Nya bilder från Modern Warfare 2

Robot
Medlem
Nya bilder från Modern Warfare 2

Inte värt att köpa enbart för singleplayer...

De borde faktiskt släppa SP only för ett kraftigt reducerat pris.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Tja, det ser snyggt ut i alla fall, men tänker fortfarande inte köpa det... sigh

Medlem

Jag ska anteckna och skicka brevet till intressesmurfarnas högkvarter att Shrudder och DonneR93 inte ska köpa spelet...

Medlem

du kan skriva dit mitt nick med om du orkar

Inaktiv

jag avbokade och bokade Assassin´s Creed 2 ist.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Är spelet så dyrt? :> Jag måste ha det jag har så tråkigt hemma just nu

Medlem
Skrivet av Robboy:

Är spelet så dyrt? :> Jag måste ha det jag har så tråkigt hemma just nu

Nej 60euro är jättebilligt för ett pc spel

Ser fram emot singleplayer-biten även om jag avskyr idén för MP. CoD 4 SP är kung.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag betalade 419 kr för mitt PC spel. Ser fram emot SP och MP.

EDIT: Är inte dom där bilderna 1 månad gamla?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Skönt att dom fuckade upp MP. Köpte cod4 när det kom så känns mysigare att alla lär stanna kvar och spela det ;p

Medlem

precis 419kr är ju ingenting

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Remus:

Jag betalade 419 kr för mitt PC spel. Ser fram emot SP och MP.

EDIT: Är inte dom där bilderna 1 månad gamla?

De har funnits exklusivt på andra sajter men nu har vi fått tag i dem.


signatur
Medlem

Det är ju bara löjligt att ni avbokar spelet endast för dedikerade servrar. Sluta larva er grabbar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Det är ju bara löjligt att ni avbokar spelet endast för dedikerade servrar. Sluta larva er grabbar.

Varför ska PC spelare stödja ett företag som inte stöder sina PC kunder?

Inaktiv

Hej, har vart och kikat på denna sida i något år nu och har nu bestämt mig för att registrera mig.

Jag håller med WaltX. Löjligt att många avbokar spelet för dedikerade servar. IW kommer säkert på någon bättre lösning.

Medlem

Jag gillade bara sp i cod 4 och tänker då fan inte lägga ner 500 spänn på 3 timmars gameplay för 2:an. Blir assassins creed 2 för mig med.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Det är ju bara löjligt att ni avbokar spelet endast för dedikerade servrar. Sluta larva er grabbar.

Vad jag förstår så köper de flesta PC spelarna MW2 för multiplayer upplevelsen. Om den upplevelsen bara är ett litet steg ifrån att spela mot noname bootar, så förstår jag absolut varför de avböjer.

Jag har dock spelat de flesta Call of Duty spel endast i single player, och det var också det jag såg mest fram emot i MW2. Men det blir inget köp för min del heller, då jag verkligen lider med online communityn.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av Ike:

Vad exakt innebär en avsaknad av dedikerade servrar egentligen? Det måste vara nåt ganska maffigt om alla är beredda att avboka spelet p.g.a det.

Det betyder att man inte kan återkomma till sin favorit server, att alla spel du spelar i MP kommer spelas på någon annans dator(=host har 0 i ping) i stället för en server och att du därmed inte kan spela med någon som är långt från dig.
Dessutom så kan man inte spela klanmatcher, eftersom man inte kan spela på en neutral server där alla har liknande ping.

Det betyder alltså att man inte kan bygga upp en community omkring en server, som regulars gör i dag. Man kan inte heller spela custom banor, eller spela en mod.
Dessutom kommer man sannorlikt få betala varje gång IW släpper en uppdatering.
Så dom som inte köper uppdateringen kan inte spela med dom som gör...

Slaktat multiplayer med andre ord.

Medlem

Bajsmacka efter bajsmacka? Nu har all min respekt för FZ försvunnit! Journalistik på den nivå hör hemma på lågstadiet. Vi vet ju trots allt att du: Calle Johansson-Sundelius bara försöker leva på den populistiska idén om att CoD: MW2 är skit. Men ni glömmer samtidigt alla de som skiter i dedikerade servrar, de som spelade CoD: MW1 där en atombomb sprängdes och dödade en hel stad (kanske en eller två civila där, eller?), och de som ändå inte tänkte lägga ut ca 2000kr på ett oar mörkerglasögon! För att inte tala om alla konsolägare som besöker er sajt! Så för att få ett par poäng hos ett fåtal väljer du att förolämpa alla oss andra, med att få det att framstå som om man är en idiot som vill ha spelet!

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Inte värt att köpa enbart för singleplayer...

De borde faktiskt släppa SP only för ett kraftigt reducerat pris.

Ja, bra idé! Skulle själv kunna betala en mindre summa för SP.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av jompadoddle:

Bajsmacka efter bajsmacka? Nu har all min respekt för FZ försvunnit! Journalistik på den nivå hör hemma på lågstadiet. Vi vet ju trots allt att du: Calle Johansson-Sundelius bara försöker leva på den populistiska idén om att CoD: MW2 är skit. Men ni glömmer samtidigt alla de som skiter i dedikerade servrar, de som spelade CoD: MW1 där en atombomb sprängdes och dödade en hel stad (kanske en eller två civila där, eller?), och de som ändå inte tänkte lägga ut ca 2000kr på ett oar mörkerglasögon! För att inte tala om alla konsolägare som besöker er sajt! Så för att få ett par poäng hos ett fåtal väljer du att förolämpa alla oss andra, med att få det att framstå som om man är en idiot som vill ha spelet!

Ehmm.. Chilla kanske?

Inaktiv
Skrivet av Pojii:

Jag ska anteckna och skicka brevet till intressesmurfarnas högkvarter att Shrudder och DonneR93 inte ska köpa spelet...

Medlem
Skrivet av jompadoddle:

Bajsmacka efter bajsmacka? Nu har all min respekt för FZ försvunnit! Journalistik på den nivå hör hemma på lågstadiet. Vi vet ju trots allt att du: Calle Johansson-Sundelius bara försöker leva på den populistiska idén om att CoD: MW2 är skit. Men ni glömmer samtidigt alla de som skiter i dedikerade servrar, de som spelade CoD: MW1 där en atombomb sprängdes och dödade en hel stad (kanske en eller två civila där, eller?), och de som ändå inte tänkte lägga ut ca 2000kr på ett oar mörkerglasögon! För att inte tala om alla konsolägare som besöker er sajt! Så för att få ett par poäng hos ett fåtal väljer du att förolämpa alla oss andra, med att få det att framstå som om man är en idiot som vill ha spelet!

Du har ingen talan consol fanboy, Lär dig aima eller spela ett spel innan du snackar du sitter säker och aimar på pc med page up och page down.

En till fråga har du NÅGONSIN spelat ESPORT spel på hög nivå?

Nej kunde väl tänka mig det värdelös precis som alla andra consol users, och sabbar esporten såklart gör oss en tjänst och skriv inget sådant här mer, Tack!

Medlem
Skrivet av jompadoddle:

Bajsmacka efter bajsmacka? Nu har all min respekt för FZ försvunnit! Journalistik på den nivå hör hemma på lågstadiet. Vi vet ju trots allt att du: Calle Johansson-Sundelius bara försöker leva på den populistiska idén om att CoD: MW2 är skit. Men ni glömmer samtidigt alla de som skiter i dedikerade servrar, de som spelade CoD: MW1 där en atombomb sprängdes och dödade en hel stad (kanske en eller två civila där, eller?), och de som ändå inte tänkte lägga ut ca 2000kr på ett oar mörkerglasögon! För att inte tala om alla konsolägare som besöker er sajt! Så för att få ett par poäng hos ett fåtal väljer du att förolämpa alla oss andra, med att få det att framstå som om man är en idiot som vill ha spelet!

