Civila dödsoffer i Modern Warfare 2?

Medlem

Hallå alla!

Vad gör man inte i GTA då?

Döda civila för att det e kul är ju det enda man i princip gör det spelet:P
Fattar inte att folk reagerar på det ist...

Medlem
Skrivet av Jonny:

Våldtäckt av gamla och barn förekommer också flitigt i krig, ska vi tillåta det i spel också?
Jag tror det är en tidsfråga innan vi får se det!
Men, so what, det är ju bara ett spel!

..och goombas i Super Mario, man pressar sönder deras hjärnor genom att hoppa på dem. Tänk att dessa goombas endast gör vad de måste för att inte bli dödade av Bowser. Fan vad det är omoraliskt att döda dem, skall vi tillåta det? Om man ändå tillåter det så kan man ju tillåta t.ex. en Fritzl-sim..

Medlem
Skrivet av Jonny:

Våldtäckt av gamla och barn förekommer också flitigt i krig, ska vi tillåta det i spel också?
Jag tror det är en tidsfråga innan vi får se det!
Men, so what, det är ju bara ett spel!

Det ändrar inte att vi i många många år kunnat spela spel där det gått att ta livet av "civila", inte har det övergått till barnvåldtäkt för det.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

å vem vet. folk kanske lär sig att sluta glorifiera våld/krig så in i helvete om mer sånt här visas så dom ser hur det i gentligen är.

Medlem

Fick en känsla av respekt och avsky samtidigt när jag såg detta. Samtidigt är det intressant och vågat av Infinity att göra en bana från detta perspektiv. Men det känns också väldigt fel.

Jag vet inte var jag står här. Måste nog spelas först innan jag kan ta ställning.

Inaktiv

kommer döda alla civilla som liknar fienderna. annars så kanske ja dödar nåra civilla springade kycklingar.
vem bryr sig? det är ett spel. ett spel där man DÖDAR fiender så inget ändras om man DÖDAR civilla. det är ett spel asså inte verkligt.


signatur

OG GANGSTA PARTY

Inaktiv

Tycker att de är gott att man kan skjuta ner vad man önskar, gör spelet mer verklighets troget. Brukar störa mig satan på bög civila som springa runt och ser fula ut

Medlem

äsch är väl inte så farligt, det är ju ett spel för tusan inget annat.

http://bashandslash.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Medlem

Hmm, undrar ifall det blivit en annorlunda reaktion på folket här ifall man varit en SS-Soldat och mejat ner Judar på löpande band i ett koncentrationsläger?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hm, som några föregående talare. GTA så slaktar du ju civila hur du vill, kan köra över dom, skjuta, slå ihjäl osv, det är ju minst lika störande.
Men jag tycker inte alls att det är störande, liknande visas på film och i andra spel så.
Ett spel är ett spel sluta ta det på så stort allvar.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Hmm, undrar ifall det blivit en annorlunda reaktion på folket här ifall man varit en SS-Soldat och mejat ner Judar på löpande band i ett koncentrationsläger?

Inte om det vart en del av en story. Det skulle göra spelaren mer motiverad att ta död på den onda SS bossen, samt så funkar det också att visa just hur ond denna person är.

Så länge det funkar i sammanhanget och inte görs bara för att chocka tycker jag det är helt ok!

Inaktiv

Att döda civila finns ju faktiskt i dom flesta spel. Är ju knappast något nytt eller nämnvärt, Grand Theft Auto spelen och Saints Row spelen är ju långt ifrån dom enda som det går i. Jag tvivlar starkt på att spelaren själv kommer ränna runt o skjuta civila hela dagarna i MW2, utan snarare att det handlar om ett specifikt scenario för att bygga på storyn.

Medlem

DET ÄR ETT SPEL.

Herregud, att folk fortfarande håller på och klagar på sådana här saker, rasist anklagelserna mot RE5 för att man är i Afrika och där bor inga svarta?

Gud va trött jag blir, däremot måste jag säga att jag inte direkt gillar dom andra sakerna dom gjort som 3e person och match making skit, tur att jag inte förbeställt det än.

Medlem

Undrar hur det kommer gå nu i Tyskland och Australien:(

Medlem

Äsch, folk blir stötta för att civila dör i spel. Borde man inte bli lite mer stött för alla civila som dör I VERKLIGHETEN istället? Bryr man sig mer om digitala civila än riktiga kanske det är något som är fel. Eller?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Civila offer och Tredje persons perspektiv - Dedicated servers? NO !

ROFLCOPTER


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av Jonny:

Våldtäckt av gamla och barn förekommer också flitigt i krig, ska vi tillåta det i spel också?
Jag tror det är en tidsfråga innan vi får se det!
Men, so what, det är ju bara ett spel!

Du har en poäng där. Undrar om många hade tyckt att ovanstående var helt ok, bara för att det var polygoner och bara ett datorspel då också?

Skulle det vara lika ok att spela som den som gör sådant? Jag måste säga nej... Trots att det bara är polygoner och pixlar så skulle jag inte med en spelkaraktär vilja våldta gamla och barn för att det är en "del av storyn".

Därför tycker inte heller det verkar nödvändigt att ha med en spelsekvens där man ska massmörda civila på en flygplats i spelet...

Medlem

Va soft Hoppas civila finns i kampanjen så man får vara vaksam med skjutandet. Och varför skulle man lacka på civila offer i spel? Det är bara på låtsas


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Som de flesta säger, det är ett spel.
Samt vad gör de för skillnad på att man dödar civila o militära gubbar igentligen?

