Robot
Borderlands

Fyll vattenflaskan, packa solkrämen, osäkra blysprutan och sikta på allt som har fler ben än två och färre tår än tio - Gearbox omtalade ökenpangare Borderlands är här.

#gearbox, #far-cry-2, #gears-of-war-3, #the-elder-scrolls-iv-oblivion


Medlem
FZ recenserar Borderlands

Inte ens en gazillion vapen kan rädda detta spel

Medlem

Får mitt ex imorgon.Blev lite sugen då jag tittade in det under gångna helgen.

Avstängd

Det är faktiskt beroendeframkallande. Det är inte så tråkigt dock lite enformigt men annars är det hur kul som helst.

Medlem

vet inte om någon kommer ihåg spelet XIII till GameCube...

men har detta spel lite sån grafik typ?

Medlem
Medlem
Skrivet av TwistedCrunch:

vet inte om någon kommer ihåg spelet XIII till GameCube...

men har detta spel lite sån grafik typ?

Alla spel som använder cel-shading ser inte likadana ut, så nej.

Inaktiv

grymt roligt spel till PC ialfall )

Medlem

3:a? Min personliga åsikt säger en fyra. Mycket bra och roligt. Speciellt i coop. Det är för fasiken hästlängder bättre och roligare än Fallout 3.

Inaktiv

Testade spelet, måste säga att vapeninflationen var då spelets svagaste punkt. Märkte då inte alls att jag bytte vapen, var bara samma vapen fast med lite annorlunda skin men som betedde sig exakt likadant. Uppdragen var då extremt tråkiga den bit jag spelade. Det sämsta spel jag testat på länge enligt mig.

Det enda bra med spelet var atmosfären, men den förstördes rätt bra av hur oinspirerat alla uppdrag presenterades.

Medlem

Blir nog ett köpa när jag har lyckats övertala tre vänner.

Medlem

Spelet är helt klart värd en 4a


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

skit kul spel, ännu roligare med vänner.. är som fallout fast med coop (och annat upplägg ofc )

Medlem

Rätt sjukt att detta kan få en trea när OF:DR fick en femma.
OF hadde typ 5 banor och alla va likadana, grafiken sög och ain va korkad och man fick på sin höjd köra en jeep.
Det här spelet är ju iaf roligt och har inte bara en enda stor gräsmatta som spelvärld.

Medlem

Hahaha, detta spel är värt minst en fyra iallafall. Har inte haft såhär roligt sen jag spelade igenom Left 4 Dead med polarna första gången tror jag. Dock spelar jag på PC så det kanske är annorlunda på Xbox.

Medlem

Har förköpt på steam så på fredag brakar det loss. Huntern är mitt förstaval.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

83% på metacritic. FZ har verkligen speciell smak nuförtiden.

Medlem
Skrivet av lop3r:

83% på metacritic. FZ har verkligen speciell smak nuförtiden.

Ja, för alla måste tycka samma!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

"Statisk, obestående spelvärld"
Mjo, sand sand sand. Men man kommer endå till lite olika områden. Det är inte i närheten av lika tråkigt som fallout 3.
Och det kommer bli ett spel man spelar igenom och sen lägger på hyllan, inte som andra RPG:n man kan ta upp vilken dag som helst.

"Få talade dialoger"
Inget jag brydde mig om, jag orkar endå aldrig lyssna på dialogerna.

"Snabbt enformigt"
Det beror på vad man tycker om, CS är bra mycket mera enformigt, men det fungerar.

"Påtaglig föremålsinflation"
OJA! Alla item lådor fylls på när du loggar ut så du kan farma item lådor skit enkelt.

"Lever inte upp till hajpen"
Visste inte ens om att det var hajpat haha!

Medlem

Har nötat på en del med tre polare, även klarat storyn en gång nu.
Det är roligt och man vill ha mer och bättre vapen hela tiden!

Visst det är lite tjatigt då och då, men enligt mig så blir många fps rätt tjatiga ibland.

Bara lite smågrejer som jag hoppas att de fixar med någon patch inom kort, hud osv.

Inaktiv

Om bara Fallout 3 också hade coop. Men inget fel på borderlands, http://www.youtube.com/watch?v=ACD1sV4XOaQ lite gameplay.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Är det inte en Bagger 288 på en av bilderna http://www.youtube.com/watch?v=azEvfD4C6ow

Inaktiv

3/5 är för lite. Det förtjänar lätt 4-4,5. Bra musik, balla landskap, snygg grafik, bra story, fett koola karaktärer, grymma vapen (+ coop som borde poleras lite men det lär komma i patcharna).......Vad mer behöver man???Spelet är dock ganska svårt så om man inte har skills ska man inte köpa det.

Inaktiv

spelet äger
5/5
punkt slut


signatur

OG GANGSTA PARTY

Inaktiv

[quote=Visst det är lite tjatigt då och då, men enligt mig så blir många fps rätt tjatiga ibland. [/quote]

Exakt. Ofta det finns ett spel som inte blir tjatigt efter ett par timmars spelande.

Medlem

personligen tyckte jag det var skittråkigt. pretentiös som man är behöver jag ett spel med mer djup. kändes som jag efter 1h spelande fortfarande inte brydde mig ett skit om vem jag var, vart jag var och vad jag var ute efter att göra. hade gett det här en 2/5. fint förpackat, stundvis underhållande men helt jävla meningslöst.

Medlem

Tycker att spelet är sjukt roligt. Spelat några timmar och gillar det till fullo, ska börja lira co-op med en polare ikväll eller imorgon, då blir det ännu roligare! Om "vapeninflationen" så har jag inte märkt av det. Varje vapen känns olikt det andra, om det inte är skada så är det snabbhet eller bättre sikte med zoom osv. Det finns så många kombinationer! Man hittar såklart små "vita" pistoler från skags osv, men man bryr sig inte om dem. Skitbra spel!

Medlem

Kan inte annat än att hålla med en av de ovanstående talarna. Väldigt fascinerande att FZ väljer att ge OF Dragon rising 5/5 och Borderlands 3/5. Senast jag spelade och jämförde bägge hantverken så hade OF långt mer problem med spelmekaniken än vad Borderlands har. Sen så har co-op nästan aldrig varit så här givande. Har lagt ner ungf 12h på spelet med en kompis och har långt ifrån tröttnat på det. Det är väldigt beroendeframkallande. Skulle snarare vilja sätta en stark 4/5 på det. Men som sagt, to each is own......

Inaktiv

Borderlands är skit om man spelat Fallout 3.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv

Slutet är lite av en överraskning utan att säga alltför mycket. Hursomhelst så är jag 200% säker på att det kommer komma en 2a efter all DLC

Skriv svar