Torchlight filmat

Medlem
Torchlight filmat

För er som inte har köpt spelet ännu.. så avråder jag er att köpa det. Iaf tills de största buggarna är fixade. En handheld version vore att föredra i detta sammanhang. Särskilt från steam för det är så många buggar att jag har tappat räkningen.
Jag är medveten om att ett spel aldrig kan vara HELT buggfritt. Småbuggar gör inget. Det är dom större buggarna som påverkar spelkänsla och spelbarhet som är de största bovarna.

Det är inte bara jag som har problem:

http://forums.runicgames.com/viewforum.php?f=24&sid=52b608736...

Själva mjukvaran som de har är helt ok, men varför måste man ha steam igång när man spelar spelet? Vill de ha ens användare runt ringfingret eller?
Deras program segar ner datorn och beter sig som ett virus...

Vad beträffar själva spelet i sig, så har jag bara testat å starta upp det.
Ljudet får jag inte att fungera hur jag än vrider å vänder.. vet inte vad det är för fel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Funkar hittills mycket bra hos mig.
Kul spel med.

Medlem

Att man måste ha steam igång för att spela spel man köpt genom programmet är kanske ingen nyhet för de flesta.

Själv har jag inte haft tid att spela torchlight mer än en timme eller två än, men jag stötte inte på några problem alls. Ser fram emot att spela mer när jag har tid.

Medlem

Borde införskaffas, men jag väntar någon månad tror jag.

Ni som testat spelet, vad tycker ni? Fågel fisk eller mittemellan?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av magma:

För er som inte har köpt spelet ännu.. så avråder jag er att köpa det. Iaf tills de största buggarna är fixade. En handheld version vore att föredra i detta sammanhang. Särskilt från steam för det är så många buggar att jag har tappat räkningen.
Jag är medveten om att ett spel aldrig kan vara HELT buggfritt. Småbuggar gör inget. Det är dom större buggarna som påverkar spelkänsla och spelbarhet som är de största bovarna.

Det är inte bara jag som har problem:

http://forums.runicgames.com/viewforum.php?f=24&sid=52b608736...

Själva mjukvaran som de har är helt ok, men varför måste man ha steam igång när man spelar spelet? Vill de ha ens användare runt ringfingret eller?
Deras program segar ner datorn och beter sig som ett virus...

Vad beträffar själva spelet i sig, så har jag bara testat å starta upp det.
Ljudet får jag inte att fungera hur jag än vrider å vänder.. vet inte vad det är för fel.

Märks att det kommer från utvecklarna av buggate london.

Hörde att det inte skulle finnas MP i det här och jag måste bara fråga.. vad är det då för vits med det? Man spelar det väl inte direkt för storyn?

Medlem

Jag har Steam igång konstant på min dator, det håller sig i bakgrunden och stör mig inte och tar inte upp nämvärt mycket resurser. Att säga at Steam beter sig som ett virus är bara okunnighet. Du kan när du vill avinstallera Steam om du inte vill ha det, de allra flesta spel går att köpa på andra ställen.

Tänker nog köpa Torchlight framöver, har dock nog med spel att spela för tillfället så jag inväntar nog lite buggfixar innan jag ger mig på det.

/ LordDaimos

Medlem

Buggar?
Har blivit level 23 och det enda som jag märkt på hela vägen var när min hund fastnade en enda gång, skickade honom till stan för att sälja mina items så fixade det sig.
Gillar man Diablo och gillade Mythos kommer man gilla detta. Detta känns ännu lite mer Diablo dock vilket enligt mig är en fördel, väldigt lätt att förstå och sätta sig in i:D

Har en en ganska gammal dator, 2,13 ghz dual, 2 gig ram, HD 4750 på XP spelet flyter på riktigt bra

Har även hittat en riktigt unikt svärd som PRATAR weehoooo!:D

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av magma:

För er som inte har köpt spelet ännu.. så avråder jag er att köpa det. Iaf tills de största buggarna är fixade. En handheld version vore att föredra i detta sammanhang. Särskilt från steam för det är så många buggar att jag har tappat räkningen.
Jag är medveten om att ett spel aldrig kan vara HELT buggfritt. Småbuggar gör inget. Det är dom större buggarna som påverkar spelkänsla och spelbarhet som är de största bovarna.

Det är inte bara jag som har problem:

http://forums.runicgames.com/viewforum.php?f=24&sid=52b608736...

