Robot
Fallout 3 GOTY

Att Fallout 3 var ett av fjolårets bästa spel är inget att orda om. Höga betyg och bra försäljning bidrar till att spelet fått en "Game of the Year"-behandling. Denna utgåva innehåller originalet och alla släppta expansioner. En given vinnare - om det inte vore för buggarna.


Medlem
Testat - Fallout 3 GOTY

Hm... kanske skall testa detta spel någon gång om jag hittar det riktigt billigt. Fast till PC då. Hur som helst praktiskt när de släpper allt i en och samma box.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

Kastar man in Wanderer's Mod och lite annat smått och gott tycker jag att Fallout 3 är värt att spela, annars verkligen inget för mig. Håller mig till Fallout 2.

Medlem

Har spelat det nu lite över 30h men har faktiskt inte stött på några buggar. Det jag tycker är irriterande är det tar lite tid när spelet ska ladda extrainnehållet när man startar upp det.

Medlem
Skrivet av Ch4rles:

Har spelat det nu lite över 30h men har faktiskt inte stött på några buggar. Det jag tycker är irriterande är det tar lite tid när spelet ska ladda extrainnehållet när man startar upp det.

Då får jag säga att du haft en väldig tur, exempel på ställen där buggarna haglade var i Operation Anchorage, tre gånger fastnade jag i marken samt en gång i en sten. Två gånger kunde jag inte skjuta fienderna då dessa var döda, men ändock fortsatte skjuta på mig.

I Mothership Zeta fastnade jag bara två gånger på olika ställen, men fienderna som jag dödat fastnade mer än gärna inuti väggar så att dessa sedan inte gick att "loota".

I Point lookout kunde jag en av gångerna inte gå ur båten som jag färdades i, och en gång fastnade jag i ett rum då utgången var blockerad av en osynlig vägg.

Den av expansionerna som verkar vara minst buggig var The Pit som enbart bjöd på fpsdrops.

Medlem

Måste ha!

Ångrar skarpt att jag sålde mitt Fallout 3 - så kommer bli att köpa detta (då de sjunkit lite i pris

typ hur många timmar får man ut, utav detta liret?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Definitivt värt ett köp. Finns en hel del att göra. Speciellt om man inte har spelat Fallout 3 innan.

Inaktiv

Skönt att det är PS3 som drar ned Fz's betyg. haha, man får väll skylla sig själv om man kör datorspel på konsoll

Medlem

kör detta på xbox360 och jag upplever inte speciellt mycket buggar. det har krashat men bara någon enstaka gång av de hundratals timmar jag spenderat med det nu
underbart spel och gillar ni postapokalyptiska äventysspel så får man inte missa detta. Personligen upplevde jag anchorage som den svagaste expansionen men vi är överrens om att pointlookout är den bästa iaf

Medlem

Om det kommer buggfixar så ska det väl inte vara några problem,
väntar nog dock ett tag att starta upp Fallout 3 Goty så buggfixarna städar upp spelet så man inte blir alltför frustrerad,
har ju fortfarande mycket att göra i Uncharted 2 och Oblivion Goty.

Medlem

Lånade det till PC men tröttnade ganska snart på det! Man kanske skulle ta och köpa det här och spela igenom det för att se vad som är så bra med det!

Medlem

Årets mest självklara femma... På PC och om man som jag inte upplevt en enda bugg värd att nämnas.

Synd om PS3 spelarna:(


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Precis, buggfest, som tidigare spel från samma utvecklare.

KoP
Medlem
Skrivet av Runken:

kör detta på xbox360 och jag upplever inte speciellt mycket buggar. det har krashat men bara någon enstaka gång av de hundratals timmar jag spenderat med det nu
underbart spel och gillar ni postapokalyptiska äventysspel så får man inte missa detta. Personligen upplevde jag anchorage som den svagaste expansionen men vi är överrens om att pointlookout är den bästa iaf

Detsamma.. kört igenom hela mainquesten och alla sidouppdrag + alla expansioner på 360'n. Och jag kan räkna dom gånger som spelat frös på en hand. 2 gånger! Man måste haft flyt.

