"Xbox 360 har de bästa spelen"

Inaktiv

Det bästa förstapersonskjutarna? Halo 3 är väl det enda FPS jag kan komma o tänka på som bara finns på 360 och ens är värt att prata om och det är ju faktiskt bara ett medelmåttigt FPS.

Air
Medlem

Xbox 360 må ha de "bästa spelen" men konsollerna är ju rena pesten, RROD,E74 hit och dit.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Han har fel.

Det är PR från en Microsoft-anställd, vad har folk räknat med att han ska säga? Precis som Sonys och Nintendos folk släpper kommentarer om att deras produkter är bäst. Det är en del i "spelet".


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Rattatosk:
Skrivet av showerguy:

Samma uttalanden från Sony och Nintendo.

Men personligen tycker jag att han har rätt!

Microsoft förde FPS genre till konsol med Halo 1. Där var starten!

*Host* Golden Eye *Host*

Medlem

"Bredare publik".. ok, då blir det väl en rosa XBox då?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Trött på detta med att konsol ska vara bättre än pc, kommer aldrig vara bättre, pc har allt...

Behöver du kontroll finns det att köpa och installera ---.

Försök att spela med Xbox 360 kontroll på PC i multiplayer mot de med möss och tangentbord. Man får pisk så det ryker om det. Därför också att Xbox och Play Station aldrig kommer lägga stöd för mus&TB för då självdör konsollerna

Jag håller med att PC spelar man för grafikens skull trotts att jag helst spelar med just gamepad och då väljer mitt Playstation om jag vil spela Multiplayer.

Medlem
Citat:

Microsoft slänger fram kuken och ni suger den.

Alla andra kommentarer är överflödiga...


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Medlem
Skrivet av JoJe:
Skrivet av FuzioN:

Trött på detta med att konsol ska vara bättre än pc, kommer aldrig vara bättre, pc har allt...

Behöver du kontroll finns det att köpa och installera ---.

Försök att spela med Xbox 360 kontroll på PC i multiplayer mot de med möss och tangentbord. Man får pisk så det ryker om det. Därför också att Xbox och Play Station aldrig kommer lägga stöd för mus&TB för då självdör konsollerna

Finns redan mus/tangentbord till konsoler, även om de bästa alternativet kostar drygt 1000kr. Men det kan de vara värt, då slipper man ju försöka sikta med en kontrol (kräver träning) och kan sikta med en mus istället vilket valfri 5-årig CS-elit klarar av

Personligen spelar jag mest på konsol just för att det är så ruskigt enkelt på PC, att få inte få in ett HS i valfritt spel kräver typ att man spelar med ögonbindel. Men då det kräver mer träning och högre skills för att bli bra på konsol så förstår jag att många andra föredrar den enkla vägen, PC till FPS och Demo play till Wii.

Om sedan 360 har bäst spel eller ej är en smaksak, bäst upplevelse av multiformatstitlar kan de då garantera men det är ju en annan sak. Oavsett så har konsolerna grymt stort spelutbud, inom alla genre (utom strategi av förståeliga skäl), men man har alltid en grym gamer-dator som back-up för de titlar som ej kommer till konsol, eller är dåliga portningar. Konsolens styrka är trots allt stort spelutbud, inga buggar, full kompabilitet, säker investering i minst 5 år.

dzl
Medlem
Skrivet av Brandter:

Jösses, 15 år och sån usel svenska...
Du ska nog inte kommentera om Forza och GT när GT5 inte ens är släppt!
Och den största anledningen att det "rycker" i ps3:ans spel är att de är gjorda till Xbox/PC och sen portade ner till Ps3:an och inte ens i närheten av så optimerade de skulle kunnat vara om de hade gjort dem till Ps3:an från början.
Om man spelar de exklusiva tiltarna till PS3:an som är gjorda för konsolen, t.ex. Infamous, Uncharted så har de inte alls samma problem som t.ex. spel som GTA som är skit dåligt portat till Ps3:an.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Medlem
Skrivet av RazorShard:

2) De bästa förstapersonsskjutarna finns till PC

Bästa enligt vem?

Enligt försäljningslistorna så är väl de "bästa" multiformat och finns till XBOX 360, PS3 OCH PC.

Medlem

Alla förstapersonsskjutare är bäst till PC, för PC har bäst kontroller!

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Måste säga att jag håller helt med att Xbox 360 har det bästa utbudet av spel.

Blev nyligen en ägare av en PS3'a men har hittills bara sett ett fåtal spel som fått bra betyg och som ligger i mitt intresse. Uncharted 2 är det största skälet (förutom blu-ray) att jag skaffade en PS3'a, dock blev jag besviken att det inte fanns fler och bättre PS3 exklusiva titlar.

Håller med! Var inte längesen jag skaffade PS3 fanns inte många speciella spel, köpte det nästan bara för Gran Turismo 5.

Medlem

#7 ForrestFox, du förtjänar nästan en bitchslap pga av den kommentaren. R&C är väl ett någorlunda spel, MGS4 är enligt mig det bästa spelet sen FF7 och Resistance/Killzone 2 är inga spel att slänga i sopsäcken. Självklart har Xbox också bra spel, men att säga att Xboxen är den bästa konsollen, när man själv arbetar där, är antagligen flamebait eller urdålig försäljningsteknik.