Själva mjukvaran som de har är helt ok, men varför måste man ha steam igång när man spelar spelet? Vill de ha ens användare runt ringfingret eller?
Deras program segar ner datorn och beter sig som ett virus...

Vad beträffar själva spelet i sig, så har jag bara testat å starta upp det.
Ljudet får jag inte att fungera hur jag än vrider å vänder.. vet inte vad det är för fel.

Märks att det kommer från utvecklarna av buggate london.

Hörde att det inte skulle finnas MP i det här och jag måste bara fråga.. vad är det då för vits med det? Man spelar det väl inte direkt för storyn?

Nu släpptes bara sp-versionen. Mp-versionen kommer senare. Vilket datum det rör sig om, vet jag inte.

Jag köpte det för jag alltid har gillat diablo och dungeon siege serierna. Hack-n-slash i all ära


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Inga buggara för mig heller, spelet funkar helt perfekt. Och STEAM drar ju knappt någon prestanda alls.
Magma borde nog se över sitt system och rensa bort de riktiga virusen.

Inaktiv

Provade demot häromdagen. Mysigt spel, inte jätteavancerat eller djupt på nått sätt. Men det är vad man får för det billiga priset. Blir nog ett köp


signatur

dare to be bold

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Jag har Steam igång konstant på min dator, det håller sig i bakgrunden och stör mig inte och tar inte upp nämvärt mycket resurser. Att säga at Steam beter sig som ett virus är bara okunnighet. Du kan när du vill avinstallera Steam om du inte vill ha det, de allra flesta spel går att köpa på andra ställen.

Tänker nog köpa Torchlight framöver, har dock nog med spel att spela för tillfället så jag inväntar nog lite buggfixar innan jag ger mig på det.

/ LordDaimos

Menar du då steam-spel?

Men tycker du inte det är konstigt att man måste ha steam igång när man kör spel? Jag har köpt spel från gog (good old games) tidigare och de har ingen programvara som måste vara påslagen i bakgrunden för att köra spelen. De kör också med digitala spel.

Det är klart man kan köpa spelen på andra ställen, men det var inte det som var själva frågan

Det är fler än jag som har problem i samband med steam påslaget i bakgrunden och att man kör det på datorer med olika specs från olika webbplater är en viktig faktor.

/Markus


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av aholman:

Buggar?
Har blivit level 23 och det enda som jag märkt på hela vägen var när min hund fastnade en enda gång, skickade honom till stan för att sälja mina items så fixade det sig.
Gillar man Diablo och gillade Mythos kommer man gilla detta. Detta känns ännu lite mer Diablo dock vilket enligt mig är en fördel, väldigt lätt att förstå och sätta sig in i:D

Har en en ganska gammal dator, 2,13 ghz dual, 2 gig ram, HD 4750 på XP spelet flyter på riktigt bra

Har även hittat en riktigt unikt svärd som PRATAR weehoooo!:D

Din utgåva verkar hålla buggarna i schack hehe

Ett pratande svärd? aldrig hört talas om. Låter kul!

Vartifrån köpte du spelet?

Spelet är riktigt mysigt och man får en trevlig känsla av den färgglada atmosfären.

Min karaktär sparar sig inte, sen försvinner vissa items ur inventoryn ibland

Men runic ordnar säkert en patch snart. Jag skulle gärna göra något åt buggarna personligen om jag hade verktygen och kunskapen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Joavels:

Inga buggara för mig heller, spelet funkar helt perfekt. Och STEAM drar ju knappt någon prestanda alls.
Magma borde nog se över sitt system och rensa bort de riktiga virusen.

Det finns folk som har liknande problem som mig om du följer länken i första posten.

Jag kör många andra spel utan problem, som t ex crysis, diablo 2, dungeon siege 2, bioshock.. tja listan kan bli lång..

Har kört 4 olika antivirusprogram och 3 olika spyware program och ingenting hittas.

Specs är:

p4 3.6 ghz
3 gb ddr
hd 4770
win xp home


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av aholman:

Har även hittat en riktigt unikt svärd som PRATAR weehoooo!:D

Heter svärdet Lilacor?:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Inga buggar här heller. Flyter på helt utan problem.

Svårt att uttala sig om spelet än så länge. Det var längesedan jag spelade ett sådant här spel. Väldigt mycket action och loot är det iaf.

Medlem

Måste bara säga att jag ÄLSKAR DET!
Spelade 5h i sträck igår och har kört ännu mer idag.

Fick en bugg där min karaktär inte sparades, så förlorade allt jag gjorde igår, men kör nu på hard vilket är bättre än normal (normal är för lätt). Om ni köper det (gör det ) så skapa en karaktär och sen direkt avsluta, om gubben är sparad då så verkar det fungera finfint.

Medlem

köpte det igår och det har funkat klockrent, inga buggar förutom att AI:n för ens minions kanske inte alltid är klockren. De har en tendens att fastna här och var.

Medlem

hmm.. 144kr genom deras egna sida.. eller 170kr igenom Steam.. svårt val vart man köper det ifrån iaf.. och tacka någon för svag dollar ^^

Medlem
Skrivet av Kerrai:

hmm.. 144kr genom deras egna sida.. eller 170kr igenom Steam.. svårt val vart man köper det ifrån iaf.. och tacka någon för svag dollar ^^

Alltid Steam imo.

Medlem
Skrivet av abbe:
Skrivet av Kerrai:

hmm.. 144kr genom deras egna sida.. eller 170kr igenom Steam.. svårt val vart man köper det ifrån iaf.. och tacka någon för svag dollar ^^

Alltid Steam imo.

Ja precis, känns grymt bra att betala mer för samma sak

nj
Medlem

Förbokade det via GamersGate och har än så länge inte märkt av några buggar mer än att spelet ibland småfryser lite, främst vid skärmen för karaktärsskapande när man växlar mellan de tre klasserna som finns.
Annars så fungerar det felfritt för mig, spelat i någon timme totalt, inga kraschar eller problem.
Verkar vara rätt gott och blandat med vilka som upplever problem, så det lär väl som vanligt handla om kombinationer av hårdvara/drivrutiner/etc som ställer till det.

Ruggigt roligt och underhållande spel iaf, glad över att jag snubblade över det och bestämde mig för att förboka.

Medlem

Jag flyr Steam som pesten, aldrig gillat skiten. Köpte mitt ex av Torchlight genom gamersgate och har inte upptäckt några buggar än. Jag tycker det är bra och otroligt prisvärt. Gillar du hack n slash så kommer du gilla detta!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Detta är bara singelplayer? eller hur är det.. Planeras någon mp typ som diablo.. eller är det storslaget mmo som mythos planerades bli?

Medlem
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av abbe:
Skrivet av Kerrai:

hmm.. 144kr genom deras egna sida.. eller 170kr igenom Steam.. svårt val vart man köper det ifrån iaf.. och tacka någon för svag dollar ^^

Alltid Steam imo.

Ja precis, känns grymt bra att betala mer för samma sak

Absolut, speciellt om jag slipper ha ett till konto, ett till användarnamn, ett till ställe där jag köper spel, en till nerladdningslänk, en till installationsfil.

Att slippa skapa konton och att använda mitt kort på färre ställen är lätt värt att betala lite mer för.

Inaktiv

FZ borde nämna att det finns ett demo på Steam.

Medlem

Köpte detta spel igår.
Tycker de är små skoj.

Men måste säga, med bara 3 klasser så tycker man att de borde kanske vara lite mer djup i karaktärs utvecklandet.

Skillsen är få och skit tråkig imo, vilket förstör spelet ganska styggt

Inaktiv
Skrivet av magma:

För er som inte har köpt spelet ännu.. så avråder jag er att köpa det. Iaf tills de största buggarna är fixade. Särskilt från steam för det är så många buggar att jag har tappat räkningen.

Lustigt, jag har köpt det från Steam och inte haft en enda bugg än så länge. Vad är det för buggar från Steamversionen som du tappat räkningen på?

-----

För er som är intresserade, så finns det en gratisdemo från Steam. Ladda ner och spela. Får ni inga problem med demot så går det att låsa upp till fullversionen.

Hoppas demot dyker upp på FZ också om Runic gör det allmänt tillgängligt.

Medlem

gillar spelet jätte mycket

dock så laggar det ibland för mig och det borde det ju inte göra när det ska funka på en 800mhz med 512mb ram och 64mb graffekort

och jag har amd athlon 64 x2 1.8ghz , 2gb ram och ati radeon x1150 256mb (vet att kortet är kasst men borde klara detta)


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av dosman:

FZ borde nämna att det finns ett demo på Steam.

Tackar tackar:)

Edit:Stalker(orginal) finns för 5 euro på steam såg jag.Riktigt klipp.


signatur

PSN:Eric_says

12
Skriv svar