Byt ras i World of Warcraft

Medlem

konkursen är nära! haha

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Javas:

Jag hatar Blizzard, dom ska fan ha en påse guldmynt för precis ALLT dom gör! Du kan byta kön å designa om din gubbe gratis i Aion t ex, kostar väl bara in-game pengar.

Blizzard kan suga min ***

Ja vad hemskt ica tar ju betalt för min mat också skandal!!!

HAHAHA jag ROFL MED klossen hahaha...fan bästa posten idag iaf

Medlem

Saftskallar. Det här är ju jättebra för de som vill. Pengarna är antagligen som tidigare sagts mer ett sätt att minska antalet byten till en hanterbar nivå, snarare än ett försök att dra in MASSOR MED FLIS™.

Medlem

Så för futtiga 200:- kan jag cappa min exp på mitt raidgear utan att vecka efter vecka svära över att dom drops jag vill ha inte kommer. Detta utan att tappa mina andra stats. Klart lockande!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

haha, ja ni Bli$$ fanboys... ni tror säkert på riktigt att dom inte tar betalt för att tjäna mer pengar, roligt

Medlem
Skrivet av noxi:

haha, ja ni Bli$$ fanboys... ni tror säkert på riktigt att dom inte tar betalt för att tjäna mer pengar, roligt

Öhh... det är väl ingen som sagt att dom inte gör det för att tjäna pengar? Fattar väl vem som helst att ett företag vill gå med vinst.

Alla typer av transfers i WoW kostar väl runt 200kr? Känns ju inte direkt som att det här kom som ett slag på käften. Folk ska alltid hetsa upp sig så mycket över småsaker.

Medlem
Skrivet av noxi:

haha, ja ni Bli$$ fanboys... ni tror säkert på riktigt att dom inte tar betalt för att tjäna mer pengar, roligt

Vem vill inte tjäna mer pengar?


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Kan väl säga att blizzard är smarta. Eftersom folk betalar ju de pengar som blizzard vill ha för de tjänster dom erbjuder. Så ekonomiskt sett är det win-win för blizzard.
wow VAR ett bra spel, ända tills första exp kom, då la jag av.

Inaktiv

De första spelen var bra men nu kan man väl snart köpa sig till högsta lvl eller köpa en stad.


signatur

Cover for me

Medlem

Är detta ett försök att rida på vågen från den stundande Michael Jackson-filmen?
(Han bytte ju också ras... höhö... hö.)


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Medlem

Förstår inte vad folk gnäller över?
Blizz har lagt till FRIVILLIGA funktioner som egentligen inte har någon som helst påverkan på spelet, inga otillbörliga fördelar för de rika etc...
Du behöver inte byta ras, faktion, göra om utseende, byta server, byta namn etc, de finns bara där IFALL du vill.

Och varför skulle blizz göra det gratis?
Om det var gratis skulle problemet bli att folk skulle göra det konstant bara för skojs skull och skapa onödigt mycket jobb. Så de tar betalt så att bara de som verkligen har behov av det ska utnyttja tjänsterna.. OCH för att tjäna pengar. Inget fel med att tjäna pengar här i världen, så länge de inte tvingar folk betala för de extra sakerna om man itne vill utnyttja dem.

Pansarknekt

Nämen, tjänar dom pengar på en helt frivillig produkt,, skäms


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Äh, skitsamma.

Dom där kronorna drar man in på två timmar på jobbet. Sen kan man ju välja om man vill använda sig av tjänsten eller inte.

Medlem

Oh ja... hata Blizzard för de TVINGAR oss ju verkligen att betala för allt.

Ursäkta men vad är det med folk egentligen? O.o

Medlem
Skrivet av seppuko:

Men byt inte ras då, byt inte server, byt inte namn. För dom som vill är valet bra, att det kostar pengar är säkerligen först och främst för att inte alla ska göra det när dom känner för det.

Men köp inte guld då, låt spelarna som vill köpa guld köpa guld. Det är väl onödigt att ta krafttag mot guldfarmande?

Det skulle inte förvåna mig om Blizzard själva började sälja guld inom en snar framtid..

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Förstår inte vad folk gnäller över?
Blizz har lagt till FRIVILLIGA funktioner som egentligen inte har någon som helst påverkan på spelet, inga otillbörliga fördelar för de rika etc...
Du behöver inte byta ras, faktion, göra om utseende, byta server, byta namn etc, de finns bara där IFALL du vill.

Och varför skulle blizz göra det gratis?
Om det var gratis skulle problemet bli att folk skulle göra det konstant bara för skojs skull och skapa onödigt mycket jobb. Så de tar betalt så att bara de som verkligen har behov av det ska utnyttja tjänsterna.. OCH för att tjäna pengar. Inget fel med att tjäna pengar här i världen, så länge de inte tvingar folk betala för de extra sakerna om man itne vill utnyttja dem.

Du får byta ras en gång gratis. Därefter kostar det?
Själv så lirade jag från release tills en månad efter spelets release, sedan provade jag en trial för inte alltför länge sen. Spelet har förlorat sin charm imo. Då var man ju faktiskt tuff när man blev lvl 60.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Exxo:

Oh ja... hata Blizzard för de TVINGAR oss ju verkligen att betala för allt.

