Dice om Battlefields servrar

Medlem

Trailern är ba för skön alltså!

Medlem

Lite fula animationer när han droppar First Aid där. Gör ju "T-Pose" eller "Jesus-på-korset-pose".

Medlem

Gott att DICE visar vart skåpet ska stå

Medlem

Dice försöker ta billiga poäng i min mening och det låter bara patetiskt.
MW2:s brister gör ju knappast Dices spel bättre.

Tycker de har slaktat Battlefield serien tyvärr och om några verkligen anpassat sina spel till konsoler:(

Ogillade bad company för det var allt för konsolaktigt.
Har verkligen inga höga förhoppningar på uppföljaren.

Sedan att de har dedikerade servers, jo visst men va fan vill de ha en medalj eller?

Det är något som borde finnas i ett FPS på pc, inget man ska skryta om att man har.

Sedan att IW verkar ha gjort bort sig lite på den fronten, ja det är ju rätt oväsentligt.

Medlem
Skrivet av BigD:

Ogillade bad company för det var allt för konsolaktigt.

No shit? Det är ett konsol spel.

Medlem

Synd bara att Dice/EA's servrar lider av kronisk lagg, i alla fall konsolversionerna.

Medlem

nu så förvirrar ni vist begreppen. Att det lagger på konsollerna är ju för att det inte finns någon dedikerade servrar där. GSPernas servrar laggar i stort aldrig. Dice/EA har inte dedikerade servrar, utan de har stöd för dom. Dom dedikerade servrarna levereras af en GSP, inte av spelutvecklarna.

Och bad company släpptes väl bara till konsoller eller hur?

Medlem

Nice trailer hoppas pc versionen av spelet blir bra.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av BigD:

Dice försöker ta billiga poäng i min mening och det låter bara patetiskt.
MW2:s brister gör ju knappast Dices spel bättre.

Detta.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av BigD:

Ogillade bad company för det var allt för konsolaktigt.Har verkligen inga höga förhoppningar på uppföljaren.

Som andra har sagt, det är väl inte så jävla konstigt när spelet endast släpptes på konsol och således endast var anpassat för det. Vore väl konstigt annars?


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Snälla säg inte att trailern i artikeln var från PC-versionen?
Fick Operation Flashpoint 2 vibbar av det.

Ni får ursäkta, men jag är RIKTIGT intolerant mot konsollportningar. Jag klarar verkligen inte av det. Av den där trailern att dömma skrek det konsoll överallt.

Medlem
Skrivet av pelson:

Snälla säg inte att trailern i artikeln var från PC-versionen?

Från 360 ser det ut att vara, spelaren va fan jävligt keff på att sikta :up:;)


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av pelson:

Snälla säg inte att trailern i artikeln var från PC-versionen?
Fick Operation Flashpoint 2 vibbar av det.

Ni får ursäkta, men jag är RIKTIGT intolerant mot konsollportningar. Jag klarar verkligen inte av det. Av den där trailern att dömma skrek det konsoll överallt.

Instämmer angående aversion mot konsollportning... men bra att de har 'dedi' i alla fall.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tycker det är helt rätt av DICE att gå ut och tydligt annonsera vad vi kan vänta oss. Lite upplyftande och skönt att veta.

Medlem
Skrivet av pelson:

Snälla säg inte att trailern i artikeln var från PC-versionen?
Fick Operation Flashpoint 2 vibbar av det.

Ni får ursäkta, men jag är RIKTIGT intolerant mot konsollportningar. Jag klarar verkligen inte av det. Av den där trailern att dömma skrek det konsoll överallt.

Hmm, vet inte hur du kan få den trailern att likna OFP2. För egen del anser jag att det är det snyggaste jag sett hittills vad gäller FPS-spel. Tvivlar nästan på att det är in-game och inte en förrenderad film som ska se ut att vara det...

Inaktiv
Medlem

Will I have endless options on private servers?
no way!?

Medlem

DICE har väl sagt att PC-versionerna inte ska vara nån dålig portning, är väl en av anledningarna att 1943 är försenat. Sen om man ska lita på det är väl upp till var och en. Den där trailern ser ju ut att vara från 360, känns dumt att döma PC-versionen innan någon sett hur den ser ut. Skulle väl vara DX-11 stöd m.m

Medlem

All information man kan få innan spel släpps är ju positivt, skönt att höra att de kör med dedikerade servrar.

Speltillverkare som knappt släpper någon information sitter ofta inne med info som de inte vet hur den kommer tas emot, kolla bara på infinity ward.

Medlem

Har aldrig varit med i en sån intensiv match som den där! xD

Medlem

Trist att dedicated servers blivit nån slags särskild feature. Hoppas verkligen inte fler spel börjar ta efter Modern Warfare 2 och Operation Flashpoint Dragon Rising.

Trailern såg förresten riktigt bra ut... förutom då att spelaren rörde sig som en robot (alltså gamepad).

Medlem

Tycker ändå trailern såg rätt så Battlefieldig ut. När det handlar om huruvida det är konsolligt eller inte lär väl innehållet (server-browser, dedis, modd-möjligheter etc.) och inte gameplayet avgöra i det här fallet. Serien har ju aldrig varit speciellt känd för att vara realistisk precis.

Medlem

niiiiiiiiiice love ya dice! kommer köpta BC2 direkt på steam, kör första nu på xboxen sjukt skojj

Medlem

Har inte så mycket erfarenhet, borde inte skriva något, slutar direkt...

Medlem

Tycker de e bra av dom att gå ut me de här som dom gör. De ger inte bara dom publicitet utan kan få andra spelutvecklare att följa deras tankebanor.

Medlem

DICE vinner Infinity Wards kunder genom att enbart använda sunda förnuftet, tänk så det kan bli.
Jag vet i alla fall vilket spel mina pengar går till. Det börjar på "Battle" och slutar på "field".


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Så varför kan vi inte få denna funktionalitet på konsollerna för? Server browser och hyrda servrar vore <3


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Nice Dice


signatur

Welcome to the Manglerdome

1
Skriv svar