Ballmer antyder blu-ray till 360

Robot
Medlem
Ballmer antyder blu-ray till 360

där ser man, det fula med det hela är väll det att den är extern, och förmodligen släpps inte spelen på blu-ray

det vill säga att man lika gärna kan köpa en Blu-ray spelare.

då i framtiden ifall man vill sälja sitt xbox eller ifall det får RROD men ändå vill kunna se alla sina blu-ray filmer så så är det kört.

då hade jag hellre lagt de pengarna på en "äkta" Blu-ray spelare som inte behöver kopplas in i ett Xbox för att fungera.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Sweclockers hade precis en nyhet om att fysisk media har gått ner medans blu-ray gått upp.
http://www.sweclockers.com/nyhet/10001-blu-ray_upp_fysisk_med...

Microsoft kommer säkert släppa en extern spelare om det finns efterfrågan av att kunna spela upp blu-ray film på 360.

Medlem

Det finns väl på allvar ingen som vill titta på blu-ray på sin 360?

Medlem

Nej den väsnas aldeles för mycket för det...


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Då säljer man väl sin xbox 360 och köper en ps3a istället?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

jag tittar på HD-DVD på min, så det fungerar hur bra som helst :>

Medlem
Skrivet av Remus:

Då säljer man väl sin xbox 360 och köper en ps3a istället?

billigare att köpa en spelare endast för det ändamålet iaf. Gav 1000kr för min blu-rayspelare iaf, fungerar utmärkt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Känns bra med samarbete mellan Sony och Microsoft. Det här påminner mig om den gången Sony skulle göra en CD-läsare till SNES fast nu är det bara för film och inte spel.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av rolle90:

där ser man, det fula med det hela är väll det att den är extern, och förmodligen släpps inte spelen på blu-ray

det vill säga att man lika gärna kan köpa en Blu-ray spelare.

Om de skulle släppa spelen på bluray så skulle de begränsa köparna till folk som har köpt bluray-spelaren vilket de knappast skulle vilja. Var samma diskussion när PS3 släpptes och folk tyckte att de kunde ha skippat bluray-spelaren i den mindre varianten.

/ LordDaimos

Medlem

Fail Blu-Ray som extra tillbehör haha det är en konsole man förväntar sig att allt man behöver ska bara med på en gång då Stackars folk med 360.


signatur

AYY LMAO

KoP
Medlem

Kan dom inte vänta med bluray tills dom släpper Xbox 720 istället? Tror inte att en extern spelare för film till Xboxen blir så långlivad tyvärr. :/

Skrivet av Haziza:

Fail Blu-Ray som extra tillbehör haha det är en konsole man förväntar sig att allt man behöver ska bara med på en gång då Stackars folk med 360.

Hur menar du nu? Finns väl inget som säger att man måste skaffa en extern bluray spelare för film till 360'n (om den nu ens kommer)? Tror själv den kommer sälja svindåligt isåfall.

Medlem

X-Box = Fail.
Låter som en rostig skördetröska, ser ut som en plastig förvaringslåda från Ikea, kostar i dagsläget mer än en ps3 efter att du inhandlat massa externa mojänger du behöver för att få samma klass, lägger nu in en massa skit som Failbook och Twatter, du kan inte byta intern HD på 2 minuter, måste köpa en ny eller "Elite" för att få HDMI, etc.

Fucked up.

Medlem

Varför skulle jag göra det deras HDCP är ju Fucked up

Medlem
Skrivet av Phobos:

X-Box = Fail.
Låter som en rostig skördetröska, ser ut som en plastig förvaringslåda från Ikea, kostar i dagsläget mer än en ps3 efter att du inhandlat massa externa mojänger du behöver för att få samma klass, lägger nu in en massa skit som Failbook och Twatter, du kan inte byta intern HD på 2 minuter, måste köpa en ny eller "Elite" för att få HDMI, etc.

Fucked up.

Håller inte riktigt med. Min Xbox låter mindre än min eee1000H.

Tycker den ser helt okej ut

Jag har inte handlat några extra mojänger. Varför ska man ha det undrar jag?

Använder inte personligen Facebook eller Twitter, men det är väl bra för de som använder det. Om man inte vill använda det låter man helt enkelt bli.

Jag har hört man kan byta HD på en Xbox. Vet inte om man egentligen "får" göra det. Och man måste tydligen koppla den till sin PC först för att bygga mappstruktur osv. Lite krångligt kanske, men samtidigt har jag inte haft anledning att byta ut den medföljande.

HDMI har alla modellerna, om du inte går flera år tillbaka i tiden.

Ska väl inte påstå jag är en fanboy av något slag (skulle vara PC isf). Men jag tycker att rätt skall vara rätt.

Medlem

Strömmat material i alla ära, men att strömma en 1080p-film i kvalitet motsvarande Blu-ray är omöjligt för de allra flesta, då Blu-ray har en maximal dataöverföringshastighet på 54 Mbit/s.

Medlem

Jag tänker nu på Sega-cd, undrar på?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Bättre att köpa ps3, har inbyggd bluray, snyggare,bättre och tystare.

Medlem

Varför inte, blir den billig så blir nog några 360 ägare nöjda,
men den lär nog inte storsälja, folk som verkligen satsar på blu ray film har nog eller köper nog hellre en lite dyrare kvalitets blu ray spelare.

Själv nöjer jag mig att köra blu ray film på ps3an vilket är gott nog.

Inaktiv
Skrivet av MrStalker:

Strömmat material i alla ära, men att strömma en 1080p-film i kvalitet motsvarande Blu-ray är omöjligt för de allra flesta, då Blu-ray har en maximal dataöverföringshastighet på 54 Mbit/s.

Gränsen för media på blu-ray är 48Mbit/s och de flesta filmer ligger lägre (under 40Mbit). Förstås kommer strömmat material aldrig ha samma bitrate, men det går att få rätt bra bild även med lägre bitrate. Det är en kompromiss mellan bandbredd/kvalite. Jag har sett 720p mpeg4 över webb med ungefär 3,7Mbit och det såg helt ok ut. Runt det dubbla för 1080p skulle inte vara otänkbart. Kvaliten blir självklart aldrig lika bra som mediabaserad lagring, men det var ändå godkänt.

Medlem

Ser hellre att dom väntar med Blu-ray till Xbox 3 (aka Xbox 1080)


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av MrStalker:

Strömmat material i alla ära, men att strömma en 1080p-film i kvalitet motsvarande Blu-ray är omöjligt för de allra flesta, då Blu-ray har en maximal dataöverföringshastighet på 54 Mbit/s.

Gränsen för media på blu-ray är 48Mbit/s och de flesta filmer ligger lägre (under 40Mbit). Förstås kommer strömmat material aldrig ha samma bitrate, men det går att få rätt bra bild även med lägre bitrate. Det är en kompromiss mellan bandbredd/kvalite. Jag har sett 720p mpeg4 över webb med ungefär 3,7Mbit och det såg helt ok ut. Runt det dubbla för 1080p skulle inte vara otänkbart. Kvaliten blir självklart aldrig lika bra som mediabaserad lagring, men det var ändå godkänt.

bitraten för rippad 1080p ligger runt 10 000 kbps. Mellan 9k och 14k oftast.

Sen fixar ju Silverlight 1080p på under 4.8Mbps också, men där är det väl tveksamt om det ska få kallas 1080p. (www.smoothhd.com)

1
Skriv svar