"Xbox 360 har de bästa spelen"

Robot
Medlem
"Xbox 360 har de bästa spelen"

Han har fel.

Medlem

inb4 "ps3 äger xbox360 suger <välj skäl>"


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Enligt mig så har han HELT rätt... men de som älskar de ps3exklusiva spelen tycker ju givetvis att han har fel.

Logik när den är som bäst. xD

Skrivet av Greger:

inb4 "ps3 äger xbox360 suger <välj skäl>"

Tssss, alla vet ju att det är Gizmondo som har bäst spel!

Medlem

...... Glömt att PC existerar mr Johnson? *Lämnar tråden*

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Greger:

inb4 "ps3 äger xbox360 suger <välj skäl>"

Tssss, alla vet ju att det är Gizmondo som har bäst spel!

Jag synar din Gizmondo och höjer med ;


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Måste säga att jag håller helt med att Xbox 360 har det bästa utbudet av spel.

Blev nyligen en ägare av en PS3'a men har hittills bara sett ett fåtal spel som fått bra betyg och som ligger i mitt intresse. Uncharted 2 är det största skälet (förutom blu-ray) att jag skaffade en PS3'a, dock blev jag besviken att det inte fanns fler och bättre PS3 exklusiva titlar.

Medlem

Personligen så tycker jag att Playstation 3 har bättre exklusiva spel. Men det är vad jag tycker, alla tycker ju olika som tur är!

Medlem

[rant]Icke-nyhet om något?[/rant]

Hade ni förväntat er att han skulle säga att Wii eller PS3 har de bästa spelen?

*gäsp* åt total ointressant och förutsägbar journalistisk vars enda anledning är att ha säljande rubriker.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

first person shooter är det ända som funkar bra på 360


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Inaktiv

Samma uttalanden från Sony och Nintendo.

Men personligen tycker jag att han har rätt!

Microsoft förde FPS genre till konsol med Halo 1. Där var starten!

Skrivet av Greger:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Greger:

inb4 "ps3 äger xbox360 suger <välj skäl>"

Tssss, alla vet ju att det är Gizmondo som har bäst spel!

Jag synar din Gizmondo och höjer med ;
http://www.videogamesmuseum.com/atarijaguar.jpg

Damn! I det fallet går jag all in med den här smäckra gamla Gameboy-utmanaren!

Zelaxe:
Att MS eventuellt tänker ändra lite på sin "gamer-image" med Xbox 360 torde väl vara ganska intressant, eller?

Medlem

Helt rätt enligt mig

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Zelaxe:
Att MS eventuellt tänker ändra lite på sin "gamer-image" med Xbox 360 torde väl vara ganska intressant, eller?

Skriv det då, att de skulle ändra sin image var som en liten fotnot nu, bättre rubrik vore något i stil med MS: "Vi ska ändra våran image för 360" eller liknande.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

orka den här diskussionen, kan ni inte bara sluta rapportera idiotiska marknadsföringsuttalanden? Microsoft slänger fram kuken och ni suger den.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Så har man bäst FPS har man automatiskt bäst spel? Fler och fler AAA-tiltar blir ju multiplattform så det spelar väl egentligen ingen roll idag om man ska köpa en PS3 eller 360. Wii har väl egentligen flest exklusiva spel om man ska se det så.

Zelaxe:
Jag tyckte den här rubriken var aningens slagkraftigare. Förhoppningsvis läser ju folk mer än rubriken också, om de är intresserade. Huvudrubriken på ettan är för att dra till sig intresse... och i underrubriken utvecklas innehållet en aning.

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Så har man bäst FPS har man automatiskt bäst spel? Fler och fler AAA-tiltar blir ju multiplattform så det spelar väl egentligen ingen roll idag om man ska köpa en PS3 eller 360. Wii har väl egentligen flest exklusiva spel om man ska se det så.

Och tack gode gud för att Nintendo håller skiten till sin egen konsol och inte släpper lös det till andra format *ryser av avsmak*

Medlem

Han har fel, för:

1) Uncharted 2 finns inte till XBox360
2) De bästa förstapersonsskjutarna finns till PC

Inaktiv
Skrivet av RazorShard:

Han har fel, för:

1) Uncharted 2 finns inte till XBox360
2) De bästa förstapersonsskjutarna finns till PC

Mm plus att Xboxen är en gaming konsol! KOM IHÅG DET! För PS3:an är minsann en brödrost primärt! Den är inte till för gaming...

Ibland funderar man på om microsofts anställda är födda med sin fot i munnen.

Medlem

Sony-chefen håller nog inte med.

