Nintendos DSi sväller

Robot
Inaktiv
Nintendos DSi sväller

ovärt, men som nintendo älskare lär man ju skaffa den bara för det

Medlem

hahaha mer än dubbla vikten av pspgo och usel batteritid
Bra jobbat Nintendo

Kan tillägga att jag tycker den mindre skärmen på pspgo är en positiv egenskap eftersom den fortfarande har samma upplösning som de gamla modellerna, men att nintendo väljer att nästan dubbla skärmstorleken från ds lite men ha samma upplösning är ju bara ett skämt

Ps. ja är pspgo fanboy om d inte märktes


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av Angelino:

hahaha mer än dubbla vikten av pspgo och usel batteritid
Bra jobbat Nintendo

Kan tillägga att jag tycker den mindre skärmen på pspgo är en positiv egenskap eftersom den fortfarande har samma uppläsning som de gamla modellerna, men att nintendo väljer att nästan dubbla skärmstorleken från ds lite men ha samma upplösning är ju bara ett skämt

Jag tror knappast du är målgruppen, det är äldre människor som har svårt med små prylar, det bevisas av att den bundlas med brain training och en ordbok. Så den ska väl snarare ses som ett komplement till DSi.

Medlem

Vilken tjock o ful penna ^^

Medlem

Har redan ett Nintendo DS, men den pennan ser mycket skönare ut. Får kramp i handen av den lilla saken efter ett tag.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv
Skrivet av Angelino:

hahaha mer än dubbla vikten av pspgo och usel batteritid
Bra jobbat Nintendo

Kan tillägga att jag tycker den mindre skärmen på pspgo är en positiv egenskap eftersom den fortfarande har samma upplösning som de gamla modellerna, men att nintendo väljer att nästan dubbla skärmstorleken från ds lite men ha samma upplösning är ju bara ett skämt

Ps. ja är pspgo fanboy om d inte märktes

Ska vi börja rabbla upp PSP Go's nackdelar?

Gillar du inte bra spel så nöj dig med din PSP Go och de relativt få spel den erbjuder dig som spelare.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Den kommer ju köpas. Tycker min DS Lite är lite för liten. Den här ser desto bättre ut.


signatur
Inaktiv

Zappern till NES var bättre tillbehör än en penna som inte ens går att skriva räkningarna med den kunde dom tagit bort så hadde jag löpt den här DSi LL.

Medlem

Äntligen en riktig penna. Får kramp av den andra.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Phail

Phanboi


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Angelino:

hahaha mer än dubbla vikten av pspgo och usel batteritid
Bra jobbat Nintendo

Kan tillägga att jag tycker den mindre skärmen på pspgo är en positiv egenskap eftersom den fortfarande har samma upplösning som de gamla modellerna, men att nintendo väljer att nästan dubbla skärmstorleken från ds lite men ha samma upplösning är ju bara ett skämt

Ps. ja är pspgo fanboy om d inte märktes

Ska vi börja rabbla upp PSP Go's nackdelar?

Gillar du inte bra spel så nöj dig med din PSP Go och de relativt få spel den erbjuder dig som spelare.

visst du kan börja rabbla upp nackdelar till pspgo om du känner för d, det finns självklart för o nackdelar med allting.

men jag kan ju tillägga att jag gillar bra spel, och kan även hålla med om att pspn har färre spel än ds, men pspn håller sig till kvalité än kvantitet.

kan ju ta o rabbla upp lite spel på psp som enligt dig är dåliga spel:

Patapon
Disgaea
Persona
GTA
God of war
Lumines
Wipeout
Final fantasy 7 crisis core
Loco Roco
Metal Gear solid
Daxter
Monster hunter
Burnout
Final fantasy Dissidia
Densha De Go

osv

sen får man inte glömma att man kan köra massor med ps1 spel oxo som Final Fantasy 7.

Kör på ett amerikanskt konto och alla dessa spel finns att köpa, förutom Densha De Go.

Sen finns det en heldel bra spel till Ds oxo, men ville bara konstatera att det finns fler kvalitets spel till pspn.

sry för lång tråd och oftopic


signatur

Everyday I worry all day

Inaktiv
Skrivet av Angelino:
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Angelino:

hahaha mer än dubbla vikten av pspgo och usel batteritid
Bra jobbat Nintendo

Kan tillägga att jag tycker den mindre skärmen på pspgo är en positiv egenskap eftersom den fortfarande har samma upplösning som de gamla modellerna, men att nintendo väljer att nästan dubbla skärmstorleken från ds lite men ha samma upplösning är ju bara ett skämt

Ps. ja är pspgo fanboy om d inte märktes

Ska vi börja rabbla upp PSP Go's nackdelar?

