Nytt Unreal på gång?

Robot
Medlem
Nytt Unreal på gång?

Åh, kan bara hoppas Det som egentligen gjorde första Unreal så bra var hur galet snyggt det var för sin tid och hur härliga miljöerna var till skillnad mot alla trånga korridorer som alla andra shooters från den tiden hade. Om de skulle göra ett unreal nu, undrar hur galet snyggt det skulle bli?

Medlem

Bring it! Det var ju ett antal år sedan UT var bra och skulle de av någon anledning råka göra ett nytt XMP till det nya unreal så skulle jag bli lyrisk!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Coot, men risken att det blir ganska blä är ju mycket större än chansen att det blir nice är.... tyvärr - så här i konsoltider...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

dirr dorr!


signatur

where are you going to stand the buss wit the high benzin+

Medlem

Väldigt bra minnen av sommaren då jag lirade igenom Unreal med en polare. Jäkla tjat från hans morsa att vi borde spendera lite mer tid utomhus dock.


signatur

12:50. Press Return

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Bring it! Det var ju ett antal år sedan UT var bra och skulle de av någon anledning råka göra ett nytt XMP till det nya unreal så skulle jag bli lyrisk!

Man kan ju inte göra annat än att hålla med, XMP är ett av dom bäst team mp spelen genom tiderna, synd bara att Legend blev ner lagt innan dom han fixa några buggar.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Flakmonkey
Skrivet av McKain:
Skrivet av Nocturne:

Bring it! Det var ju ett antal år sedan UT var bra och skulle de av någon anledning råka göra ett nytt XMP till det nya unreal så skulle jag bli lyrisk!

Man kan ju inte göra annat än att hålla med, XMP är ett av dom bäst team mp spelen genom tiderna, synd bara att Legend blev ner lagt innan dom han fixa några buggar.

XMP var guld... synd bara att marknadsföringen var obefintlig och att det var scifi som inte verkar gå hem hos så många längre (Halo borträknat)... förtjänade ett bättre öde helt klart

Medlem

gillade aldrig första unreal.
visst var det snyggt men jag minns hur irriterad man var när man gick omkring och undrade vad är det som skadar en så är det nån ful liten blomma som spotta spikar på en eller nått.
sen var kännslan dålig också.
då tyckte jag mer om unreal 2 ist.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

På tiden att gom gör ett nytt, hoppas i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Jag vill ha en uppföljare till UT, UT2k3/4/UT3 räknas inte, för bloatigt, det ska va UT99 fast med snyggare grafik plus lite till. :]

Medlem

Första Unreal var så jävla bra för sin tid! Någon som kommer ihåg början då man var på skeppet och det satt en blodig kille i en stol och då man kom nära så rörde han på sig och typ hostade? Fan vad rädd jag blev men det var ju nog för att jag typ 10 år då.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Med UT3 gjorde de det lovvärda försöket med ett spel som skulle tilltala både fans och nytillkomna. Men det slutade med att de skrämde iväg båda två grupperna istället.

Själv är jag ett fan av serien men UT3 gillade jag inte alls. Och vid de tillfällen som jag verkligen har försökt ge det en chans så har det knappt funnits någon att spela med.

Har sen länge tröttnat på UT2003/2004 så det finns ett UT-tomrum kvar att fylla hos mig.

Medlem

Gillade Unreal... men sedan kom UT och jag såg ljuset.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Satt som klistrade framför skärmen när jag spelade igenom unreal! Det är lätt på min top 10 lista:) Kommer ihåg för många år sen när de visade upp unreal 3 motorn, en bra bit innan gears of war spelen.
De hade skapat en skaarj i nya motorn som gick igenom en korridor har jag för mig och det gav en rysningar asså!;)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag minns att jag tyckte Unreal hade bra atmosfär och känsla. Det jag inte tyckte om var att det var så lätt att fastna.

Kom till ett nytt ställe. Kolla runt. Leta efter vart du ska. Leta efter vart du ska. Repeat.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Första Unreal var så jävla bra för sin tid! Någon som kommer ihåg början då man var på skeppet och det satt en blodig kille i en stol och då man kom nära så rörde han på sig och typ hostade? Fan vad rädd jag blev men det var ju nog för att jag typ 10 år då.

Har det spelet och det är klart bättre än alla andra UT spel. En nackdel är att spelet skräpar ner windows med filer som den inte tar bort vid avinstallation. På den tiden var spelet överlägset i grafik


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Inte troligt då de själva sagt att de lägger Unreal på hyllan i några år för deras nya älsklingsbarn Gears of War.

Det är säkert något relaterat till Unreal Engine.

Medlem

Unreal och UT99 har bjudit mig på mina bästa spelminnen. Hoppas att "history repeats itself".

Flakmonkey
Skrivet av GeckoYamori:

Inte troligt då de själva sagt att de lägger Unreal på hyllan i några år för deras nya älsklingsbarn Gears of War.

Det är säkert något relaterat till Unreal Engine.

De sa att de lägger Unreal Tournament på hyllan... och sweeney sa på TGS att det tar ytterliggare några år innan en ny UE ska börja användas... så om något så pekar det på ett nytt Unreal...

Men det är ju antingen en motor eller nytt unreal, inget nytt UT iaf

Medlem

Tja, något relaterat till UE behöver ju inte betyda en helt ny motor. Men att de jobbar på UE4 har vi ju redan vetat länge.

Medlem

jag håller tummarna som fan på ett Unreal 3 Jag älskade 2an och ett av dom bästa barndomsminnena från spelvärlden är när jag nötte sönder XMP demot <3


signatur

Game long and prosper

Medlem

Unreal 2 gillar jag hoppas verkligen på en 3:a

Medlem
Skrivet av Molotov:

gillade aldrig första unreal.
visst var det snyggt men jag minns hur irriterad man var när man gick omkring och undrade vad är det som skadar en så är det nån ful liten blomma som spotta spikar på en eller nått.
sen var kännslan dålig också.
då tyckte jag mer om unreal 2 ist.

Dålig känsla i Unreal? Herregud! Unreal 2 var skit med KASS känsla. Vad fan har du käkat för nåt? Musiken/ljudet var också underbar i Unreal och spelet är en av de bästa spel som gjorts. Nånsin!

Lirade igenom spelet med en polare igen för bara några veckor sedan. Det håller fortfarande!

Hoppas verkligen att de kan göra ett nytt spel med samma stämning som i Unreal. Kommer aldrig glömma när man kom ut från det kraschade skeppet. Det såg så vackert ut samt ljudeffekterna...det var unreal!

Medlem

Ja, visst var det en vacker vy (med den tidens grafik i alla fall) och ett stup. Man var på en platå tror jag... eller minns jag fel?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

inK
Medlem

Dagens nyhet! Det där fick mig att överleva natten! Go Unreal!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Jag vill inte ha någon uppföljare alls. Gör ett nytt spel så att ni inte tänker bara på att förbättra grafiken utan måste fundera på gameplay också.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

nä, inget mer Unreal Tournament...fan så slitet det är... vem skulle orka kolla på Lost i 5 år???


signatur

Make a hole !

Medlem
Skrivet av Triton:

nä, inget mer Unreal Tournament...fan så slitet det är... vem skulle orka kolla på Lost i 5 år???

Hehe, själv klarade jag att titta på Lost i knappt 5 minuter.

Fast den här nyheten handlade inte om Unreal Tournament iofs.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Älskade Unreal! Det var så fruktansvärt snyggt!


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

12
Skriv svar