Coop-patch på gång till Total War

Robot
Medlem
Coop-patch på gång till Total War

Tycker det är löjligt de vågar släppa spel med så mycket buggar i gång efter gång. Dumt fan av serien sedan Rome köper man ändå spelen men de hamnar kvickt i hyllan.

Medlem

Äntligen, bara 8 månader försent !

Medlem

COOP? Errhmm.. Låter coolt, men vad innebär det då? Samarbete online mot nån AI på slagfältet?
El menar ni kampanj coop?

Medlem

Wohoo! Anledningen till att jag köpte E:TW från första början. Äntligen kan jag spela det som jag ville spela det när det kom!


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Det verkar så eftersom Cooperative betyder bland annat samarbetsvillig.

Detta kan vara rätt skoj att köra tillsammans med bror min.. men en sak som vore dubbelt så kul vore att ha min bror som fiende i spelet så att vi kör en hel campaign mot varran.. eller det behöver inte vara mot varran.. bara att man är två olika Länder. Antar att det inte kommer bli så som många hoppades på att det skulle bli.
Men man får se.

Medlem

Spelar fortfarande Rome, med Total realism mod. Bästa på länge!

Medlem

Den utlovade Co-Op'n till E:TW var kampanjmappen med polare, med allt som det innebär.

Inaktiv

Coop kan va kul men varför nämner dom inte versus.

Medlem

Riktigt nice! Tur att man vann sig ett ex på pcgamers tävling.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Har slutat köpa total war spel. De fixar aldrig AI'n.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vad innebär detta? Källa tack? Dålig artikel.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Har slutat köpa total war spel. De fixar aldrig AI'n.

AI:n is the sux. Det enda absolut negativa med Total War spelen. Fattar inte varför spelet inte får extrem kritik för det - den suger verkligen dase snase.


signatur

Have a good time!

Medlem

om det är på kampanjkartan så är det ju goodie!

Medlem

Äntligen! jag blev jäkligt besviken när spelet släpptes och inte hade den lovade co-op delen


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Egentligen är det inte en Coop-patch. Det är multiplayer på kampanj-nivå. Säg t.ex. att den ena spelar Frankrike och den andra Storbrittannien, då kan man välja om man vill spela tillsammans (coop) eller kriga mot varandra. Det är upp till spelarna. Men det är bara max 2 spelare vad jag förstått.

Medlem

Okej allesammans: 123 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.

Bättre sent än aldrig


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Vet inte om det är läge att gnälla på kampanj-ai:n längre(?), började en ny kampanj för någon dag sedan och såg både aggressiva invasioner och expansion till handelsnoderna. Lilla Sverige hann med att erövra Moskva samt ha handel längst afrika, och jag såg allt detta medan jag själv spelade Storbritannien och alltså inte beblandade mig i vad Sverige gjorde alls.

Medlem

Nice... kanske får mig o spela igen...

Medlem

förmodligen menar dom att hot-seat kommer bli tillgängligt.. som de skulle vart från början


signatur

I have spoken..

Inaktiv
Skrivet av Moxon:

förmodligen menar dom att hot-seat kommer bli tillgängligt.. som de skulle vart från början

Hot-seat? Har absolut inget att göra med det. Som jag skrev tidigare är det multiplayer i kampanjläget.

Medlem

så är det coop kampanj ?

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Tybalt:

Har slutat köpa total war spel. De fixar aldrig AI'n.

AI:n is the sux. Det enda absolut negativa med Total War spelen. Fattar inte varför spelet inte får extrem kritik för det - den suger verkligen dase snase.

Finns verkligen betydligt mindre att klaga på gällande AIn efter patch 1.5. Bättre AI än i de flesta andra strategispel just nu.


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av Element_Five:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Tybalt:

Har slutat köpa total war spel. De fixar aldrig AI'n.

AI:n is the sux. Det enda absolut negativa med Total War spelen. Fattar inte varför spelet inte får extrem kritik för det - den suger verkligen dase snase.

Finns verkligen betydligt mindre att klaga på gällande AIn efter patch 1.5. Bättre AI än i de flesta andra strategispel just nu.

Jag håller med, men jag tycker också att spelet inte skulle släppts förrän tidigast efter patchen som ska komma nu med campaign multi.

Spelet släpptes tyvärr halvfärdigt vilket skadat Total War-varumärket ganska illa.

Medlem

Många undrar varför TW spelen får så fantastiska recensioner alltid och det gör jag också? Sedan Rome kom ut har spelen i princip varit ospelbara (dem räddas av moddarna) och ändå lovordas dem alltid. Andra spel som har buggar total sågas av den anledningen. Skulle vara kul att få en recensent här från FZ att förklara vad som gör att TW skyddas likt en helig ko!

Medlem

Jag skulle intstallera det igen och pröva co-op, var det kul och jag hittade en trevlig person att lira med så skulle det lätt vända spelet för mig.

Medlem

Yes! Nice!
Man har ju vänner som spelar det - detta bör bli nice!


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av Jonny:

Många undrar varför TW spelen får så fantastiska recensioner alltid och det gör jag också? Sedan Rome kom ut har spelen i princip varit ospelbara (dem räddas av moddarna) och ändå lovordas dem alltid. Andra spel som har buggar total sågas av den anledningen. Skulle vara kul att få en recensent här från FZ att förklara vad som gör att TW skyddas likt en helig ko!

Enligt mig så är spelet fortfarande ruskigt roligt, och det väger lätt upp att det är buggigt. Det är, enligt mig, inget som förstör hela spelupplevelsen i alla fall. Därför tycker jag att betygsättningen är rättfärdigad. Och jag misstänker att jag inte är den enda med den åsikten, i och med att spelet har fått väldigt bra kritik.

Sen så vet jag inte om andra spel som är buggiga "totalsågas," har du några exempel? Visst, ofta får spel kritik för att de är buggiga men det brukar mer vara en liten notis snarare än ett rent avrådande från att köpa produkten enbart för buggarnas skull.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

1
Skriv svar