Call of Duty-fans handlar DLC för 70 miljoner

Robot
Medlem
Call of Duty-fans handlar DLC för 70 miljoner

suckers! Xd


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

70miljoner dollar är ju knappt något.
Dock en sjuk summa för endast mapp-tillägg till spel. Tänk själv om man satt sig för att göra ett par banor, sen säljs dessa för 70miljoner dollar. Måste ju vara sjuk vinst, jämfört med vad det kostat att göra banorna m.m.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Håkan:

70miljoner dollar är ju knappt något.
Dock en sjuk summa för endast mapp-tillägg till spel. Tänk själv om man satt sig för att göra ett par banor, sen säljs dessa för 70miljoner dollar. Måste ju vara sjuk vinst, jämfört med vad det kostat att göra banorna m.m.

Att 70 miljoner dollar inte är nått är en dålig sak att säga. Men som du säger efter så är det lättförtjänta pengar av dom. Mycket extra saker dom kan göra bara för att dom släppte 3 map packs.

Undrar sen hur mkt pengar Modern Warfare 1 har dragit in jämfört med World at War..

Medlem

är en del pengar.

jag har funderat på att köpa DLC för Cod:waw på mitt ps3, för vill ha de nya Zombie banorna

Dock stör jag mig på att jag inte kan hitta några online att spela med, den kan stöka i 2 timmar men händer inget.

Vet inte varför det är så..


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

realin: Jag har nu lagt till en smile för att visa att jag var ironisk att 70miljoner dollar knappt var något.

Medlem

Och det är exakt därför det fokuseras mer och mer på konsol. Konsolspelare betalar villigen för extrasaker medan vi PC-spelare är vana vid att få det gratis som good-will och helst bara pröjsar för regelrätta expansioner, vilka generellt kostar mer att utveckla än den DLC som säljs på konsol.

Medlem

Det är nog tyvärr en utveckling vi är på väg mot. DLC som man får betala för samt att pc negligeras mer och mer för det är konsol som ger pengarna.


signatur

Jäh!

Medlem

OJOJ håller vi på att starta ännu en "JAG BOJKOTTAR IW"...snälla kan vi hålla oss till topic för en gång skull...

Medlem

Sjukt. Inte undra på att de vill få bort dedikerade servers och community's. De vill ha ensamrätt på nya kortor och kränga dem. Sånt som är gratis och ingår i patchar till pc-spel. Fyfan. Undrar varför jag köpt konsol. Knappt rört skiten.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Pojii:

OJOJ håller vi på att starta ännu en "JAG BOJKOTTAR IW"...snälla kan vi hålla oss till topic för en gång skull...

Vadå bojkotta IW?
Infinity Ward har inget med CoD:WaW att göra, detta utvecklas av Treyarch för Activision/Blizzards räkning.

Återstår att se vad IW gör med CoD-licensen med MW2 (och kanske vidare i framtiden), IW har helt klart (i mina ögon) visat sig mer värdiga att förvalta serien än Treyarch.

DLC'er i all ära, det kan vara värt att betala för mer innehåll om det faktiskt är substantiellt. (Se exempelvis Broken Steel och Point Lookout till Fallout 3 - de andra var å andra sidan inte mycket att hänga i granen.)

Så länge det går fortare att utveckla ett DLC än en regelrätt expansion/uppföljare (finns flera uppföljare som använder samma motor och egentligen skulle kunna lanseras som expansioner/DLC istället - *host* HL2 Ep1-3, någon?) kan det som sagt definitivt kännas värt att satsa på.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Pojii:

OJOJ håller vi på att starta ännu en "JAG BOJKOTTAR IW"...snälla kan vi hålla oss till topic för en gång skull...

Vadå bojkotta IW?
Infinity Ward har inget med CoD:WaW att göra, detta utvecklas av Treyarch för Activision/Blizzards räkning.

Återstår att se vad IW gör med CoD-licensen med MW2 (och kanske vidare i framtiden), IW har helt klart (i mina ögon) visat sig mer värdiga att förvalta serien än Treyarch.

