt sedan till 60 och spela lite. för att till sist prova tex 125 fps... när du gjort detta.. kom tebax och berätta om din nyvunna insikt i att du inte riktigt visste vad du pratade om.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Ctrl:

asså är de flesta här tappade i backen som små eller? När ni tittar på bio t.ex.
Hur laggigt upplever ni det då ? Säger ni "Jävla skitfilm, laggade satan så jag kunde inte läsa texterna eller se vad som hände i filmen."

Läs det här [http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm]

Medlem
Skrivet av Ctrl:

asså är de flesta här tappade i backen som små eller? När ni tittar på bio t.ex.
Hur laggigt upplever ni det då ? Säger ni "Jävla skitfilm, laggade satan så jag kunde inte läsa texterna eller se vad som hände i filmen."

Absolut inte men det är en helt annan grej. När jag spelar spel vill jag kunna ha det så snabbt som möjligt så att jag skall klara av alla vändningar osv. När jag kollar på film vill jag se filmen precis så som regissören menade (dvs. oftast 24 fps). Men det är olika användningsområden. Även tv och film har hakat på högre fps trenden med 100Hz teknik i tv-apparater just för att det blir mjukare rörelser. Sedan att 100Hz teknik är ett artefaktskapande teknikskämt är ju en annan grej.

Medlem

[FOE]VioL8oR: "125fps för faan, jag mår fan dåligt av dagens jävla luffarkonsoller som inte ens klarar av sina egna spel.

dagens ungdom borde skämmas att de godtar det öht, men men de vet väl inte bättre."

Äger du en 125hz skärm?

edit: Ditt lite för CSiga nick pajade quote-taggarna.

Medlem

De har verkligen ingen aning om vad de pratar om.

De flesta gamers som är köpkraftiga och inte illegalt laddar hem spel, uppskattar och kräver excellent grafik samt bra fps.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Ctrl:

asså är de flesta här tappade i backen som små eller? När ni tittar på bio t.ex.
Hur laggigt upplever ni det då ? Säger ni "Jävla skitfilm, laggade satan så jag kunde inte läsa texterna eller se vad som hände i filmen."

Nödvändigt att kalla folk för idioter.

Sådant beteende för inte respekt med sig varken på FZ eller AFK.

Väx upp, byt foto och återkoppla till undertecknad.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv
Skrivet av Ctrl:

asså är de flesta här tappade i backen som små eller? När ni tittar på bio t.ex.
Hur laggigt upplever ni det då ? Säger ni "Jävla skitfilm, laggade satan så jag kunde inte läsa texterna eller se vad som hände i filmen."

Filmer har alltid en massa blur vid alla rörelser, hade det inte funnits där så hade även filmer upplevts ryckiga. Det är inte samma sak, hade väl varit samma sak om spel vart helt förstörda av motion blur.

12
Skriv svar