Betatesta League of Legends

Medlem
Betatesta League of Legends

HoN > LoL

Medlem

Grymt spel, värt att testa.

Medlem
Medlem

HoN är mycket bättre. men har inte beta testningen varit öppen flera månader för detta?

Medlem

Dock så är Heroes of Newerth till större del än LoL befolkat av den äckligt elitistiska och ofta extremt otrevliga DotA communityn.
Råder faktist alla som är DotA nybörjare att hålla sig ifrån det och ta chansen och testa LoL istället, så minskar chansen att ni råkar ut för rövhål som skriker på er.

Medlem

lol är inte lika kul som hoN har beta acc på båda spelen och haft ett tag lol = inte bra HoN = bra


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

asså det jag inte fattar med HoN är, varför göra en exakt kopia av ett spel som redan finns bara lägga till litegran och bättre grafik, spela dota istället för HoN, vill du ha ett nytt roligt och fräscht spel kör LoL!

Medlem

DotA > HoN & LoL

Inaktiv

Tackar tackar för tipset, blir till att testa.

Medlem

Föredrar Heroes of Newerth över detta.

Medlem
Skrivet av simon857:

asså det jag inte fattar med HoN är, varför göra en exakt kopia av ett spel som redan finns bara lägga till litegran och bättre grafik, spela dota istället för HoN, vill du ha ett nytt roligt och fräscht spel kör LoL!

För att DotA är begränsat av Wc3 med allt vad det innebär.

Medlem

Både HoN och LoL är bra. LoL är bara mer förlåtande, vilket passar mig fint


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv
Medlem

HoN > LoL
vilket är HEELT klart

Jag håller med om att HoN-communityn är lite väl korkad, tjatig och förbannad. Dock är detta inget i jämförelse med den stora obalansen som finns i LoL.

Medlem

Demigod >> HoN +LoL
var bara tvungen...

Men seriöst så är LoL ett rätt hyffsat spel. Speciellt för att vara gratis. Definitivt värt att testa.

Medlem
Skrivet av Dendu:

HoN > LoL
vilket är HEELT klart

Jag håller med om att HoN-communityn är lite väl korkad, tjatig och förbannad. Dock är detta inget i jämförelse med den stora obalansen som finns i LoL.

Som i HoN då? .. Scout och Blademaster? är riktigt fel

Medlem
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Dendu:

HoN > LoL
vilket är HEELT klart

Jag håller med om att HoN-communityn är lite väl korkad, tjatig och förbannad. Dock är detta inget i jämförelse med den stora obalansen som finns i LoL.

Som i HoN då? .. Scout och Blademaster? är riktigt fel

Scout? alldeles för överskattad och alldeles för dålig. Riktigt private CW-game funkar inte som ett public skit game. HoN är inte lika balanserat som dota men det är otroligt mycket närmare dotas nivå än LoL är. Public är det svårt att avgöra vilka hjältar som är bra eller dåliga, pröva dom med och mot teamplay lag i CW.

Medlem

Riktigt tråkigt tyckte jag.

Men gratis testning är gott!

Medlem

Kommer detta spel vara gratis att spela? Läste någonting om det på YouTube..

Har spelat HoN ett bra tag nu och jag har haft riktigt skoj. Ska bli roligt att testa detta spel

Medlem

Jag lider av en enormt hög ping på LoL. Ospelbart, tyvärr =(
Får hoppas jag haft otur och ramlat in på helt konstiga servrar. Ska kika vidare på´t.

Inaktiv

LoL äger HoN vilken dag som helst. karaktärerna, grafiken, spelkänslan... ALLT. HoN är bara mörkt, tråkigt och förbannat rörigt. Summoner-grejen de lagt in i LoL är också förbannat bra. HoN känns som en dålig kopia på DotA, LoL känns som en ny fräsch idé baserad på konceptet från DotA. LoL is teh shii-at!


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Enligt vad jag hört ska det finnas två "versioner". En fri nedladdningsbar version där du har 20 hjältar att spela som. Sen finns den version du köper, som kommer ha fler hjältar och annat stuff.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av skauninG:

Enligt vad jag hört ska det finnas två "versioner". En fri nedladdningsbar version där du har 20 hjältar att spela som. Sen finns den version du köper, som kommer ha fler hjältar och annat stuff.

Ah ok.

Har nu spelat LoL några rundor och jag måste säga att det känns konstigt. Är så van med HoN.

Man hinner knappt välja champions/spells innan matchen börjar. Och som en nybörjare har jag ingen aning vilken champion jag vill spela >_<

Äsch, får spela tills jag lär mig alla champions helt enkelt. Spelet känns lite mer komplicerat än HoN, vilket jag gillar.