DLC'er i all ära, det kan vara värt att betala för mer innehåll om det faktiskt är substantiellt. (Se exempelvis Broken Steel och Point Lookout till Fallout 3 - de andra var å andra sidan inte mycket att hänga i granen.)

Så länge det går fortare att utveckla ett DLC än en regelrätt expansion/uppföljare (finns flera uppföljare som använder samma motor och egentligen skulle kunna lanseras som expansioner/DLC istället - *host* HL2 Ep1-3, någon?) kan det som sagt definitivt kännas värt att satsa på.

det jag menar att det blir ännu en jävla modern warfare 2 diskussion i detta nyheten också... men iaf till topicen...jag tycker det är skit bra med DLC då det är billigare än expansion+ att det kommer snabbare än expansionen då man kan ta fram spel man har lagt på hyllan.

Medlem

DLC har jag inget emot att betala för som PC användare. Men att slopa Dedicated servers och mod support. Nej tack.

Inaktiv

Stackars konsol spelare som måste betala för sina banor och usch att dom inte släpper det gratis till sina patienter.

Medlem

Konsollvärlden i ett nötskal.

Singleplayer i world at war var den sämsta av alla i cod-serien.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

... saker om borde vara gratis ...

Inaktiv

Betalar själv aldrig för multiplayer DLC eller expansioner, tycker helt enkelt det är en alldeles för riskabel investering. Om jag köper det och sen visar det sig att den var opopulär, så sitter jag där med en oanvändbar DLC eller expansion.

Medlem

sjukt vad lätt det är att suga cash ur casual-konsol spelare. Inte konstigt devs vill sattsa på det

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

*host* HL2 Ep1-3, någon?) kan det som sagt definitivt kännas värt att satsa på.

Ep1 kom som en exp och Ep2 kom med Orange Box, inga dåliga deals.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Folk med konsol är onda som bidrar till den här utvecklingen av dlc.. fy skäms på er.

Medlem

Okey vi "konsolmänniskor" är onda att vi vill betala för kvalitee...förlåt istället ska vi som PC människor ladda ner allting olagligt och spotta utvecklarna i ansiktet...Det var inte menad till alla PC människor..bara till människor som laddar ner spel.

Medlem
Skrivet av Pojii:

OJOJ håller vi på att starta ännu en "JAG BOJKOTTAR IW"...snälla kan vi hålla oss till topic för en gång skull...

Eftersom Activision är utgivare av samtliga spel och är anledningen till denna bojkott (tvivlar stort på att IW eller någon annan utvecklare gått emot sina fans på det här sättet, detta är helt klart ett beslut från Activision) så får du nog räkna med inlägg där bojkott proklameras. Att sälja DLC när de borde ingå i spelet gör i alla fall inte att jag blir mer sugen på att köpa spel som Activision ger ut, snarare det motsatta. Helt otroligt att konsolspelare är mer än villiga att betala för dessa DLC. Visst det finns DLC som helt klart skulle vara värda att köpa om det inte varit för det faktumet att dom är DRM skyddade. Kommer nog aldrig förstå mig på den yngre generationen spelare när det kommer till spel och att villigt betala för något man bara hyr på obestämd tid.

Skrivet av Pojii:

Okey vi "konsolmänniskor" är onda att vi vill betala för kvalitee...förlåt istället ska vi som PC människor ladda ner allting olagligt och spotta utvecklarna i ansiktet...Det var inte menad till alla PC människor..bara till människor som laddar ner spel.

Vad är det som säger att de som laddat ner inte också köper spelen? Tror du på fullaste allvar att spel som nöje varit så stort som det är idag om det inte funnits pirater? Visst det är för jävligt att vissa inte betalar och gör rätt för sig men en sak som är värre för branschen är alla som köper spel från Game och Gamestop i andrahand, de om några gör så utgivarna förlorar pengar. I mina ögon är dessa värre än pirater (alltså Game och Gamestop) och det sjuka är att de kan köpa och sälja spel helt lagligt. Detta är anledningen till att utgivare nu använder sig av "drakonisk" DRM, för att få stopp på den handel eller åtminstone begränsa den.

1
Skriv svar