Medlem

Så fort jag hörde att detta skulle komma så beställde jag spelet. Trots att jag redan ägde Fallout 3

All hail the allmighty pipboy! Long live the apocalypse!! Feel the wrath of the nuclear winter!

P.S. Hur ger jag ett "läsarnas betyg"?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Lite orättvist att sänka betyget på hela spelet bara för att PS3 versionen fungerar dåligt. Funkar hur bra som helst på PC, iaf om man köper alla expansion packs för sig...

Medlem
Skrivet av Überklass:

Så fort jag hörde att detta skulle komma så beställde jag spelet. Trots att jag redan ägde Fallout 3

All hail the allmighty pipboy! Long live the apocalypse!! Feel the wrath of the nuclear winter!

P.S. Hur ger jag ett "läsarnas betyg"?

Tror du måste lägga till spelet i "Min spelsamling", sen kan du betygsätta det efteråt.

Medlem

Wops, nevermind. Läste fel ;>

Medlem

Jag har bara orginalet Fallout 3, så en box med alla expansioner skulle inte vara fel


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Ch4rles:

Har spelat det nu lite över 30h men har faktiskt inte stött på några buggar. Det jag tycker är irriterande är det tar lite tid när spelet ska ladda extrainnehållet när man startar upp det.

Då får jag säga att du haft en väldig tur, exempel på ställen där buggarna haglade var i Operation Anchorage, tre gånger fastnade jag i marken samt en gång i en sten. Två gånger kunde jag inte skjuta fienderna då dessa var döda, men ändock fortsatte skjuta på mig.

I Mothership Zeta fastnade jag bara två gånger på olika ställen, men fienderna som jag dödat fastnade mer än gärna inuti väggar så att dessa sedan inte gick att "loota".

I Point lookout kunde jag en av gångerna inte gå ur båten som jag färdades i, och en gång fastnade jag i ett rum då utgången var blockerad av en osynlig vägg.

Den av expansionerna som verkar vara minst buggig var The Pit som enbart bjöd på fpsdrops.

huh??? konstit verkar vara olika jag har inte stött
på en bugg någon annanstans än the pitt
anchorage zeta lookout var alla buggfria för mig
men pitt laggade sönder och samman


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av rolle90:

Måste ha!

Ångrar skarpt att jag sålde mitt Fallout 3 - så kommer bli att köpa detta (då de sjunkit lite i pris

typ hur många timmar får man ut, utav detta liret?

alltför många det säger jag bara


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Tipsade om denna Fallout 3 version ett bra tag sen men det skrevs aldrig något om det :/

Medlem
Skrivet av Cousken:

Lite orättvist att sänka betyget på hela spelet bara för att PS3 versionen fungerar dåligt. Funkar hur bra som helst på PC, iaf om man köper alla expansion packs för sig...

Nu är det bara PS3-versionen jag testat och kan därför inte tala för hur det fungerar på de andra plattformarna. Vet inte heller om vi kommer få möjlighet att testa de andra versionerna.

Sedan finns det ju en skillnad, expansionerna har ju bara funnits några veckor till PS3 vilket gör att de inte patchats en enda gång hittills. Men som sagt, betvivlar inte för en sekund att man med en eller eventuellt några patcher kommer kunna fixa det som ställer till det, och då hamnar betyget i en helt annan dager. Men som jag skrev i recensionen, kan ju inte betygsätta efter vad spelet kan komma att bli, utan bara för vad det är.

Medlem

given tpb/usenet download!

Medlem

Klart det blir dåligt betyg. Fallout ska liras på pc så man kan tweaka grafiken och lägga in moddar.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Skönt att det är PS3 som drar ned Fz's betyg. haha, man får väll skylla sig själv om man kör datorspel på konsoll

Dagens sanning!

Har varken drabbats av längre laddningstid eller kraschar av PC-versionen.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

någon som vet hur det buggar på PC ?

Medlem

PC versionen går hur bra som helst!

Det är Sony som inte kan göra hårdvara

Inaktiv

fallout 3 är en tradig kopia av oblivion med fett sega miljöer.

h93b


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

12
Skriv svar