Medlem

LoL är väldigt likt hon/dota också men de är oftast laggigare servrar, lvling systemest gillade jag väldit mycket, kunde customiza och allt xD. men ändå tog jag bort spelet efter att ha testat det, jadu, vart lvl 6-7 i det iaf. så gillar man att customiza "cards" och sånt så är de här för dig, imo

Medlem
Skrivet av Morgurthion:

LoL äger HoN vilken dag som helst. karaktärerna, grafiken, spelkänslan... ALLT. HoN är bara mörkt, tråkigt och förbannat rörigt. Summoner-grejen de lagt in i LoL är också förbannat bra. HoN känns som en dålig kopia på DotA, LoL känns som en ny fräsch idé baserad på konceptet från DotA. LoL is teh shii-at!

imo så e HoN roligare då LoL är extremt söligt, det går så segt allting. Tycker inte itemsen är lika intressanta och HoN har faktiskt sina egna hjältar med och det kommer nya hela tiden.

Medlem
Skrivet av Suushii:
Skrivet av Morgurthion:

LoL äger HoN vilken dag som helst. karaktärerna, grafiken, spelkänslan... ALLT. HoN är bara mörkt, tråkigt och förbannat rörigt. Summoner-grejen de lagt in i LoL är också förbannat bra. HoN känns som en dålig kopia på DotA, LoL känns som en ny fräsch idé baserad på konceptet från DotA. LoL is teh shii-at!

imo så e HoN roligare då LoL är extremt söligt, det går så segt allting. Tycker inte itemsen är lika intressanta och HoN har faktiskt sina egna hjältar med och det kommer nya hela tiden.

HoN har ju bara tagit alla hjältar som finns i DotA, gett dom en facelift, byggt om några fast behållt liknande abilities..

HoN är en dålig kopia på DotA medans LoL försöker med nytt

För övrigt kan du läsa om alla hjältar på deras hemsida precis som i HoN... för i hon har du inte någon tid att välja heller

Medlem
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Suushii:
Skrivet av Morgurthion:

LoL äger HoN vilken dag som helst. karaktärerna, grafiken, spelkänslan... ALLT. HoN är bara mörkt, tråkigt och förbannat rörigt. Summoner-grejen de lagt in i LoL är också förbannat bra. HoN känns som en dålig kopia på DotA, LoL känns som en ny fräsch idé baserad på konceptet från DotA. LoL is teh shii-at!

imo så e HoN roligare då LoL är extremt söligt, det går så segt allting. Tycker inte itemsen är lika intressanta och HoN har faktiskt sina egna hjältar med och det kommer nya hela tiden.

HoN har ju bara tagit alla hjältar som finns i DotA, gett dom en facelift, byggt om några fast behållt liknande abilities..

HoN är en dålig kopia på DotA medans LoL försöker med nytt

För övrigt kan du läsa om alla hjältar på deras hemsida precis som i HoN... för i hon har du inte någon tid att välja heller

Varför riskera att förstöra ett fantastiskt spel? HoN har tagit allt som är bra ifrån dota och kopierat rakt av.. Sen har dom tagit bristerna som dota hade och förbättrat spelet till perfektion. Finns ingenting att klaga på..

Medlem
Skrivet av Mack:
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Suushii:
Skrivet av Morgurthion:

LoL äger HoN vilken dag som helst. karaktärerna, grafiken, spelkänslan... ALLT. HoN är bara mörkt, tråkigt och förbannat rörigt. Summoner-grejen de lagt in i LoL är också förbannat bra. HoN känns som en dålig kopia på DotA, LoL känns som en ny fräsch idé baserad på konceptet från DotA. LoL is teh shii-at!

imo så e HoN roligare då LoL är extremt söligt, det går så segt allting. Tycker inte itemsen är lika intressanta och HoN har faktiskt sina egna hjältar med och det kommer nya hela tiden.

HoN har ju bara tagit alla hjältar som finns i DotA, gett dom en facelift, byggt om några fast behållt liknande abilities..

HoN är en dålig kopia på DotA medans LoL försöker med nytt

För övrigt kan du läsa om alla hjältar på deras hemsida precis som i HoN... för i hon har du inte någon tid att välja heller

Varför riskera att förstöra ett fantastiskt spel? HoN har tagit allt som är bra ifrån dota och kopierat rakt av.. Sen har dom tagit bristerna som dota hade och förbättrat spelet till perfektion. Finns ingenting att klaga på..

Håller med. Hon är bättre i dagsläget. Men om LoL kan slipa bort sina brister så kan det säkert bli bra.
"Söka match"-systemet suger nåt oerhört. Tar lång tid, sen vet man inte vad man har för respons till servern förrän man redan är inne, och då kan man inte lämna om man inte vill ha disconnect. Jag trillar alltid in på en server med 500-1000 i ping, och det är skandal.

Medlem

Blir kanske till att testa... Kanske.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

12
Skriv svar