Civila dödsoffer i Modern Warfare 2?

Robot
Medlem
Civila dödsoffer i Modern Warfare 2?

Seriöst, IW har blivit helt sjuka.
De gör tydligen allt för att synas i rampljuset nu, oavsett vad det har för konsekvenser.
Uselt, riktigt usel! :evil:

Edit: Alltså, massuppfitta mig rätt: Döda civila = kul vändning, men det är en spottloska på communityn att släppa små teasers när de vet hur förbannade många är.
Konsolfanboys, andas innan ni spyr för tusan.
Äger 360 & PS3 (och Wii ), men ser det fortfarande som en spark i skrevet på PC-folk.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

ro
Medlem

Ah.. Postal..

Medlem

FAN VAD HÄFTIGT!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Fint Längtar till spelet kommer!


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Äh, aftonhoranrubrik.

Hur kan man ens reagera på sånt här? Det är ett spel, inget annat.


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

ser tråkigt ut. kan det vara nått sorts intro till spelets huvudhandling?

Kanske tillomed är en amerikansk flygplats, då kommer ju övriga världen väl o tycka att det är helt okej...

men löjligt o gnälla, såvitt jag vet har folk dödat oskyldiga sedan långt före datorspelen uppfanns!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

kan det vara fortsättningen på den första trailern tro? flygplats och ryssar..


signatur

I have spoken..

Medlem

Det handlar om en berättelse, inte olika andra medium som böcker eller film där civila dödsoffer knappast är något nytt. Att skapa en berättelse som handlar om krig utan att ha med civila dödsoffer skulle enligt mig vara mer upprörande.


signatur

12:50. Press Return

Medlem

Ser grymt ut.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Va fan, det här känns som det bara blir sämre och sämre, det här kunde dom väll ändå skippa?
Visst det är ett spel men att slakta civila människor hör inte hemma i Call of Duty...

Medlem

Fan jag förväntade mig att det skulle vara en möjlighet att kunna göra detta i spelet, märkligt att det blir något snack om det överhuvudtaget. Överkänsliga jäklar

Medlem

Mm. Att detta spel skulle skapa större moralpanik än något annat har jag svårt att se. Möjligen bara för att spelet i sig är ett medialt hett ämne för tillfället.

Medlem

Right on "Richard" förresten...

Medlem

Det där såg ju inte helt fel ut om man ska vara ärlig, singleplayer kommer säkert bli riktigt bra som vanligt.
Jag kommer dock vänta med att köpa spelet tills jag får bekräftat om multiplayer är acceptabelt eller ej med p2p servrar, anser inte att det är värt de pengarna för den korta spelupplevelsen som singleplayer erbjuder

Medlem

Fan IW har Cojones. Det var riktigt obehagligt att kolla på men kanske är det för att skapa hat för skurken i spelet. Att klaga på detta tycker jag är löjligt, klart som fan att man ska kunna trycka på känsliga knappar för att dras in i spelets handling. Om inte folk vågar det kommer ju aldrig spel kunna vara konst. Dit jag vill komma är f* AkirA ^^


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Rätt så smaklöst faktiskt. Inte för att jag tror att folk blir mer benägna att döda efter att ha spelat sånt här. Jag ser bara inte poängen med det. Ska det höja inlevelsen? Se situationen från terroristernas ögon?

Nog för att spelutvecklare bör få göra sånt här men det känns lite som om de gör det bara för att de kan, inte för att det gör spelet bättre.

Medlem

Ser fantastiskt ut, inte för att man dödar civila utan för att de tar en ur spelens comfort zone som tyvärr är alldeles för lam, det finns sällan ngn edge i dagens spel och många är rädda för att visa ngt brutalt.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Medlem

Något smaklöst faktiskt, men det skulle väl komma förr eller senare iaf. Var ju något liknande i 5an med där man pangade ner ett par obeväpnade tyska krigsfångar vid en tunnelbanneingång.

Intressant dock att snubben såg ut att spela hemma och på sin ps3a, är spelet släppt tidigare där eller vad?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

"Visst det är ett spel men att slakta civila människor hör inte hemma i Call of Duty..."

sist jag kollade var call of duty ett spel om krig å i krig har civila en förmåga att bli dödade i större antal än soldater.. snudd på iaf.

Medlem

haha... vill se det i spelet sen..

Inaktiv

Redan en pirat som dragit ner det till sin xbox verkar det som.


signatur

PSN - Addeproffs

Medlem

Bara för att man kan döda civila i spelet så behöver man inte göra det.

Om man vill, så kan man försöka "spela seriöst" och försöka undvika att döda civila och bara göra det som man har i uppdrag att göra.

Upp till var och en alltså, så varför gnälla?...

// edit

Videon är borttagen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Trevligt med lite civila dödsoffer. På tok för få spel som tar ut svängarna.

Allt ska vara så löjligt politiskt korrekt idag. Bah, jag kräks på all politisk korrekthet.

Kärnvapen som dödar en massa amerikaner i CoD4 (och en massa civila man aldrig får se) och civila nedjagade av terrorister i MW2. Infinity Ward vet vad jag gillar.

Medlem

är nog gjort just för att skapa förakt emot handlingens badguys...
kommer säkert att ge en smått äcklande känsla att spela igenom det kapitlet, vilket är bra. spel som berör är de bästa!

första MW hade ju nyskapande scener på ett annat sätt...Avrättningen i introt, samt den korta sekvensen efter atombomben detonerat, när man kryper runt en stund innan man dör.

Gjort för att skapa en stämmning och bygga upp en handling.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Blev faktiskt lite illa till mods av att se det här, men tycker inte nödvändigtvis att det är dåligt; för mig är det snarare ett steg för spelen att utvecklas ett steg och bli mer likt annan kultur (som film och litteratur) genom att t.ex. våga skildra såna här saker.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Men seriöst! Tittade på filmen och röstade i omröstning när jag tittat på hälften, vilket så klart gör att man hamnar på någon annan sida... Går tillbaka för att titta vidare och då står det såklart "Video has been removed by Metacafe" eller dylikt... typiskt!

Medlem

AWESOME!!


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Skriv svar