Id Software om Quake Live

Robot
Medlem
Id Software om Quake Live

Jag lyckades spela testbanan (för att se hur duktig man är) men sen när jag ska connecta till andra så fungerar det inte.

Men när jag väl kunde spela så var det riktigt kul. Otroligt att man kan spela det där via webbläsaren helt gratis.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

QuakeLive är bäst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

QuakeLive är bäst.

heter du hipshot ingame med? tror jag såg dig på en server härom dagen isf

OnT.

Tycker de lyckats riktigt bra med quakelive way to go ID

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Men när jag väl kunde spela så var det riktigt kul. Otroligt att man kan spela det där via webbläsaren helt gratis.

Är lite emot att de säger att man spelar det via webbläsaren. Som jag minns när jag testade det så fick man ladda ner och installera filer lokalt för att sen kunna starta det via webbläsaren. Sen att det är gratis är ju riktigt trevligt dock, det ska man inte se ner på!

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Pretorian24:

Men när jag väl kunde spela så var det riktigt kul. Otroligt att man kan spela det där via webbläsaren helt gratis.

Är lite emot att de säger att man spelar det via webbläsaren. Som jag minns när jag testade det så fick man ladda ner och installera filer lokalt för att sen kunna starta det via webbläsaren. Sen att det är gratis är ju riktigt trevligt dock, det ska man inte se ner på!

/ LordDaimos

Jo men vad hade ni tänkt er? Vanliga Quake 3 ligger på ca 600 mb och ett vanligt flash spel på några få mb filerna som behövs för Quake Live måste ju laddas ner till datorn på ett eller annat sätt.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Pretorian24:

Men när jag väl kunde spela så var det riktigt kul. Otroligt att man kan spela det där via webbläsaren helt gratis.

Är lite emot att de säger att man spelar det via webbläsaren. Som jag minns när jag testade det så fick man ladda ner och installera filer lokalt för att sen kunna starta det via webbläsaren. Sen att det är gratis är ju riktigt trevligt dock, det ska man inte se ner på!

/ LordDaimos

Jo men vad hade ni tänkt er? Vanliga Quake 3 ligger på ca 600 mb och ett vanligt flash spel på några få mb filerna som behövs för Quake Live måste ju laddas ner till datorn på ett eller annat sätt.

jo, quake live är mer som ett plugin till webbläsaren

Medlem
Skrivet av E_maN:
Skrivet av Hipshot:

QuakeLive är bäst.

heter du hipshot ingame med? tror jag såg dig på en server härom dagen isf

OnT.

Tycker de lyckats riktigt bra med quakelive way to go ID

Nej, det gör jag inte. Det är en annan svensk som heter det... lite surt, har råkat den där månglaren innan i ET och lär göra det igen... - han är nog 90-talist dessutom...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem
Medlem

QL, digital kärlek i renaste form!

Medlem

Det som är skit är ju routingen till svenska QL servrar. Routingen går via flera punkter i Tyskland. Man har bäst ping mot tyska och holländska servrar. Det borde de fixa.

Medlem

Vi hade skitbra ping på jobbet i sommar, sedan skedde något. Vi hade alltså under 10 i ping när vi spelade svenska servrar, sedan hände något så att vi kom upp på ~20-25, som jag har hemma här typ...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar