Nytt från Metro 2033

Robot
Medlem
Nytt från Metro 2033

Kan bli bra. Kan bli hur jävla dåligt som helst. Hoppas på det första.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Hoppas det blir bra. Diggar apocalypse temat så...

Medlem

Jag har förväntningar på det hära så in i bänken. Skitigt, postapokalysm och halva stalkerteamet <3


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Kan bli bra, hoppas hoppas!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Var det bara jag som förvantade sig att de skulle bli nermejade av Brotherhood of Steel när porten öppnades?

Inaktiv

Here we go again. *urk*
Bara för att ett företag lyckats bra med ett spel så hänger massa andra på och gör kloner men få skillnader... Samma sak med Guitar Hero. Nu finns det hur mycket sånna spel som helst med samma ide och stil. Och den här gången är det kloner på STALKER...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem
Skrivet av CZorg:

Here we go again. *urk*
Bara för att ett företag lyckats bra med ett spel så hänger massa andra på och gör kloner men få skillnader... Samma sak med Guitar Hero. Nu finns det hur mycket sånna spel som helst med samma ide och stil. Och den här gången är det kloner på STALKER...

Optimist javisst!!
Förutom GH-/RB-serien vet jag inte om det finns "hur mycket sådana spel som helst".
Notera också att Stalker släpptes '07 och det här spelet började tydligen utvecklas för tre år sedan. 2009-3=2006 om du behövde hjälp med det. Så om det är sådär jättemycket klon vet jag väl inte heller riktigt.. inspirerat kan jag tänka mig.

Medlem

Wow, jävla cool trailer

Medlem

Ett nytt spel är alltid ''klon'' på ett annat om man säger så, varje spel har liknelser med ett annat spel, men det beror på hur känslan skiljer sig mellan spelen, storyn osv.
Men alla spel är ''kloner'' om du jämför med liknande spel.

Medlem

Lite stalker möter fallout, fast istället för valv så lever de i Metron. Verkar asgrymt faktiskt, hoppas det blir så.

Medlem

S.T.A.L.K.E.R goes Russia helt enkelt. S.T.A.L.K.E.R var fint dock och kan de berätta en bra story kring detta så kan det bli riktigt intressant.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

S.T.A.L.K.E.R goes Russia helt enkelt. S.T.A.L.K.E.R var fint dock och kan de berätta en bra story kring detta så kan det bli riktigt intressant.

/ LordDaimos

Va?

S.T.A.L.K.E.R utspelar sig väl I ryssland? O.o

Medlem

Metro 2033 är baserat på boken Metro2033 som som är skriven av Dmitrij Gluchovshkij. Som skrev den på nätet 2002. Den har sålt över 400000 exmplar i ryssland och släpptes på svenska nu i oktober. (har dock inte hunnit läsa den än förutom ett läsprov från bokmässan)
http://en.wikipedia.org/wiki/Dmitry_Glukhovsky


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

ser lovande ut

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Var det bara jag som förvantade sig att de skulle bli nermejade av Brotherhood of Steel när porten öppnades?

Nä, jag också. Det är säkert inte deras mening, men visst luktade det väldigt mycket Fallout 3 om det?

Inaktiv

Varför ska alla vara så optimistiska jämt?

Inaktiv
Skrivet av Slutbossen:

Jag har förväntningar på det hära så in i bänken. Skitigt, postapokalysm och halva stalkerteamet <3

Har

at precis samma förväntingar! :heart:

Inaktiv
Skrivet av korosuu:
Skrivet av LordDaimos:

S.T.A.L.K.E.R goes Russia helt enkelt. S.T.A.L.K.E.R var fint dock och kan de berätta en bra story kring detta så kan det bli riktigt intressant.

/ LordDaimos

Va?

S.T.A.L.K.E.R utspelar sig väl I ryssland? O.o

Nepp, Tjernobyl ligger faktiskt i Ukraina. ^^


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem
Skrivet av megalomaniac:
Skrivet av CZorg:

Here we go again. *urk*
Bara för att ett företag lyckats bra med ett spel så hänger massa andra på och gör kloner men få skillnader... Samma sak med Guitar Hero. Nu finns det hur mycket sånna spel som helst med samma ide och stil. Och den här gången är det kloner på STALKER...

Optimist javisst!!
Förutom GH-/RB-serien vet jag inte om det finns "hur mycket sådana spel som helst".
Notera också att Stalker släpptes '07 och det här spelet började tydligen utvecklas för tre år sedan. 2009-3=2006 om du behövde hjälp med det. Så om det är sådär jättemycket klon vet jag väl inte heller riktigt.. inspirerat kan jag tänka mig.

Rätta någon när du kan något, förta gången jag lira stalker var en bra bit innan 07.. och du tror inte de började koda stalker innan det släpptes heller? tänk lite..

Spelet ser spännande ut, mkt stalker känsla fick jag iaf:)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jo jag vet att Stalker utvecklades i typ 8 år innan det tillslut kom. ;p

Jag blev bara tvärirriterad. Ursäktar mitt beteende.

Medlem
Skrivet av megalomaniac:

Jo jag vet att Stalker utvecklades i typ 8 år innan det tillslut kom. ;p

Jag blev bara tvärirriterad. Ursäktar mitt beteende.

Mjaaa okej då, tänk på att attackerar du någon så igen så gör det snyggt;)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Kan bli riktigt kul, dock behövs mer info innan man kan bilda sig en uppfattning. Något man ska ge ryssarna cred för är att de är bra på att skapa levande spelvärldar, med individer och inte bara kloner som säger 1-2 olika saker (som högst).

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av megalomaniac:

Jo jag vet att Stalker utvecklades i typ 8 år innan det tillslut kom. ;p

Jag blev bara tvärirriterad. Ursäktar mitt beteende.

Mjaaa okej då, tänk på att attackerar du någon så igen så gör det snyggt;)

Till megalomaniacs försvar så visste utvecklarna av detta antagligen inte att stalker skulle bli en sån "hit" när de började på det här (eftersom spelet inte var släppt än) men visst ser det väldigt stalker-inspirerat ut;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Ondo:

Metro 2033 är baserat på boken Metro2033 som som är skriven av Dmitrij Gluchovshkij. Som skrev den på nätet 2002. Den har sålt över 400000 exmplar i ryssland och släpptes på svenska nu i oktober. (har dock inte hunnit läsa den än förutom ett läsprov från bokmässan)
http://en.wikipedia.org/wiki/Dmitry_Glukhovsky

Ooh!

Blev bra mycket mer sugen på boken än spelet. Tack för tipset!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Spelar ingen roll om det är klon eller inte. Det är sånt här jag gillar, så för mig är det bara bra.

1
Skriv svar