JB
Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av Skitz:

Äh, aftonhoranrubrik.

Hur kan man ens reagera på sånt här? Det är ett spel, inget annat.

"Flygplatschef rasar över Modern Warfare 2" - gärna med en bild på chefen i fråga vid ett köksbord, hållandes i spelet och tittandes in mot kameran med förbannat blick.

Hahahaha

xD

bäst!

Medlem
Skrivet av Skitz:

Äh, aftonhoranrubrik.

Hur kan man ens reagera på sånt här? Det är ett spel, inget annat.

Håller fan med, lite overreakt...


signatur

B lup

JB
Medlem
Skrivet av Jeans:

Ser inte problemet, döda civila gör man varje gång man spelar GTA.

Hehehe xD

Döda civila, bli jagad av polisen, känna rushen av att bli jagad och köra sig till frihet, är ju det spelläget / det uppdrag som man kan göra om oändligt antal gånger.

Medlem

att folk gnäller på det här,
civila förluster är oundvikligt i krig.
fuckin hippies

Medlem

Man har dödat civila förr och lär göra det igen. Enda skillnaden mot terroristerna är möjligtvis att de civila är obeväpnade, men i övrigt är de båda människor, samma handling i grunden. Oskyldiga civila kunde ju dö när man spelade rollercoaster tycoon, varför inte i ett fps?

Tycker det är kul att så många tycker det är skillnad på att döda terrorister och civila (i spel). få se nu, hur vet vi att de är terrorister och inte ädla frihetskämpar som USA's diktatoriska arme ska stoppa för att få billigare olja?
Att vi blint avrättar "stygga terrorister" utan tvekan gör väl inte oss bättre än de som avrättade "stygga judar" för att rädda sitt land?
Hurvida de är civilklädda eller ej spelar ingen roll, ett mord är ett mord. Oavsett klädsel och bestyckning på den du dödar så är de människor (eller påhittade figurer) , alltså är det samma sak.

Huruvida det är rätt eller fel att skjuta någon kan alltid disskuteras, de ädlaste syften under krig kan snabbt visa sig vara helt annorlunda efter krig.

Medlem

Är inte en meningarna med spel att man har val som förhoppningsvis inte skaparen av verket från början tvingar en att göra? Du har lika stor möjlighet att ha ihjäl verkliga civila (hur många militärer har vi egentligen kvar ) som du har i spel.

Jag skulle vilja se ett riktigt terroristspel, där man inte är undercoveragent åt någon amerikans byrå utan verkligen har som mål att döda så många som möjligt. Anledning? Tja, för att det går och för att det inte bör göras utanför ett spel.

Medlem

Fan va fränt SPLATTER FEST på civila

Skrivet av Dumlen:

Hmm, undrar ifall det blivit en annorlunda reaktion på folket här ifall man varit en SS-Soldat och mejat ner Judar på löpande band i ett koncentrationsläger?

Mäktigt hade jag iallafall velat göra.:up::heart:


signatur
Medlem
Skrivet av Dumlen:

Hmm, undrar ifall det blivit en annorlunda reaktion på folket här ifall man varit en SS-Soldat och mejat ner Judar på löpande band i ett koncentrationsläger?

jag gissar på att du inte tittar på film eller läser böker så ofta, civila dör ganska ofta i dom. varför inte i spel?


signatur

God is dead

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

Hmm, undrar ifall det blivit en annorlunda reaktion på folket här ifall man varit en SS-Soldat och mejat ner Judar på löpande band i ett koncentrationsläger?

Tänkte du innan du skrev det där? Något av det mest cyniska som skulle kunna skrivas här!

Skulle du vilja veta svaret på den frågan från vissa onämnda på denna planeten? Spel är Spel, finns ingen anledning att dra upp det där.

Ah, eller du menar att en jude är värd mer än flygplatsarbetare? Eller samma som pixlar? Jag är helt lost på vad du vill säga, faktiskt?

P.S (Die Hard någon?), tror jag missa den artikeln också. Tror jag minns spelet där man råkade skjuta civila på en flygplats ibland, kan ha varit en illusion dock ... my bad!

Medlem
Skrivet av acid999:
Skrivet av Jonny:

Våldtäckt av gamla och barn förekommer också flitigt i krig, ska vi tillåta det i spel också?
Jag tror det är en tidsfråga innan vi får se det!
Men, so what, det är ju bara ett spel!

Du har en poäng där. Undrar om många hade tyckt att ovanstående var helt ok, bara för att det var polygoner och bara ett datorspel då också?

Skulle det vara lika ok att spela som den som gör sådant? Jag måste säga nej... Trots att det bara är polygoner och pixlar så skulle jag inte med en spelkaraktär vilja våldta gamla och barn för att det är en "del av storyn".

Därför tycker inte heller det verkar nödvändigt att ha med en spelsekvens där man ska massmörda civila på en flygplats i spelet...

Är det värre att begå våldtäkt än att döda en människa?

Skall vi censurera film, böcker, konst och teater också? Censur av Shakespeare för att det begås mord?

(Tyvärr har Sverige varit världsmästare på att censurera film, något jag aldrig funnit riktigt klokt)

Valet är ditt om du läser en bok eller tittar på en film, likaså när det gäller att spela ett spel.

Det här känns som motorsågsmassakern-debatten... och se hur den filmen totalt fördärvde vårt samhälle och producerade massmördare?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skriv svar