Systemkraven för Modern Warfare 2

Robot
Medlem
Systemkraven för Modern Warfare 2

Avbokade mitt ex. i måndags, usch och fy.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

MFZ
Medlem

användarens krav: dedicated servers.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

Jofan visst klarar man sej... Men innan jag ens börjar tänka på att lägga ut mina pengar på det här spelet så tänker jag läsa mer om hur multiplayern till slut kommer fungera på pc.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

16gb hårddisk utrymme? Blir lite osäker nu men det är väl få spel idag som letar sig upp över 5-6gb installerade?

/ LordDaimos

Medlem

meh... man skall kunna lira det lan och man ska kunna föja efter sina vänner. antingen via nåt "friends" system eller bara kopiera IP. Går inte det så blir det nog inget köp. ush!

Medlem

Som PC spelare behöver man heller inte längre bry sig om systemkraven, då PCversionen är årets megaFAIL! Därav inte ens någon mening att köpa spelet.

"Hör jag en gemensam suck av lättnad?" LOL, den var bra om den var menat som ironisk

MFZ
Medlem
Skrivet av Vapendragaren:

Jofan visst klarar man sej... Men innan jag ens börjar tänka på att lägga ut mina pengar på det här spelet så tänker jag läsa mer om hur multiplayern till slut kommer fungera på pc.

http://www.fourzerotwo.com/?p=745

där kan du läsa.

"However, say you’re in a clan and you want to play a Clan match with another team, or you want to practice for an upcoming tournament that has specific rules in a private game. Then you can start a Private Match (which is essentially like running your own private server)"

vilket innebär att klanservers kommer ligga temporärt på en persons hemmanät, när personen i fråga spelar spelet och väljer att starta servern.

mao.. oanvändbart.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

bara massa whine om deras nya mp-läge.
jag har iaf bokat o längtar tills det kommer

Medlem

Inga problem:)

Medlem

HAhaha! Fan vad glad jag blir! Jag är väl den enda som har kvar min bokning i Sverige men fan vad glad jag blir av dom här systemkraven! Dom är ju INGENTING! Min dator kommer klara av detta på högsta!

AMD Athlon X2 64 3000+ (3ghz dualcore)
Asus Geforce 8800GT 512 mb
Corsair 2 GB RAM
AXP Nätagg 500W
Windows XP Professional SP3

EDIT: FZ, vart fick ni 16GB ifrån?? Kollar nu på officiella forumets hemsida med FourTwoZero's inlägg:

System Requirements

OS: Microsoft Windows XP, Windows Vista and Windows 7 (Windows 95/98/ME/2000 are unsupported)
Processor: Intel Pentium 4 3.2 GHz or AMD Athlon 64 3200+ processor or better supported
Memory: 1 GB RAM
Graphics: 256 MB NVIDIA GeForce 6600GT or better or ATI Radeon 1600XT or better
DirectX: Microsoft DirectX(R) 9.0c
Hard Drive: 12GB of free hard drive space
Sound: 100% DirectX 9.0c compatible sound card
Internet: Broadband connection required for Multiplayer Connectivity. Internet Connection required for activation


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Bra systemkrav, jobbigt när spelen blir överdrivet krävande

Skägg.
10 Chambers

Informationen kommer från Gamestop.


signatur
Inaktiv

oavsett hur dom gör med ett spel så kommer något nytt ni måste gnälla om.

MFZ
Medlem
Skrivet av qun0:

oavsett hur dom gör med ett spel så kommer något nytt ni måste gnälla om.

Tja, eftersom det inte finns någonting positivt ALLS med att ta bort möjligheten till att köra dedikerade servers så är det hyffsat befogat att uttrycka vad man känner om en sådan förändring.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Jag lirar det endast i SP så för egen del så blir jag inte störd över avsaknaden av dedikerade servrar (även om jag självklart tycker det är tråkigt för de som spelar MP på PC). Skönt dock att veta att man kan spela det utan problem (även om det bara är minimumkraven de släppt).


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv
Skrivet av Sheikh Plisken:
Skrivet av qun0:

oavsett hur dom gör med ett spel så kommer något nytt ni måste gnälla om.

Tja, eftersom det inte finns någonting positivt ALLS med att ta bort möjligheten till att köra dedikerade servers så är det hyffsat befogat att uttrycka vad man känner om en sådan förändring.

skulle dom sätta in det så är det något annat ni inte är nöjd med. gnäll gnäll gnäll är det enda man lyckas läsa.
Det är inte hela världen om dom gör sådär.
Det sabbar ju inte känslan för att inte dedikerade servrar inte finns med

Medlem

Aldrig någonsin har jag varit så jävla pissed off, fyfan för detta och deras jädrans "cloud" yes, jag har även avbeställt mitt.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Sheikh Plisken:
Skrivet av qun0:

oavsett hur dom gör med ett spel så kommer något nytt ni måste gnälla om.