Gillar du inte bra spel så nöj dig med din PSP Go och de relativt få spel den erbjuder dig som spelare.

visst du kan börja rabbla upp nackdelar till pspgo om du känner för d, det finns självklart för o nackdelar med allting.

men jag kan ju tillägga att jag gillar bra spel, och kan även hålla med om att pspn har färre spel än ds, men pspn håller sig till kvalité än kvantitet.

kan ju ta o rabbla upp lite spel på psp som enligt dig är dåliga spel:

Patapon
Disgaea
Persona
GTA
God of war
Lumines
Wipeout
Final fantasy 7 crisis core
Loco Roco
Metal Gear solid
Daxter
Monster hunter
Burnout
Final fantasy Dissidia
Densha De Go

osv

sen får man inte glömma att man kan köra massor med ps1 spel oxo som Final Fantasy 7.

Kör på ett amerikanskt konto och alla dessa spel finns att köpa, förutom Densha De Go.

Sen finns det en heldel bra spel till Ds oxo, men ville bara konstatera att det finns fler kvalitets spel till pspn.

sry för lång tråd och oftopic

Läs min signatur så märker du att jag har en PSP, en PSP-2000 till och med. Nu är vi i ett europeiskt land så jag anser inte att vad amerikanska PSN har räknas. Exempelvis FF: Crisis Core hittar då inte min PSP på europeiska PSN iallafall.

Jag har blandannat GTA: Liberty City Stories och Patapon köpt via PSN på min PSP just nu. Jag har dock lite svårt att se dig spela Valkyrie Profile: Lenneth och Star Ocean som min PSP äter utan minsta problem. Sedan vill jag se dig ge en bra förklaring på hur det kan vara positivt att din PSP Go kan vara så jäkla oergomisk, PSP-2000 är inte direkt gjuten i handen heller direkt..

Att PSP skulle ha bättre kvalitet på sina spel mot DS kan du ju gärna gå och tro på om det gör dig gladare. Jag respeketerar din syn på verkligheten.

Sluta dra förhastade slutsater, som sagt, jag har redan en PSP-2000, en maskin som är överlägsen PSP Go, samt spel som en PSP Go inte kan spela, och för oss europeer med europeiskt PSN säkert aldrig får spela på en sådan maskin.

För att avsluta så tycker jag att bägge maskiner är bra och jag spelar rätt jämnt på de.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

nu får den väl ännu sämrebatteritid än innan...

Medlem

Inte en gång till. Kan inte Nintendo sparka igång Gameboy igen?

Medlem
Skrivet av Angelino:

hahaha mer än dubbla vikten av pspgo och usel batteritid
Bra jobbat Nintendo

Vad har du för referens när du skriver att batteritiden är usel ? Den är ju typ tre gånger så lång som till PSP Go.

Skrivet av marcusn:

nu får den väl ännu sämrebatteritid än innan...

Den ser ut att hamna mitt imellan DS och DSi. (Bättre än DSi och sämre än DS för att vara exakt.)


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Angelino:
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Angelino:

hahaha mer än dubbla vikten av pspgo och usel batteritid
Bra jobbat Nintendo

Kan tillägga att jag tycker den mindre skärmen på pspgo är en positiv egenskap eftersom den fortfarande har samma upplösning som de gamla modellerna, men att nintendo väljer att nästan dubbla skärmstorleken från ds lite men ha samma upplösning är ju bara ett skämt

Ps. ja är pspgo fanboy om d inte märktes

Ska vi börja rabbla upp PSP Go's nackdelar?

Gillar du inte bra spel så nöj dig med din PSP Go och de relativt få spel den erbjuder dig som spelare.

visst du kan börja rabbla upp nackdelar till pspgo om du känner för d, det finns självklart för o nackdelar med allting.

men jag kan ju tillägga att jag gillar bra spel, och kan även hålla med om att pspn har färre spel än ds, men pspn håller sig till kvalité än kvantitet.

kan ju ta o rabbla upp lite spel på psp som enligt dig är dåliga spel:

Patapon
Disgaea
Persona
GTA
God of war
Lumines
Wipeout
Final fantasy 7 crisis core
Loco Roco
Metal Gear solid
Daxter
Monster hunter
Burnout
Final fantasy Dissidia
Densha De Go

osv

sen får man inte glömma att man kan köra massor med ps1 spel oxo som Final Fantasy 7.

Kör på ett amerikanskt konto och alla dessa spel finns att köpa, förutom Densha De Go.

Sen finns det en heldel bra spel till Ds oxo, men ville bara konstatera att det finns fler kvalitets spel till pspn.

sry för lång tråd och oftopic

Läs min signatur så märker du att jag har en PSP, en PSP-2000 till och med. Nu är vi i ett europeiskt land så jag anser inte att vad amerikanska PSN har räknas. Exempelvis FF: Crisis Core hittar då inte min PSP på europeiska PSN iallafall.

