DJ Hero dubbelfilmat

Robot
Medlem
DJ Hero dubbelfilmat

Jag testade det på Webhallen och jag måste säga att fastän jag spelat sönder Guitar Hero och i allmänhet ogillar den typen av musik så var spelet roligt.
Frågan är hur länge det håller bara för en som redan tröttnat på GH.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Jag har redan testat det igår på mediamarkt i heroncity
Det roligt men lite ovant bara
kanske ett köp


signatur

Öl löser inga problem, men det gör heller inte mjölk :)

Medlem

Kanske blir att köpa då man är ganska less på GH och RB.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

oooh.... förvånat intressanta artister
styrningen såg dock sådär lagom krånglig ut :S


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Tur man inte har konsol


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

oooh.... förvånat intressanta artister
styrningen såg dock sådär lagom krånglig ut :S

Det är inte så jobbigt som det verkar. Det var styrningen som gjorde det roligt tyckte jag


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

jävla skitmusik faktiskt, trodde det skulle vara roligare.. lite hardstyle och dubstep och sånt!

Medlem

Hmmm det kmr nog att Ut klassa Guitar Hero )...men man får se vad som händer )

Medlem

Låter för jävligt. Inte ett dugg likt scratchande. PLus för grafiken då. Feta 80-talsvibbar


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

lite techno plz

Medlem

Jag är en av dom som i början skrattade åt det här spelet, men det ser faktiskt rätt fett ut Kanske blir att önska sig till jul


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det luktar ju mjölkning lång väg.
Men det ser också riktigt skoj ut.
Jag tror verkligen att det här spelet lätt kan gå om GH eller RB som partyspel - det är ju du själv som fixar musiken som dina polare dansar till isf ^^


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Dyk, inte Dyke.


signatur

tjenare!

Medlem

Paul Van Dyke?? Haha vem fan är det

Förstår inte riktigt konceptet heller. Det är vinylplattor som körs och i detta fallet trance. Det är hyffsat ovanligt att man överhuvudtaget scratchar när du kör trance/house eller annat elektroniskt. Här gör man det hela tiden. Sen är det mesta man gör annars i spelet (ser det ut som) att leka med olika effekter. Rolls/loops osv. Något man inte gör med en vinyl spelare utan med en dyrare mixer / effekt enhet typ efx1000 alternativt lägger loops på cd spelaren (om den har stöd för det).
Så hela konceptet verkar bombat, känns som de som gjort spelet inte har en aning om vad de sysslar med. Nån gång hör jag även ett "spin" ljud, som är rakt av stulet från en cd spelare med joggwheel och scratch funktion (t.ex cdj-1000) det ljudet är omöjligt att få från en vinyl spelare.

Bra jobbat säger jag bara *facepalm*

Medlem

Lite fel val av musik för att det ska låta bra med skratch.
Nu har jag ingen aning vilka låtar det ingår etc. men det skulle fungera mycket bättre till rap.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Hjärndöd musik för en hjärndöd generation.

Medlem

'Nä fy vad äckligt' var min första tanke.. vet inte om jag syftade på musiken eller filmen.. eller både och.

Medlem

För övrigt blir det svårt att få Van Dyk att ställa sig vid 2 vinylspelare och en liten skitt 2-kanals mixer som i spelet.

http://photo.rukes.com/nf07/slides/nf07%20039.jpg

Lite närmare verkligehete.....

Medlem

Det är bra om det kan finnas olika typer av musikstilar så att man når ut till en bredare publik. Att bara fokusera på house och pop-house, progressiv trance och hip-hop är att följa denna moderna trend inom elektronsik musik som blir allt mer kommerciell efter varje dag som går. Paul van dyk för övrigt är en av pionjärerna för techno från Frankfurt tillsammans med Mark Spoon, Sven Väth, Cosmic Baby och TallaXLC, som gav melodisk techno en ny innebörd. Men nu finns inte den charm som fanns förr i dagens elektroniska musik. Särskilt inom trance och techno, som är helt olika stilar. Hardstyle härstammar från hard trance som uppkom i början på 90-talet. Den hardstyle som produceras nu brukar kallas nu-style och är i min mening en mer kommerciell och sockersöt stil än den mer oldschool-stilen som är hårdare och mindre melodisk och som man finner hos låtar som t ex: Brooklyn Bounce - x2x (Deepack mix) samt Deepack - The prophecy.

