Torchlight filmat

Medlem

Har spelat demon hela eftermiddagen och har inte drabbats av några buggar alls faktiskt, överväger att köpa det men har inte bestämt mig ännu.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Har inte stött på några problem alls och jag har spelat i ungefär 7 timmar. Kommit ungefär halvvägs genom spelet skulle jag gissa på. Riktigt, riktigt trevligt spel - förvånansvärt prisvärt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag är alltid intresserad av spel som släppa med editor. Har någon testat den ännu? Intryck? Är det enkelt att använda? Bugfest?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Skoj spel och kostar inte mycket. Kommer bli ännu bättre när multiplayerdelen släpps.
Heja!

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av magma:

För er som inte har köpt spelet ännu.. så avråder jag er att köpa det. Iaf tills de största buggarna är fixade. Särskilt från steam för det är så många buggar att jag har tappat räkningen.

Lustigt, jag har köpt det från Steam och inte haft en enda bugg än så länge. Vad är det för buggar från Steamversionen som du tappat räkningen på?

-----

För er som är intresserade, så finns det en gratisdemo från Steam. Ladda ner och spela. Får ni inga problem med demot så går det att låsa upp till fullversionen.

Hoppas demot dyker upp på FZ också om Runic gör det allmänt tillgängligt.

Precis, än så länge
Bara för att nämna några:

-Karaktären autosparas inte jämt.

-Får inget ljud på en av datorerna (på den andra datorn är det ljud, men det kommer av och till).

-Items försvinner då och då från inventory.

-Laddningstiderna (Jag vet inte om detta är en bugg eller inte, men för ett spel som inte är så krävande borde laddningstiderna var betydligt kortare).

-Spelet vägrar starta ibland.

Det är samma fenomen på min laptop.

Ska jag fotsätta?

Utav det jag har provat i spelet så är det sjukt addicting. Riktigt kul och det känns som man skulle kunna fortsätta lira om det inte vore för alla dessa buggar som förstör lite av känslan.
Man vet aldrig om spelet kommer autospara karaktären eller inte.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

gillar spelet jätte mycket

dock så laggar det ibland för mig och det borde det ju inte göra när det ska funka på en 800mhz med 512mb ram och 64mb graffekort

och jag har amd athlon 64 x2 1.8ghz , 2gb ram och ati radeon x1150 256mb (vet att kortet är kasst men borde klara detta)

Instämmer

Det hackar för mig också då och då.

T.o.m på core 2 duo t5600 med x1600, 2 gb ram.

Det är nog svårt för spelutvecklare och microsoft samt hårdvarutillverkare att få ett spel å fungera för alla användare samtidigt eller lika bra.

Kom ihåg när nwn 2 släpptes.. många klagade på att det var så himla buggigt.. men jag märkte då inte nå buggar i det spelet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv
Skrivet av magma:

Precis, än så länge
Bara för att nämna några:

Ska jag fotsätta?

Jag har säkert spelat det lika mycket eller antagligen mer, om du inte fått något press-recensionsexemplar i förtid. Jag har stött på en bugg som inte påverkade spelet speciellt mycket (en npc från huvud-questen följde inte med mig, men nästa del fungerade i alla fall).

Nej tack du behöver inte fortsätta, tycker ditt inlägg var något överdrivet. Om du upptäckt en del buggar så hade du kunnat ta upp dem istället för att skriva sånt som "har tappat räkningen (på antalet buggar)" och "avråder jag er att köpa det".

Dessutom sa jag att det finns en demo på Steam, kan man spela den utan problem så är det bara att köpa och låsa upp ifall man gillar spelet.

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Dinskugga:

gillar spelet jätte mycket

dock så laggar det ibland för mig och det borde det ju inte göra när det ska funka på en 800mhz med 512mb ram och 64mb graffekort

och jag har amd athlon 64 x2 1.8ghz , 2gb ram och ati radeon x1150 256mb (vet att kortet är kasst men borde klara detta)

Instämmer

Det hackar för mig också då och då.

T.o.m på core 2 duo t5600 med x1600, 2 gb ram.

Det är nog svårt för spelutvecklare och microsoft samt hårdvarutillverkare att få ett spel å fungera för alla användare samtidigt eller lika bra.

Kom ihåg när nwn 2 släpptes.. många klagade på att det var så himla buggigt.. men jag märkte då inte nå buggar i det spelet.

OT: nwn2 är fortfarande sjugt trögt även om man har en bra dator. Nästan så man kan kalla det för en bug med tanke på den grafik det levererar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fungerar perfekt för mig, har inte sett skymten av någon bugg ännu. Och att man måste ha steam igång? Vem bryr sig.


signatur

Jaha.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av magma:

Precis, än så länge
Bara för att nämna några:

Ska jag fotsätta?

Jag har säkert spelat det lika mycket eller antagligen mer, om du inte fått något press-recensionsexemplar i förtid. Jag har stött på en bugg som inte påverkade spelet speciellt mycket (en npc från huvud-questen följde inte med mig, men nästa del fungerade i alla fall).

Nej tack du behöver inte fortsätta, tycker ditt inlägg var något överdrivet. Om du upptäckt en del buggar så hade du kunnat ta upp dem istället för att skriva sånt som "har tappat räkningen (på antalet buggar)" och "avråder jag er att köpa det".

Dessutom sa jag att det finns en demo på Steam, kan man spela den utan problem så är det bara att köpa och låsa upp ifall man gillar spelet.

Ok. Precis samma sak hände mig en gång hitills.

Ja, vid närmare eftertanke var det lite överdrivet.
Var lite småbitter, vilket resulterade i uttryck av ren frustration. Ber om ursäkt för det.

Inlägget skrev jag lite väl fort. Tanken var också att ta med info om att ett demo var släppt och bugginfon. Jag uttryckte mig fel, sry för missvisningen.

Men buggarna stämmer dock, även om de inte framgick i mer detalj.

Btw:
Fick support på Runic games forum och ljudproblemet är löst. Har ett audigy 2 zs och bytte drivrutiner.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Jag ska inte gnälla för mycket också, vet själv hur det är när ett spel man gillar inte funkar.

Såg att de jobbar på att fixa flera buggar här också:
http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=24&t=2030

Medlem

Fantastiskt spel, vilket djup och kul system dom har med spells, skills & oändligt dungeon crawlande! Skulle bara spela en timme och här sitter man, tråkigt för er som snubblat över buggar då jag har haft turen och inte märkt en enda än så länge. Well nu bär det av till sängs.

Medlem

Jag tror nog att de flesta problem snart är lösta.

Tack för länk!

Riktigt bra initiativ från Runic.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

köpt o inga buggar för mig iaf fått freeze på skärmen en gång när hela skärmen exploderade

Vissa buggar som vissa har kommer bli lösta sig när dom släpper en patch så det mesta som folk har haft strul med finns det fixar för.

Köper man via steam så måste man ha steam igång bara acceptera eller välja annat sätt att köpa.

Spelet kommer också släppas på media men först om några månader så vill man vänta tills dess varsegod.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av magma:

För er som inte har köpt spelet ännu.. så avråder jag er att köpa det. Iaf tills de största buggarna är fixade. En handheld version vore att föredra i detta sammanhang. Särskilt från steam för det är så många buggar att jag har tappat räkningen.
Jag är medveten om att ett spel aldrig kan vara HELT buggfritt. Småbuggar gör inget. Det är dom större buggarna som påverkar spelkänsla och spelbarhet som är de största bovarna.

Det är inte bara jag som har problem:

http://forums.runicgames.com/viewforum.php?f=24&sid=52b608736...

Själva mjukvaran som de har är helt ok, men varför måste man ha steam igång när man spelar spelet? Vill de ha ens användare runt ringfingret eller?
Deras program segar ner datorn och beter sig som ett virus...

Vad beträffar själva spelet i sig, så har jag bara testat å starta upp det.
Ljudet får jag inte att fungera hur jag än vrider å vänder.. vet inte vad det är för fel.

Du var ju skoj, Steam drar den otroliga mängden av 31mb ram atm.
Själv är jag mer än halvvägs igenom spelet utan att han stött på en enda bugg.

Inaktiv

Steam drar en del RAM om man har klienten öppen och har varit inne på Store och Community sidorna som är webbaserade. Men när man minimerar genom att stänga klienten så flushar den allt det minnet.

Här är mitt exempel:
Öpppnade steam-klienten och var inne på Store och Community, Steam drog 28MB. Sen stängde jag klienten (dvs minimerade till systray), då gick den ner till 6MB.

12
Skriv svar