Aliens vs Predator

Robot
Aliens vs Predator

Att skita ner ensam på sin kammare är mer jobbigt än pinsamt men det är värre när du gör det inför ett gäng främlingar. Då är det helt klart roligare att slita ut deras ryggrad eller tugga på deras ansikten. Vi har spelat Aliens vs Predator i multiplayer och snackat med en av Rebellions grundare.

#rebellion


Medlem
Första intrycken av Aliens vs Predator

nice

Medlem

Spelade aldrig dom äldre AvP spelen, så jag vet egentligen inte hur detta skulle bli om man inte har "nostalgin"?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

tror inte du behöver nostalgi för att tycka att spelet är bra.
Ser fram emot det här spelet, verkar inte ha förstört något sen tvåan och det räcker nog för att behaga mig. Hoppas dock att Aliens är snabbare när det kommer till vanligt springande än vad det var i tvåan, kändes lite långsamt om man inte använde sig av "hopp-attacken".
och då snackar vi pc versionen, en sån snabb alien på konsol kommer bli nästintill ospelbart.

Medlem

Hoppas det släpps mp-demo till både pc och ps3, köper troligen bara till pc men man vet ju aldrig.

Medlem

Låt oss offra till spelgudinnorna i hopp om att det inte blir en konsollportning till PC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Detta ser mycket trevligt ut. Älskade de äldre avp spelen.
Jag tycker också de borde släppa ett demo.

Avp kommer nog bli snyggt med dx11


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fy fan det här verkar bli jävligt grymt. Hoppas det blir lika bra som det verkar.

Medlem

Nu blev man ännu mer sugen på att spela.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

"Istället kommer varje våg av aliens tätare och tätare, hinner du inte rensa den föregående innan nästa kommer blir situationen snabbt ohållbar"

Ammo i primaryvapen slut.
Ammo i pistol slut.
Slit fram kniven och högg tills du dör

Ser fram emot som tusan!

Medlem

Ser faktiskt riktigt trevligt ut. Verkar också vara ett perfekt spel att lira med ett par kompisar.

Medlem

verkar som att det kan bli ett mysigt lir

Medlem

Hur var det med storleken på kartan? Litet och trångt/stor och öppen?

Citat:

Ceiling cat is not happy!


signatur

I'm a snake, follow me!

är inte så stor avp fan but hell that look like fun:D


signatur

the enemy of my enemy is my friend

Medlem

Får hoppas att dom får till känslan som fanns i de tidigare spelen.
Att dra ut magasin efter magasin på rör som faller och grejer är ju standard. ^^

Medlem

Old school AvP fan här! Spelade avp1 och avp2. Ser som fan fram emot detta.

Predator all the way!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Härlig läsning!

Längtar så in i helvete.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Hubba hubba! Längtar som fan!

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Hubba hubba! Längtar som fan!

Jag med!!!!!!


signatur

PSN:Eric_says

Medlem

Verkar lovande

Medlem
Medlem

Ser verkligen fram emot det här! Det är bara att hoppas att det inte blir en lika stor laggfest som det kunde bli väldigt ofta i AVP2.

Skönt att höra att rovdjuret (min favorit) inte är lika seg att spela som det ser ut som i filmerna!

Medlem
Citat:

Varje attack du gör stänger av kamoufleringen

Suck...

Inte särskilt troget filmerna direkt. Är det varje attack du gör oavsett vapen, eller vad?

Får väl hoppas på moddar som fixar till detta sen.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Citat:

Varje attack du gör stänger av kamoufleringen

Suck...

Inte särskilt troget filmerna direkt. Är det varje attack du gör oavsett vapen, eller vad?

Får väl hoppas på moddar som fixar till detta sen.

Någon balansering får där vara i spelet, jag gissar på du går in i stealth igen efter attackerat efter några få sekunder.

och dess utom kan du skjuta du måste ej gå nära, Dvs osynligt friskott i pannan avrättar nog dom flesta marines.

Dvs hade du varit cloakad 24/7 hade det varit för lätt.

Sj hoppas jag det blir bra balans på spelet! detta kmr nog bli mitt nya favorit latjo spel iaf, Älskar andra gameplays. detta kmr > lfd så det skriker om det speciellt 2an som är ren kopia för mjölka pengar.

Hmm undra om det kmr gå på någon höger att köra klanmatcher i detta sen och i såfall hur det ska gå till :).

alla spelar 3 sidor? den som vann 2 vinner. eller dyl,
Det som kmr vara jävligt intressant dock är deras banor

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Darkseed:
Citat:

Varje attack du gör stänger av kamoufleringen

Suck...

Inte särskilt troget filmerna direkt. Är det varje attack du gör oavsett vapen, eller vad?

Får väl hoppas på moddar som fixar till detta sen.

Någon balansering får där vara i spelet, jag gissar på du går in i stealth igen efter attackerat efter några få sekunder.

och dess utom kan du skjuta du måste ej gå nära, Dvs osynligt friskott i pannan avrättar nog dom flesta marines.

Dvs hade du varit cloakad 24/7 hade det varit för lätt.

Sj hoppas jag det blir bra balans på spelet! detta kmr nog bli mitt nya favorit latjo spel iaf, Älskar andra gameplays. detta kmr > lfd så det skriker om det speciellt 2an som är ren kopia för mjölka pengar.

Hmm undra om det kmr gå på någon höger att köra klanmatcher i detta sen och i såfall hur det ska gå till :).

alla spelar 3 sidor? den som vann 2 vinner. eller dyl,
Det som kmr vara jävligt intressant dock är deras banor

Balans?
Det skall imho ej vara balanserat
Marines skall dö hela tiden, av allt. Men överleva i några få minuter om dom är många

Medlem

Ping ... ... ping ... ... ping ... ping ... ping ... ping ping ping ping ping ....

Medlem
Skrivet av Introx:

Ping ... ... ping ... ... ping ... ping ... ping ... ping ping ping ping ping ....

*rys*

Medlem
Skrivet av FuzioN:

massa rappakalja

Skulle du kunna ta det där på svenska en gång också? Vi som inte kan SMS-språk för 13-åringar, eller vad det nu är för något, vill också gärna förstå.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Någon balansering får där vara i spelet, jag gissar på du går in i stealth igen efter attackerat efter några få sekunder.

och dess utom kan du skjuta du måste ej gå nära, Dvs osynligt friskott i pannan avrättar nog dom flesta marines.

Dvs hade du varit cloakad 24/7 hade det varit för lätt.

Sj hoppas jag det blir bra balans på spelet! detta kmr nog bli mitt nya favorit latjo spel iaf, Älskar andra gameplays. detta kmr > lfd så det skriker om det speciellt 2an som är ren kopia för mjölka pengar.

Det ska balanseras efter antal. Det skall alltid finnas fler marines och/eller aliens än predators istället för att balansera sönder spelet som i AvP2.

Tom i AvP2 så blev du endast synlig när du använde vissa avståndsvapen tex. plasma caster. Om det är som det låter på testaren att attackera oavsett vapen gör dig synlig så är det helt åt helvete. Inte fan ska man bli synlig när man använder närstridsvapen. Idioti!

Vill gärna ha en närmare förklaring från Calle hur det egentligen ligger till.

Medlem

Allt hänger på hur snabba Aliens är. AvP1 var perfekt. Man kunde inte springa ifrån dem. Det gör det hela vansinnigt stressande.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

123
Skriv svar