Medlem
Skrivet av Er3c10nrr:

Så många som skriver att ps3 är bättre än xbox360 haha. Har pc,wii,xbox360,ps3 jag spelar häldre xbox360 är mycket bättre skönare känsla och att gran turismo 5 är bättre än forza 3 är bara skit snack Men vist det är mycket snack hit och dit men det är nog en smak sak men att det ryker i vissa spel på ps3 är rktigt dåligt.

Nu skiter resten av världen i vad du tycker, och att jämföra Forza med Gran Turismo är som att jämföra människor med en oupptäckt rymdvarelseras. Inte nog med att du inte skriver begriplig svenska så lägger du ner en hammare på PS3 fans och säger åt dem att deras konsol suger för du föredrar en Xbox och det gör dig inte smartare på någon skala. You, sir, are an unfortunate wank that wasn't even ment to exist. I rest my case, p12.

Medlem

Som fördomsfull och inbiten pc-spelare kan jag bara säga: Skryta om fps på konsol? Då har man inte mycket att komma med.

Medlem

Man kunde lira fps på konsoll långt innan Playstation och Xbox fanns,
man lirade ju Doom på Supernintendo.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av RazorShard:

2) De bästa förstapersonsskjutarna finns till PC

Enligt försäljningslistorna så är väl de "bästa" multiformat och finns till XBOX 360, PS3 OCH PC.

Med din logik, Mario Kart Wii best game evaaaaaah.

Medlem

jag tycker inte att han eller ni ps3 fanboys har rätt, tycker ps3 och xbox 360 är lika bra.... SÅ ALLA FANBOYS KÖP BÅDA ELLER HÅLL KÄFT nu har jag sagt mitt XD

Medlem

Det var kul för Jerry att han tycker det. Jag viftar med intressevimpeln.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Finns så sjukt mkt idioter på FZ. Suck

Medlem

Har +50 PS3 spel och 4 xb360 spel...jag är nog beredd att ifrågasätta hans uttalande. Men men, han är som sagt en PR person. Vad skulle han annars säga?

ang multi plattformsspel så är 99% i princip identiska på båda plattformar. Dock kan det förekomma spel där det ser bättre ut på xb360 eller PS3.

Skrivet av Wallaby:
Skrivet av ForrestFox:

Måste säga att jag håller helt med att Xbox 360 har det bästa utbudet av spel.

Blev nyligen en ägare av en PS3'a men har hittills bara sett ett fåtal spel som fått bra betyg och som ligger i mitt intresse. Uncharted 2 är det största skälet (förutom blu-ray) att jag skaffade en PS3'a, dock blev jag besviken att det inte fanns fler och bättre PS3 exklusiva titlar.

Håller med! Var inte längesen jag skaffade PS3 fanns inte många speciella spel, köpte det nästan bara för Gran Turismo 5.

Ni två behöver se över era inköp och börja använda huvudet. Man köper en konsol grundat på utbudet och inte blint köper en enhet och sen tittar över vad som finns.

PS3 erbjuder en uppsjö av titlar som är gedigetskapta för att underhålla en bred massa. Rekommenderar Heaveny Sword, Uncharted 1 och 2, resistance 1 för singel player och resistance 2 för multiplayer. 2:an ger en känsla av unreal tournament i mp.

Skaffa LBP om ni vill ha super mario 2.0 eller få en rejäl utmaning i Demon souls! Det första äkta HARDCORE RPG på denna generations konsoler. Eller motorstorm pacific rift för frenetisk högoktanig racing?!

Upplev att få vara en superhjälte i INFAMOUS där du kan välja att vara ond eller god.
Eller upplev de episka storspelet killzone 2 som erbjuder en känsla av storskaligt krig med otrolig grafik och inlevelse.

Eller bjud hem väner och tävla i Buzz eller singstar. Grymt kul! speciellt Buzz!

Eller alla exklusiva titlar på PSN som bara väntar på att få upplevas!

Finns massvis med spel på PS3 och detta är bara toppen på isberget! Det ni skriver gör mig bekymrad då ni inte verkar veta vad som finns till enheten. AAA spel som man bara måste äga om man har en PS3 och älskar att spela.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Han kan ta alla Xbox och alla andra konsoler och köra upp där solen inte skiner.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

"... europeiska Xbox Live-chefen Jerry Johnson att Xbox 360 har "de bästa spelen".".

Har han inte betalt för att säga sådant här?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Han har rätt vare sig han har betalt eller inte, Ps3 får plocka på tok för mycket portningar vilket inte har blivit ett lika bra resultat.

Medlem

haha tillåt mig skratta... man kan inte säga så, "vi har de bästa spelen" pff

Medlem
Skrivet av Zheri:

Han har rätt vare sig han har betalt eller inte, Ps3 får plocka på tok för mycket portningar vilket inte har blivit ett lika bra resultat.

? vad menar du?

Multiplattforms spel är idag i princip identiska på ps3/xb360. Finns så klart vissa undantag där xb360 eller PS3 har en snyggare/bättre version.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Skönt att Jerry vågar stå upp och snacka ärligt även då han är medveten om att han kommer få ett par hårda kommentarer från en del fanboys. Det lutar mer och mer åt att köpa en 360 nu i valet och kvalet.

Men iaf intressant nyhet och det vore skoj med uppföljning på den här nyheten hur det utvecklar sig.

Inaktiv

Jag tog ps3 för:
Dom har mer varierande spel än xbox.
Blue ray.
Grafiken: Jag kommer aldrg ha råd att köpa supermaskin till speldator och mina föräldrar kommer inte ha råd. PS3 har bättre grafik än min dator.
Design. Den är snyggare

Inaktiv
12
Skriv svar