Jag har blandannat GTA: Liberty City Stories och Patapon köpt via PSN på min PSP just nu. Jag har dock lite svårt att se dig spela Valkyrie Profile: Lenneth och Star Ocean som min PSP äter utan minsta problem. Sedan vill jag se dig ge en bra förklaring på hur det kan vara positivt att din PSP Go kan vara så jäkla oergomisk, PSP-2000 är inte direkt gjuten i handen heller direkt..

Att PSP skulle ha bättre kvalitet på sina spel mot DS kan du ju gärna gå och tro på om det gör dig gladare. Jag respeketerar din syn på verkligheten.

Sluta dra förhastade slutsater, som sagt, jag har redan en PSP-2000, en maskin som är överlägsen PSP Go, samt spel som en PSP Go inte kan spela, och för oss europeer med europeiskt PSN säkert aldrig får spela på en sådan maskin.

För att avsluta så tycker jag att bägge maskiner är bra och jag spelar rätt jämnt på de.

Jag har själv ägt både en 1000 och 2000 och föredrar min go väldigt mycket mer.
Dels för vikten och storleken, sen skärmen som har bättre färg och är skarpare bild (mindre skärm fast lika upplösning), och sen tycker jag att ergonomiskt sätt så är go mycket mer skön att använda, inte minst placeringen av analoga spaken som sitter bättre.

Kan förstå om du tycker att den är oergonomisk, du är inte ensam om d, men jag har själv väldigt små händer och fingrar så för mig så sitter pspgo gjuten i handen, plus att knapparna har bättre känsla och respons. Kan också tillägga att jag var väldigt skeptiskt till ergonomin till go innan jag själv testade den.

Du har också rätt i att jag inte kan köra star ocean och lenneth plus otroliga många andra spel på min Go, men ja har haft turen att ja spelat igenom alla dom spelen redan.

Tycker att den europeiska butiken är väldigt dålig i vad det gäller utbud och release datum, och där är den amerikanska överlägsen. Optimalt vore om man kunde japanska och körde på den butiken!

Det hela handlar i slutändan om vad man vill få ut av sin maskin och pspgo är en konsoll som passar mig väldigt bra och dig mindre bra tydligen

sry igen för oftopic och massor av text


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Angelino:

hahaha mer än dubbla vikten av pspgo och usel batteritid
Bra jobbat Nintendo

Vad har du för referens när du skriver att batteritiden är usel ? Den är ju typ tre gånger så lång som till PSP Go.

Tror ja läste d på Kotaku att den hade 4-5h batteritid,

Min pspgo klarar av runt 5h spelande vilket också är på tok för lite.

men ja kan inte hålla med om att den är 3ggr så lång som pspgo, skulle gärna vilja se en länk på att den har 15h batteritid.

Kan tillägga att jag pratar om max ljusstyrka plus wifi på.


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Jag köpte typ nyss en DSi och är nöjd! Frågan är om denna XL-version kommer ha samma "låga" upplösning som övriga DS? Eller om dem byggt in högre upplösning med en bildprocessor (scaler).

Om inte så tror jag bilden kommer bli väldigt grynig, återstår att se dock!

Medlem
Skrivet av Angelino:

Tror ja läste d på Kotaku att den hade 4-5h batteritid,

Min pspgo klarar av runt 5h spelande vilket också är på tok för lite.

men ja kan inte hålla med om att den är 3ggr så lång som pspgo, skulle gärna vilja se en länk på att den har 15h batteritid.

Kan tillägga att jag pratar om max ljusstyrka plus wifi på.

Ja, om du bränner på med max ljusstyrka så räcker den bara 5-6 timmar. Jag har dock aldrig använt mer än den lägsta till mitt DS, någonsin.

Länk finns i texten ovan.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Air
Medlem

lol håller mig fortfarande till den allra första DS modellen, den kan ju spela spelen så.

Skrivet av radiuz:

Jag köpte typ nyss en DSi och är nöjd! Frågan är om denna XL-version kommer ha samma "låga" upplösning som övriga DS? Eller om dem byggt in högre upplösning med en bildprocessor (scaler).

Om inte så tror jag bilden kommer bli väldigt grynig, återstår att se dock!

Tror det är samma låga upplösning så den kommer nog att bli lite grynig, citera mig inte på det bara. Men som påpekats är den nog tänkt för de som faktiskt kan behöva en större skärm.

Jag skulle vilja ha en DSLite i den vinröda färgen ändå, inte alls intresserad av DSi-konceptet förutom färgen :\ Stekhett!

När kommer DS2, Nintendo?

Medlem

Alltid bra med större skärmar, dock ska de fortfarande erbjuda en bra batteritid. Jag tänker då inte betala för en bärbar enhet med skabbigt liten skärm, det har jag redan mobilen till

1
Skriv svar