Öhm? Dagens mest förvirrade påhopp?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Oj oj, rena rama bojkotts-höst!
Nu har jag två spel att bojkotta, både L4D2 och MW2! Pengarna får gå till pizza i 2 veckor istället, fett gott ju.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av jompadoddle:

Bajsmacka efter bajsmacka? Nu har all min respekt för FZ försvunnit! Journalistik på den nivå hör hemma på lågstadiet. Vi vet ju trots allt att du: Calle Johansson-Sundelius bara försöker leva på den populistiska idén om att CoD: MW2 är skit. Men ni glömmer samtidigt alla de som skiter i dedikerade servrar, de som spelade CoD: MW1 där en atombomb sprängdes och dödade en hel stad (kanske en eller två civila där, eller?), och de som ändå inte tänkte lägga ut ca 2000kr på ett oar mörkerglasögon! För att inte tala om alla konsolägare som besöker er sajt! Så för att få ett par poäng hos ett fåtal väljer du att förolämpa alla oss andra, med att få det att framstå som om man är en idiot som vill ha spelet!

Du har ingen talan consol fanboy, Lär dig aima eller spela ett spel innan du snackar du sitter säker och aimar på pc med page up och page down.

En till fråga har du NÅGONSIN spelat ESPORT spel på hög nivå?

Nej kunde väl tänka mig det värdelös precis som alla andra consol users, och sabbar esporten såklart gör oss en tjänst och skriv inget sådant här mer, Tack!

Esport, är inte det bara för feta, korkade, finniga tonåringar som fortfarande tror att versaler är det tuffaste sättet att skälla ut någon?

Medlem

seriöst jag tror jag fan laddar ner CoD MW2 bara för SP:s upplevelsen palla köpa de heller eftersom IW bara fuckar upp saker och ting

mg
Medlem

Har man nött 4:an MP käns det ju inte speciellt upphetsande och nedgradera till laggande p2p spelandes mot random nötter varje match!

Förstår varför man inte vill ta chansen o köpa, speciellt när de inte tänker släppa nån beta heller.

Singleplayer, ok, kul en liten stund, som att spela tennis mot en vägg ungefär.

Och angående gnället på att så många kört pirat cod4, och att det nya systemet kommer lösa det käns ju som ren bs, utan ett vettigt mp finns det ju all andledning i världen o ladda ner spelet istället. (för dom som nu sysslar med sådant ) .

Jag tänker iaf vänta på tills det finns ordentligt med recensioner ute på det, om det nu mot förväntan skulle fungera med vettig ping och utan lagg iaf, så blir det köp. 4:an va trots allt det bästa i FPS-väg på länge!

Medlem

Givet köp för mig men kommer vänta tills priset har gått ner lite

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jompadoddle:

Bajsmacka efter bajsmacka? Nu har all min respekt för FZ försvunnit! Journalistik på den nivå hör hemma på lågstadiet. Vi vet ju trots allt att du: Calle Johansson-Sundelius bara försöker leva på den populistiska idén om att CoD: MW2 är skit. Men ni glömmer samtidigt alla de som skiter i dedikerade servrar, de som spelade CoD: MW1 där en atombomb sprängdes och dödade en hel stad (kanske en eller två civila där, eller?), och de som ändå inte tänkte lägga ut ca 2000kr på ett oar mörkerglasögon! För att inte tala om alla konsolägare som besöker er sajt! Så för att få ett par poäng hos ett fåtal väljer du att förolämpa alla oss andra, med att få det att framstå som om man är en idiot som vill ha spelet!

Hej Jompa,

Jag vet ärligt talat inte varför du antar att jag vill rida på något "våg" och det är absolut inte min mening att framställa de som kommer att köpa spelet som idioter, det vore ett märkligt sätt att behandla sina besökare.

Det går däremot inte att blunda för att IW gjort en del märkliga strategival för sin pc-version men jag lägger ingen värdering i det. Mitt jobb är att rapportera vad som händer i spelvärlden och med tanke på den mängd kommentarer varje nyhet om Modern Warfare 2 drar finns det ett särskilt intresse för titeln, som dessutom spås bli en av höstens stora. Läs gärna mina personliga tankar om de debatterade spelsekvenserna vi rapporterade om tidigare.

Att IW själva insett att den delen av spelet kan uppröra genom att låta dig skippa den helt låter vi vara en parentes i sammanhanget.


signatur
123
Skriv svar