Colin McRae: Dirt 2 pc-demonstrerat

Robot
Inaktiv
Colin McRae: Dirt 2 pc-demonstrerat

Synd att vattenstänket såg så dåligt ut, allt annat var riktigt snyggt.

Medlem

snyggt som bara den ! :lövve

Medlem

Gillar slutet, snyggt!


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

tycker inte vattnet var speciellt snyggt, iaf ingen 'wow'-upplevelse om man säger så. kändes som att de körde över nån dallrig gummimatta eller något

Medlem

Ser riktigt bra ut! Synd bara att man måste skaffa ett nytt grafe kort för DX11.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Såg inte speciellt mycket bättre ut än vad konsol-versionerna gör så hade hellre haft en tidigare release än att vänta på Dx11, kunde väl släppt en patch senare?

Medlem

Games for Windows Live ?! =/

Aja, snyggt var det iaf. Tycker vattnet såg bättre ut än vad man sett i andra spel. Det ser mer 3D ut liksom.

Medlem

lär man ens märka effekterna när man susar förbi ? knappast.

Medlem

Grafiken är det minsann inget fel på. Synd bara att spelet har blivit så amerikaniserat. Finns väl knappt något jag skulle drista mig att kalla "rally" kvar i det här spelet.

Medlem

Reflektionerna i lacken var imponerande!

Medlem

ja det finns rally kvar i colin mcrae men det finns massa andra grenar också.

Ang grafikskryt osv i bilspel tycker jag är löjligt, precis som nån tidigare skrev så är det inget man bryr sig om när man kör och jag vet inte om så många ids sitta och kolla repriser på sina race varjegång för att se hur snyggt det ser ut i stillbild och slow motion


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

vattnet hade ju varit sweet om dom gjort så att det rör sig i takt med hastigheten, han/hon körde ju alldeles för fort igenom pölen för att det skulle skilja sig sådär lite

Medlem

en bil flyter ner i ett stänk av flytande plast.
Vart är vattenstänket?

Kunde väl ha varit snyggt om det klev ner en naken tjej istället.

Medlem

Ser typ ingen skillnad från konsolversionerna, förrutom att bilarna glänser som diamanter.

Medlem

DX11 slår DX10 på fingrarna rejält.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ser typ ingen skillnad från konsolversionerna, förrutom att bilarna glänser som diamanter.

Inaktiv
Skrivet av DAoG:

en bil flyter ner i ett stänk av flytande plast.
Vart är vattenstänket?

Kunde väl ha varit snyggt om det klev ner en naken tjej istället.

Kolla i det andra klippet då dom tävlar så ser du.

Medlem

njaaa.. colin 2 var fan grejer det...

Medlem

Hahaha! Asså folk som säger att konsollversionerna uppnår samma detaljrikedom har ganska tydligt inte ögonen rätt placerat (: Kolla på AA:n t.ex. och jämför med konsoller, och våga inte säga att det är lika bra! Hårdvaran i en "next-gen" konsoll är föråldrad sen istider tillbaka om du jämför med en PC idag så det är väl klart som f-n de är stor skillnad. Konstigt att sådanthär dras upp för varje nytt multiplatform spel ^^,

Medlem

Kommer man i den där farten rakt i det där vattnet så stänker det som fan. det där sög ju

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Kommer man i den där farten rakt i det där vattnet så stänker det som fan. det där sög ju

Men e de inte bara så att dom har tagit bort stänket så att man kan se vattnet ordentligt? För senare i klippet tyckte jag det stänkte som fan, de har de gjort i andra filmer med. Tror inte att dx 11 raderar stänket direkt=P.

Medlem
Skrivet av lop3r:
Skrivet av Hannu87:

Kommer man i den där farten rakt i det där vattnet så stänker det som fan. det där sög ju

Men e de inte bara så att dom har tagit bort stänket så att man kan se vattnet ordentligt? För senare i klippet tyckte jag det stänkte som fan, de har de gjort i andra filmer med. Tror inte att dx 11 raderar stänket direkt=P.

Precis.
Det syns ju senare i ett annat klipp hur det ser ut MED vattenstänk.

Folk är verkligen dumma =/

Medlem

Någon mer som störde sig på att det låg stora vattenpölar kvar på en i övrigt alldeles kruttorr bana som dammade rejält? Hur som helst borde i så fall vattnet varit brunt av damm.

Medlem

alla som säger att vattnet va fult kanske ska ta o tänka om, längre in i klipper i gameplay så är de vattenstänk, de innan va ju mer för o visa hur de ser ut som typ hela början av filmen går ut på..

Medlem

Kul att pc folk snart får ta del av detta underbara spel. Att det sen är putsat ytterligare med lite fler balla effekter skadar ju inte.

Att gnälla på vattnet känns lite larvigt. det finns inget som är så svårt att rendera så det liknar sin verkliga motsvarighet. Om ingen pushar framåt så kommer vi aldrig heller få se framsteg i hur vatten renderas.
Klart godkänt enligt mig, och med splashet ser det riktigt bra ut.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

WHERE IS YOUR GO.. SORRY.. CONSOLE NOW?!


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Ser riktigt bra ut! Synd bara att man måste skaffa ett nytt grafe kort för DX11.

precis som man var tvungen att ha dx10 för att crysis skulle se bra ut......... eller inte.

Medlem

Synd att jag inte har råd med PC anpassad för dessa spel.. får nöjja mig med min PS3a =/

Medlem

+1 tassel


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

12
Skriv svar