Ursäkta men vad är det med folk egentligen? O.o

Jag är emot hela idén med att byta ras. Men rollspelsdelen är ju borta sen länge sen så jag går och gömmer mig under en sten igen.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Javas:

Jag hatar Blizzard, dom ska fan ha en påse guldmynt för precis ALLT dom gör! Du kan byta kön å designa om din gubbe gratis i Aion t ex, kostar väl bara in-game pengar.

Blizzard kan suga min ***

Ja vad hemskt ica tar ju betalt för min mat också skandal!!!

Hypebole much?

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Förstår inte vad folk gnäller över?
Blizz har lagt till FRIVILLIGA funktioner som egentligen inte har någon som helst påverkan på spelet, inga otillbörliga fördelar för de rika etc...
Du behöver inte byta ras, faktion, göra om utseende, byta server, byta namn etc, de finns bara där IFALL du vill.

Och varför skulle blizz göra det gratis?
Om det var gratis skulle problemet bli att folk skulle göra det konstant bara för skojs skull och skapa onödigt mycket jobb. Så de tar betalt så att bara de som verkligen har behov av det ska utnyttja tjänsterna.. OCH för att tjäna pengar. Inget fel med att tjäna pengar här i världen, så länge de inte tvingar folk betala för de extra sakerna om man itne vill utnyttja dem.

Det är bara att vänja sig. Folk lägger inte alltid ner någon nämnvärd tid till att fundera ut sin åsikt utan de kör oftast bara på samma reaktion de fick när de läste rubriken ungefär. Objektivitet har väl aldrig hört forum på internet till, hmm?

Det är ganska lustigt egentligen att folk klagar när utbudet ökas, men ingen har sagt något innan när funktionen inte fanns över huvud taget.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Inaktiv
Skrivet av pelson:

Bli$$ard. Dom kan väl köpa sig en nation snart?

Senaste gången Blizzard visade upp sina siffror så hade de, tro det eller ej. Gått minus.

Och nej, jag tänker inte sitta och googla upp en källa för det - gört själv. :heart:

Medlem

Antar dom tar pengar för tjänsten mest pga att alla spelare inte ska byta titt som tätt, för det skulle ge dom extremt mkt arbete om det ramlade in ett par miljoner olika ras/namn/alliance-byten vareviga dag. Sen att tjänsterna finns är ju entligen bara bra för dom som är jätte missnöjda och inte kan leva med sina första val.

vill man "slippa" betala så ska man ju se till att välja noggrant då man skapar sina karaktärer... inte så svårt imo.

Medlem

Ok! Då ska vi reda ut några grejer här...
För det första, vilka personer är mest "nördiga" (om vi nu ska krydda lite)? Dem som raidar i WoW på heltid eller dem jävla småbarns nötterna på denna sida som orkar bry sig så förbannat mycket om ett spel som dem inte gillar eller lirar överhuvudtaget.

Lägg energin på annat, typ skolan...

Sen är denna tjänst något som SPELARNA HAR EFTERFRÅGAT och det är en jävla skillnad jämfört om Blizzard bara pang sådär hade gjort tjänsten tillgänglig.

Man bli ju mörkrädd att läsa allt annat än recenstioner och nyheter på denna sida!

Sen tvingar Blizzard ingen att varken lira eller använda någon av tjänsterna som Character Transfer eller Race Change. Det är HELT UPP TILL DIG som äger kontot om du nu vill och behöver göra det!

Har du INTRESSET för spelet så är det endast att betala 140kr i månaden, vilket inte är särskillt mycket!

Medlem

sen när blev 200 mkt pengar? :/ men som sagt man behöver itne använda tjänsterna om mn inte vill så inget o klaga på!

Medlem

Spelet suger dase varför en bry sig om att skriva om en sådan här sak över huvud taget. ?!?!?!


signatur
Medlem

och vem säger att man måste byta ras?

Medlem

Detta är bara roligt ju.

Tror ni på allvar att Blizzard tar 200kr för att få folk att inte byta i onödan, för det hade de räckt med 50kr.
För att begränsa byte av respektive grej kan de ha tidsgränser mm.

Ni som föresten tror att blizzard har folk som aktivt verifierar och sätter igång flytt av folks karaktär är bara fåniga, Om nu inte Blizzard varit otroligt korkade har de självklart automatiserat denna process.

Så att de tar 200kr för tjänsten är helt enkelt för att göra money på de, men inte fel i de. Folk är ju så blåsta så de betalar, personligen är jag emot att man överhuvudtaget ska kunna byta ras eller sida i mmo.


signatur

Did someone say Bläärp?

Medlem

Va? Byta sida utan att byta ras?

Hur fan går det till?

Och har Blizzard inte fattat det är med ROLEPLAYING GAME eller har någon jävel byggt en maskin i spelet som de kan byta ras eller vadå?

Inaktiv

Blizzard behöver nog en extra slant för att reparera att som blev förstört under blizzcon

Inaktiv

Att byta sida är ju frivilligt så ingen behöver ju betala om dom inte vill byta sida. Jag tror inte att Blizzard kommer att öka kostnaden per månad

123
Skriv svar