Tja, eftersom det inte finns någonting positivt ALLS med att ta bort möjligheten till att köra dedikerade servers så är det hyffsat befogat att uttrycka vad man känner om en sådan förändring.

skulle dom sätta in det så är det något annat ni inte är nöjd med. gnäll gnäll gnäll är det enda man lyckas läsa.
Det är inte hela världen om dom gör sådär.
Det sabbar ju inte känslan för att inte dedikerade servrar inte finns med

Jag tror de flesta skulle bli jävligt nöjda om Dedicated server support lades till. Känslan av en community är ju det som försvinner utan dedikerade servrar.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

tror många kommer köpa detta spel även då dom säger att dom inte ska de punkt slut.

vad om de nu är en bra grej me matchmaking? en av dom värsta sakerna som finns är att komma in på en server så är de bara massa pros inne som inte gör nått annat än o spela 24/7. tänk när man kommer hem från jobbet o inte är helt på topp men ändå vill döda lite så är deb ara joina en server så får du spela med likvärdiga personer! men för att de ska funka bra så ska man förlora xp om man dör för mkt vilket visar att man itne är värdig den rank man har eftersom de blev betydligt svårare.

aja hursom helst, vill ha nu! cod4 mw äger o detta lär inte bli sämre förutom dedicated servers men hellre ett bra spel än ett halvdant me dedicated servers!

Medlem

Jag tycker det är intressant att de försöker välja en annan lösning, sen beror det på implementation.

Sen att bara för det står privat game är liknande köra sin egen server betyder inte de körs på personens hemmanät. Använder de sig av egna servrar är det bara en annan typ av spel som kommer ske på samma ställe men "hosten" kommer ha kontrollen över inställningar, inte en egen server. Så tolkar jag det men jag vet nog förmycket om hur man gör, säker är utvecklarna mycket mindre kunniga än mig. `o´

Medlem

Håller med Sheikh Plisken.
användarens krav: dedicated servers.

MFZ
Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Sheikh Plisken:
Skrivet av qun0:

oavsett hur dom gör med ett spel så kommer något nytt ni måste gnälla om.

Tja, eftersom det inte finns någonting positivt ALLS med att ta bort möjligheten till att köra dedikerade servers så är det hyffsat befogat att uttrycka vad man känner om en sådan förändring.

skulle dom sätta in det så är det något annat ni inte är nöjd med. gnäll gnäll gnäll är det enda man lyckas läsa.
Det är inte hela världen om dom gör sådär.
Det sabbar ju inte känslan för att inte dedikerade servrar inte finns med

det är för att du uppenbarligen inte har en aning om vad du pratar om just nu.
men vi andra som faktiskt ser värdet i dedikerade servers inser rätt snabbt att spelet är helt värdelöst för seriöst klanspelande.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Folk kommer ändå köpa det här fast dom skriver "Jag har avbokat mitt ex". Finns kanske ett fåtal som inte köper det men det är nog en hel del skitsnack skall ni se.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Något av intresse för er som spelar i klan, och kanske de flesta övriga också:
PC Gamers Unite: Global Stand Down Day!
http://angryemployee.com/page.php?20

Medlem
Skrivet av Remus:

Folk kommer ändå köpa det här fast dom skriver "Jag har avbokat mitt ex". Finns kanske ett fåtal som inte köper det men det är nog en hel del skitsnack skall ni se.

Nej det är mer än du tror, gå in på IWs forum där finns en tråd på alla klaner som kommer avstå från att köpa spelet, det är ett antal tusentals dollar dom kommer förlora det har större kraft än man tror egentligen då spelet är gjort för klanspel osv..

Medlem

denna nyheten behövde vi inte, känns rätt onödig faktiskt

Medlem
Skrivet av Newguy:

tror många kommer köpa detta spel även då dom säger att dom inte ska de punkt slut.

vad om de nu är en bra grej me matchmaking? en av dom värsta sakerna som finns är att komma in på en server så är de bara massa pros inne som inte gör nått annat än o spela 24/7. tänk när man kommer hem från jobbet o inte är helt på topp men ändå vill döda lite så är deb ara joina en server så får du spela med likvärdiga personer! men för att de ska funka bra så ska man förlora xp om man dör för mkt vilket visar att man itne är värdig den rank man har eftersom de blev betydligt svårare.

aja hursom helst, vill ha nu! cod4 mw äger o detta lär inte bli sämre förutom dedicated servers men hellre ett bra spel än ett halvdant me dedicated servers!

Nja det är inte därför vi avstår, som du säger, att få en server med spelare som är lika bra som en själv är jättebra! Spelupplevelsen blir jämn och rolig för de mesta. Att ha dedikerade servrar skulle dock inte inte stoppa detta, då dedikerade servrar fortfarande rapporterar till deras servrar så de skulle kunna leda spelare till rätt servrar.

Men nu när vi tappar dedikerade servrar så tappar vi också en självklarhet för PCspelare: ett laggfritt spel (en sanning med modifikation då det inte finns laggfria spel). De ger helt enkelt ett lika spelfält för alla (ingen har ett övertag) och absolut inget krångel med servrar.

Om en spelare har servern igång så måste hans dator inte bara hålla hans spel igång, utan det måste också hålla servern igång, på en vanlig uppkoppling (adsl är vanligast imo). Så för den som håller servern så är det helt perfekt, inget lagg eller något, han kommer ha övertag över alla spelare och det finns även en stor risk att hans dator inte pallar trycket, och det kommer att vara en jävligt tråkig upplevelse att spela på hans server.

Inaktiv

Just därför man skall ha PS3 XB360;)

Medlem

Klart att det är låga krav, det är ju en jävla konsol port.

Skriv svar