Med risk för att inte bli för utdraget, bryter jag där.
Jag tycker med andra ord att mycket av dagens elektroniska musik som spelas ute på de flesta krogar har blivit alldeles för kommerciellt och cover på cover malas på utan eftertanke. Cascada och basshunter är 2 bra exempel på hur elektronisk musik uppfattas av okunniga som trance och techno. Det är varken det ena eller det andra. Det är en blandning av hard-trance och pop. Riktig trance enligt mig är: Resistance D - Cosmic love(1992), Paul van dyk - emergency(1995).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Det är bra om det kan finnas olika typer av musikstilar så att man når ut till en bredare publik. Att bara fokusera på house och pop-house, progressiv trance och hip-hop är att följa denna moderna trend inom elektronsik musik som blir allt mer kommerciell efter varje dag som går. Paul van dyk för övrigt är en av pionjärerna för techno från Frankfurt tillsammans med Mark Spoon, Sven Väth, Cosmic Baby och TallaXLC, som gav melodisk techno en ny innebörd. Men nu finns inte den charm som fanns förr i dagens elektroniska musik. Särskilt inom trance och techno, som är helt olika stilar. Hardstyle härstammar från hard trance som uppkom i början på 90-talet. Den hardstyle som produceras nu brukar kallas nu-style och är i min mening en mer kommerciell och sockersöt stil än den mer oldschool-stilen som är hårdare och mindre melodisk och som man finner hos låtar som t ex: Brooklyn Bounce - x2x (Deepack mix) samt Deepack - The prophecy.

Med risk för att inte bli för utdraget, bryter jag där.
Jag tycker med andra ord att mycket av dagens elektroniska musik som spelas ute på de flesta krogar har blivit alldeles för kommerciellt och cover på cover malas på utan eftertanke. Cascada och basshunter är 2 bra exempel på hur elektronisk musik uppfattas av okunniga som trance och techno. Det är varken det ena eller det andra. Det är en blandning av hard-trance och pop. Riktig trance enligt mig är: Resistance D - Cosmic love(1992), Paul van dyk - emergency(1995).

Tack! Skulle inte kunna sagt det bättre själv Hatar när folk snackar om olika genrer utan att veta ett skvatt.

Medlem
Skrivet av Aer0:
Skrivet av magma:

Det är bra om det kan finnas olika typer av musikstilar så att man når ut till en bredare publik. Att bara fokusera på house och pop-house, progressiv trance och hip-hop är att följa denna moderna trend inom elektronsik musik som blir allt mer kommerciell efter varje dag som går. Paul van dyk för övrigt är en av pionjärerna för techno från Frankfurt tillsammans med Mark Spoon, Sven Väth, Cosmic Baby och TallaXLC, som gav melodisk techno en ny innebörd. Men nu finns inte den charm som fanns förr i dagens elektroniska musik. Särskilt inom trance och techno, som är helt olika stilar. Hardstyle härstammar från hard trance som uppkom i början på 90-talet. Den hardstyle som produceras nu brukar kallas nu-style och är i min mening en mer kommerciell och sockersöt stil än den mer oldschool-stilen som är hårdare och mindre melodisk och som man finner hos låtar som t ex: Brooklyn Bounce - x2x (Deepack mix) samt Deepack - The prophecy.

Med risk för att inte bli för utdraget, bryter jag där.
Jag tycker med andra ord att mycket av dagens elektroniska musik som spelas ute på de flesta krogar har blivit alldeles för kommerciellt och cover på cover malas på utan eftertanke. Cascada och basshunter är 2 bra exempel på hur elektronisk musik uppfattas av okunniga som trance och techno. Det är varken det ena eller det andra. Det är en blandning av hard-trance och pop. Riktig trance enligt mig är: Resistance D - Cosmic love(1992), Paul van dyk - emergency(1995).

Tack! Skulle inte kunna sagt det bättre själv Hatar när folk snackar om olika genrer utan att veta ett skvatt.

Jag tycker bara att folket ska få veta hur stilarna smälte in i varandra och sedan ta ställning till det. Varför det också är viktigt att när man döper något till dj, så kan man dra många förgreningar mellan många olika stilar.

På di.fm kan man provlyssna sig fram på skillnader mellan stilarna. T ex; Hard-trance är numera definierat som hard-dance.

Källor som jag glömde ange:

http://www.moodbook.com/music/trance.html

http://dancemusic.about.com/od/genres/g/Trance_Music.htm


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar