Microsoft avfärdar strömmande spel

Robot
Microsoft avfärdar strömmande spel
Medlem
Microsoft avfärdar strömmande spel

Känns mer som om dom skulle vara rädda om att OnLive eller Gai saken skulle bli en hitt för om det skulle ske så skulle dom gå i konkurs, det är vad jag känner och tänker.

Medlem

Jag är tveksam, vilken anslutning idag, eller imorgon, skulle kunna hantera informationsmängden som skyfflas fram och tillbaka mellan hårddisk, cpu och grafikkort?

@Kotou, MS behöver inte vara rädda för nåt, om de ser att det här kommer funka så kommer de garanterat köpa upp alla stora aktörer på marknaden.

KoP
Medlem
Skrivet av Kotou:

Känns mer som om dom skulle vara rädda om att OnLive eller Gai saken skulle bli en hitt för om det skulle ske så skulle dom gå i konkurs, det är vad jag känner och tänker.

Är ju inte svårare än att dom hakar på isåfall och börjar sälja sina spel via en sån tjänst. Så rädsla handlar det säkert inte om. Tror själv det kommer dröja innan tjänsten finns i var gamers rum.

Medlem

Med tanken på att hela världen kör på ADSL idag så har de lite chans att lyckas... men så fort upplandnings hastigheter i kommande ADSL tekniker skruvas upp då kommer vi se de tjänster att explodera..

Medlem

Jag tror stenhårt på det här, men samtidigt tror jag att om det ska fungera så behövs det ändå konsoler så man kan spela offline vid de tillfällen då en nätverkskabel grävts sönder etc..
Alltså att man köper en slags konsol, varpå man sen kan välja om man vill spela strömmat direkt till TV'n, eller om man ska spela offline. Bara en tanke jag haft... Och offlinespelen lär ju inte kunna vara så brutalt snygga som onlinespelen kommer kunna vara

Medlem

Håller med Jerry här, hur fan de än gör kommer en lokal konsol eller PC ge en bättre upplevelse.

För att strömma t.ex. Crysis på snyggaste grafikinställningarna i 1920x1080 och 60 FPS med acceptabla fördröjningar över en lina på 2 Mbit (vilket de hävdat att de kan) så MÅSTE de:

1. Ta indata från klienten.
2. Beräkna allting på serversidan (blir väldigt mycket om 100 pers spelar Crysis samtidigt).
3. Komprimera videoströmmen något brutalt, vilket oundvikligen försämrar bildkvaliteten, och skicka tillbaka till användaren.
4. Allt detta ska den göra så snabbt att användaren inte känner av något lagg (inte troligt).

Med en lokal konsol eller PC blir det ingen försämrad bildkvalitet eller lagg.

Inaktiv

Ingen som tänker på hur många datorer det skulle krävas för att köra tex crysis för 10000 personer samtidigt?

Inaktiv
Skrivet av Tingström:

Ingen som tänker på hur många datorer det skulle krävas för att köra tex crysis för 10000 personer samtidigt?

Skillnaden är att dom kör det på dedikerade servrar, inte hemma datorer som är seriekopplade

Medlem
Skrivet av MrStalker:

Håller med Jerry här, hur fan de än gör kommer en lokal konsol eller PC ge en bättre upplevelse.

För att strömma t.ex. Crysis på snyggaste grafikinställningarna i 1920x1080 och 60 FPS med acceptabla fördröjningar över en lina på 2 Mbit (vilket de hävdat att de kan) så MÅSTE de:

1. Ta indata från klienten.
2. Beräkna allting på serversidan (blir väldigt mycket om 100 pers spelar Crysis samtidigt).
3. Komprimera videoströmmen något brutalt, vilket oundvikligen försämrar bildkvaliteten, och skicka tillbaka till användaren.
4. Allt detta ska den göra så snabbt att användaren inte känner av något lagg (inte troligt).

Med en lokal konsol eller PC blir det ingen försämrad bildkvalitet eller lagg.

Tror inte riktigt att du förstår den teknik som ligger bakom det här.

Checka: http://www.onlive.com/

Kolla hur snabbt trailern laddas och i vilken kvalité den är i. Helt sjukt. Får sjukt hög framerate också.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av MrStalker:

Håller med Jerry här, hur fan de än gör kommer en lokal konsol eller PC ge en bättre upplevelse.

För att strömma t.ex. Crysis på snyggaste grafikinställningarna i 1920x1080 och 60 FPS med acceptabla fördröjningar över en lina på 2 Mbit (vilket de hävdat att de kan) så MÅSTE de:

1. Ta indata från klienten.
2. Beräkna allting på serversidan (blir väldigt mycket om 100 pers spelar Crysis samtidigt).
3. Komprimera videoströmmen något brutalt, vilket oundvikligen försämrar bildkvaliteten, och skicka tillbaka till användaren.
4. Allt detta ska den göra så snabbt att användaren inte känner av något lagg (inte troligt).

Med en lokal konsol eller PC blir det ingen försämrad bildkvalitet eller lagg.

Tror inte riktigt att du förstår den teknik som ligger bakom det här.

Checka: http://www.onlive.com/

Kolla hur snabbt trailern laddas och i vilken kvalité den är i. Helt sjukt. Får sjukt hög framerate också.

Riktigt häftigt!


signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av Kotou:

Känns mer som om dom skulle vara rädda om att OnLive eller Gai saken skulle bli en hitt för om det skulle ske så skulle dom gå i konkurs, det är vad jag känner och tänker.

MS gör ju inte bara xbox, dessutom skulle de haka på om det skulle bli en hitt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Bildsignalen + Indata från mus/tangentbord kan väl inte kräva så stor bandbredd?

1
Skriv svar