Medlem

Trött på detta med consol ska vara bättre än pc, kmr aldrig vara bättre pc har allt, problemet är bara att
Det inte är lika lätt för "inkompetent folk" Men pc vinner överlägset i allt grafik,patchar,Kontroll på din spelstil "i spelet"

Behöver du kontroll finns det att köpa och installera så den delen kvittar med till arkad spel m.m, Slipper köpa nytt xbox/ps när nya spel kmr du upgraderar/köper ny dator senare.
spelen kostar inte så sjukt jävla mycket heller för dom behöver inte den dummma jävla kodningen consolspel behöver, Consolspel är sjukt mycket lättare o göra än pc spel, Men har fler fel/buggar pga det med.

Medlem

Det är väl ändå mest multiplatforms spel som finns, några exklusiva.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av showerguy:

Samma uttalanden från Sony och Nintendo.

Men personligen tycker jag att han har rätt!

Microsoft förde FPS genre till konsol med Halo 1. Där var starten!

*Host* Golden Eye *Host*

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Microsoft förde FPS genre till konsol med Halo 1. Där var starten!

För vadå? Starten på en serie som fick en bra start på kryss lådan ja?

Annars tycker jag de är löjligt med folket på sina olika företag som skryter om "min konsol XXX är bäst för att YYY" ect.

Har en Wii, PS3 och Pc, personligen så gillar jag PS3'an för flera spel portas senare till den med adderad content ibland (Tales of Vesperia, Star Ocean 4, Ninja Gaiden, visst sent men).

Samt flera Kryss spel kommer till PC'n ibland, även om de inte gör så stor succé där.

Inaktiv

Så många som skriver att ps3 är bättre än xbox360 haha. Har pc,wii,xbox360,ps3 jag spelar häldre xbox360 är mycket bättre skönare känsla och att gran turismo 5 är bättre än forza 3 är bara skit snack Men vist det är mycket snack hit och dit men det är nog en smak sak men att det ryker i vissa spel på ps3 är rktigt dåligt.

Medlem
Skrivet av Rattatosk:
Skrivet av showerguy:

Samma uttalanden från Sony och Nintendo.

Men personligen tycker jag att han har rätt!

Microsoft förde FPS genre till konsol med Halo 1. Där var starten!

*Host* Golden Eye *Host*

Kom igen.
Autoaim o värdelösa kontroller ^^

Dock var spelet kul när det begav sig.
Men utan halo så hade inte fps haft en så stark position som den har idag.
Dem flesta(psone) fps:en var ju skittråkiga, fick värdelösa betyg mm, det ända som var kul var ju medal of honor

Inaktiv

Finns ju mer spel än förstapersonsskjutare och förstapersonsskjutare är ändå bättre på PC.

*flyger iväg*

Inaktiv
Skrivet av Er3c10nrr:

Så många som skriver att ps3 är bättre än xbox360 haha. Har pc,wii,xbox360,ps3 jag spelar häldre xbox360 är mycket bättre skönare känsla och att gran turismo 5 är bättre än forza 3 är bara skit snack Men vist det är mycket snack hit och dit men det är nog en smak sak men att det ryker i vissa spel på ps3 är rktigt dåligt.

Jösses, 15 år och sån usel svenska...
Du ska nog inte kommentera om Forza och GT när GT5 inte ens är släppt!
Och den största anledningen att det "rycker" i ps3:ans spel är att de är gjorda till Xbox/PC och sen portade ner till Ps3:an och inte ens i närheten av så optimerade de skulle kunnat vara om de hade gjort dem till Ps3:an från början.
Om man spelar de exklusiva tiltarna till PS3:an som är gjorda för konsolen, t.ex. Infamous, Uncharted så har de inte alls samma problem som t.ex. spel som GTA som är skit dåligt portat till Ps3:an.

Skrivet av DAoG:
Skrivet av Rattatosk:
Skrivet av showerguy:

Samma uttalanden från Sony och Nintendo.

Men personligen tycker jag att han har rätt!

Microsoft förde FPS genre till konsol med Halo 1. Där var starten!

*Host* Golden Eye *Host*

Kom igen.
Autoaim o värdelösa kontroller ^^

Dock var spelet kul när det begav sig.
Men utan halo så hade inte fps haft en så stark position som den har idag.
Dem flesta(psone) fps:en var ju skittråkiga, fick värdelösa betyg mm, det ända som var kul var ju medal of honor

Och halo är precis lika värdelöst till Xbox som alla andra FPS spel till konsol. Spelar ingen roll vilken konsol. Killzone, Halo, haze, Fear, alla är skit i jämförelse med FPS spel på PC. Precis som deras töntiga försök till RTS spel på konsol.

12
Skriv svar